Gå till innehåll

Byta nivå från (30+3d)?


Frenter

Recommended Posts

Tjena jag har ett litet dilemma. Jag har lirat Sngs på 30+3 dollar i ungefär ett halvår nu och jag snittar ungefär 160 kr/h (jag har beräknat detta på de senaste 500 timmarna jag har lirat så det stämmer nog).

 

Nu funderar jag på att hoppa upp till 50+5 dollar. Detta skulle väl vara ett självklart val tycker ni säkert.. men problemet är att jag har provat på nivån 50+5 dollar ( gjorde detta i drygt 50 h) och då tjänade jag faktist betydligt mindre, drygt 80kr/h. Visst kan det ha varit slumpen och att jag faktist borde tjäna mer på nivån 50+5 dollar, men tror ni att det är möjligt att jag kan vara bättre lämpad för 30+3 dollar???

 

Alltså tror ni det är möjligt att trots att jag har ROI på drygt 12% på 30+3 så kan ett kliv uppåt sänka min ROI så markant att jag inte borde kliva upp ett steg? För visst är spelarna bättre på 50+5 men är det verkligen så stor skillnad mellan 50+5 och 30+3? Tala gärna utifrån era egna erfarenheter, vad tror ni?

 

Vill även lägga till att jag kör på ongames och att jag kommer ha över 300 inköp ifall jag kliver upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå upp. Läs, posta händer, utveckla dig så har du 250kr i timmen sen. Det är lite läskigt i början kanske, men friskt satsat hälften vunnet. (Bokstavligt talat för dig eftersom du har halverat din timlön tidigare)

 

Klart att du ska gå upp. Enkelt. Get rich or bust tryin' liksom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ongame så blir FR långsammare om du går från 30 till 50 och inte kör turbos genom att man får 2000 i marker och inte bara 1500 marker i starten. Genom att de tar längre tid att spela så minskar vinsten per tidsenhet.

 

ROI brukar minska då man går upp i nivå men det brukar kompenseras genom att snittvärdet per SNG ökar så att man totalt vinner mer per tidsenhet. Men eftersom antalet marker ökar så det tar längre tid och vinna en SNG så motverkas det högre värdet av dessa genom att de tar längre tid att vinna.

 

Dessa två faktorer samverkar och gör det mindre lönsamt eller t.o.m olönsamt att gå upp från 30 till 50.

 

Men på Ongame är även omsättning på antalet SNG mycket större på 50-nivån än 30-nivån så man kan enklare få ihop till flera eftersom det just nu finns det många grinders på Ongames 50 turbos.

 

Dessutom kan det vara bra och köra lite 50 för att sedan börja på 100 nivån.

 

Kan nämna att Jennifer Harman gick gul ett antal gånger i sina försök att bli en etablerad spelare i The Big Game innan hon äntligen blev en vinnande spelare där. Så det går att lära sig att bli en vinnande spelare på högre nivåer genom att träna mera på dessa.

 

Så rådet är att spela på på 50-nivån så kanske du lär dig att bli en lika vinnande spelare på den nivån med. Eller så har du nått ditt glastak och är inte tillräckligt smart för att lära dig att slå den nivån med tillräcklig edge för att vara tillräckligt vinnande på den nivån.

 

PS Notera att på ongame kan man genom skickligt bonusjagande ofta tjäna mera på bonusar än på själva spelet i SNG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

K ska nog kliva upp ett steg och se hur det går, förresten så lirar jag sit n go turbos så antal spel per timme borde inte förändras avsesvärt.

 

En annan fråga angående bonusarna på ongames. Vet ni någon skattefri sajt på ongames som har reload bonusar som återkommer så fort man har avverkat de? För tillfället spelar jag på redkings och får bonus på 8x/dollar vilket är jäkligt bra, men man vill ju helst inte skatta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte posta och berätta lite om hur mitt uppkliv till 50d har artat sig ifall någon är intresserad.

 

När jag började på 50d lirade jag spelet jag gjort på 30-dollars nivån och efter drygt 100 sit n goes på 50-nivån lyckades jag backa hela 20 Inköp, alltså runt 1000 dollar. Mycket berodde på en hel del bad beats, men allt förklaras inte av de, jag körde faktist inte bra poker.

 

Hursomhelst var det var verkligen ingen härlig känsla och jag var nära på att kliva ner till 30 igen. Men väl när jag var back 20 inköp och lustigt nog totalt otiltad (det går verkligen att bli bätre på att hantera tilten) började jag fundera på hur jag lirade och insåg verkligen att jag inte alls körde mitt optimala, delvis p.g.a nervositet p.g.a att jag verkligen ville lyckas på den högre nivån, men också för att jag inte tog min tid att analysera hur jag körde.

 

Jag funderde lite på viktiga faktorer när man lirar sng-50 och insåg att jag missade många grund-koncept, nyttjade inte positionen rätt, gick med i dålig position på halv-marginella händer alltför ofta, la alltför tydliga bluffar som funkade på 30-nivån men funkade inte här (d.v.s jag anpassade mig inte till motståndet). Bettade vekt och tänkte t.o.m att jag skulle komma in the money istället för equity, p.g.a. att jag inte ville riskera att åka ut och erkänna att jag var tvungen att droppa en lvl.

 

Efter att ha funderat på mitt spel bestämde jag mig för att spela mitt bästa och lite på mig själv. Under de följande 120 turneringarna lyckades jag vända förlusten på 1000 dollar till en vinst på 900 dollar (med en löjligt hög roi för mig iaf-på 30%). Känns riktigt bra nu för tillfället och jag börjar känna mig bekväm på den här nivån nu.

 

Ett tips till er som funderar på att kliva upp är att alltid ge högre nivåer en chans eftersom man oftast kör lite vekare när man kliver upp och det tar ett tag att komma in i spelet. Självklart måste man ha en stor bankrulle för att kunna ge den högre nivån en chans och för att det inte ska vara alltför psykiskt påfrestane ifall man råkar ut för oflyt.

 

Måste sova nu, har inte kunnat slita mig från datorn då jag har haft ett sånt jäkla flow men nu får de räcka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...