Gå till innehåll

Ryssen spelar mest på prima...


Ryssen

Recommended Posts

Nu när jag hittade hit igen tänkte jag det var dags att lägga upp en dagbok igen, så man håller lite koll på sitt lirande. :-D

 

Bakgrund: Har försörjt mig på poker i 4 år, började med 0.25-0.50 och gått upp till stadig 2-4 spelare. Sen för ca 14 månader sen vände allting, rullen låg på €16K och jag ville av någon anledning ha €40K för jag skulle till vegas, skottning på nivåer ända upp till 25-50 gjorde sen att den sjönk alldeles för snabbt. Började spela dåligt efter det och hade nog en 6 månaders period då jag inte hade en enda vinnande vecka! Klonkade en turnering för $3600 dollar i oktober och hade då slutat spela cashgame i 1 månad, höll upp till början av februari då jag började spela igen, annars hade jag bara spelat turneringar (vilket jag är bättre på). Turneringen där, gjorde att jag kunde hålla mig levande, och nu är det skönt att det äntligen har vänt.

 

Mina polare tjatade som fan om att jag hade kass bankrollmanagement, (BRM) och till slut började jag faktist lyssna på dem. Man undrar ju lite vart man hade vart idag, om man inte åkt på en 6 månaders tilt förra året, och haft bra BRM :oops:

 

Hursomhelst, nu lirar jag 0.50-1, 6 bord på en finsk site på b2b nätverket. Och det går bra....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är nog viktigt för alla pokerspelare att ha lång- och kortsiktiga mål. Tyvärr har jag inte något långsiktigt mål ännu, men jobbar på det :-D

 

Kortsiktiga, ja, det är att vinna ett VIP race på min site, så jag får spela Helsinki Midnight Sun Freezeout i början på Juni, samt spela upp rullen från €5900 (som jag hade i början på Maj månad efter diverse uttag och betalade skulder) till €10K, inkl rakeback då.

 

Började bra de första dagarna, sen rasade allt och tappade hur mkt som helst, hade €4700 som lägst, men jobbat mig upp till plus igen, och har nu efter idag en rulle på €6800. Lirat alldeles för mkt också... Men vill man vinna ett VIP race på 0.50-1 gäller det att ligga i. :shock: Resultatet kan ses här: http://www.pokerium.com/en/Poker/Midnight-Race/Start.aspx?ContentId=4F1A5E95-76C5-48B5-A5FC-D1B36EA06C41

Jag är Paul Wi, och blir nog svårt att vinna det där... men 2:a plats är ju bra.

 

Dagens session då? Först och främst kommer jag inte kunna posta så mkt HHs, för min dator tål inte att ha browsern igång samtidigt som pokerclienten, och öppnar man HH i clienten så laggar skiten ur. Iaf, spelade ingen höjdarpoker idag, men hyffsat stabilt, och plussade ca 300e. 2 dagar kvar på VIP racet!

 

Exakt BR = €6817

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, titta efter de 50% i månen!

 

Fick ett mail från siten idag om att VIP racet skulle ta slut midnatt den 24:e, och tänkte, jaha, då finns det ingen chans att jag kan ta igen de 1.9K VIP som jag låg efter 1:an. Efter jag vart ute en sväng fick jag reda på att det va 23:59 den 24:e som det skulle ta slut och gjorde mig redo för att köra en 32h session.

 

Efter 10 min gav jag upp :-D Tänkte, om jag ska sitta o nöta ut mig själv och säkert torska en jävla massa bara för att jaga VIP poäng är det inte riktigt värt det när 1:a pris är bara värt 220e mer än 2:a pris. Valde istället att gå och supa mig full och kolla på fotboll. Drog in €10 iaf, trots utdragen med AA, wohoo, betalade för 2 av ölen iaf....

 

BR = €6827

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Videoblogg verkar kul.... Blir till att göra om man tar sig till Vegas nångång.

 

Nu är klockan efter midnatt och VIP racet är slut! Tjohej, jag är 98,71 % säker på att jag fortfarande ligger 2:a, men de asen har inte skickat mail än för att bekräfta. Försökte mig på att lira lite idag, spelade en timme ungefär, men tröttnade snabbt. Behöver ett nytt delmål känner jag. Det får bli att ta sig över 30K VIP denna månad, som inte såg ut som nåt större problem för några dagar sen, men nu när jag har vart lat, så har jag 5K kvar. Det borde väl iofs gå. 60% rakeback istället för 50% är ganska mycket, som jag isf skulle få.

 

Plussade 39e :D

 

BR = €6866

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till andra platsen. Det var jag (V-A-S) som vann vip race. Får jag förresten fråga, hur du fick veta hur mycket du låg efter mig? Själv hade jag ingen aning vad dom andra har. Hade dock själv ingen större behov att vinna, top 3 räckte för mig.

 

Jag spelar oftast 2-4h per dag och 90% omaha. Där får man vip mycket enklare. Ingen borde dock välja omaha bara för att få vip, då gular man säkert innan tävlingen är slut.

 

Hoppas att du/ni har redan bokat boende. Har hört, att det finns nån stor konferens där just då. Jag antar, att vi kommer att träffas i Helsingfors.

 

gl iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hehe de skulle vara riktigt roligt om du kunde posta HHs, då kan man ju läsa av ditt spel bättre me :twisted:

 

Haha, you wish :D Det är väl en av anledningarna till att jag inte kommer göra det, den andra är ju som sagt att min dator laggar kuk och får svårt att öppna browsern medan jag lirar. Kan iofs skriva ner Hand ID, och kolla upp senare.... vi får se. Annars kan jag säga att jag bluffar aldrig, raisar bara AA och KK, och bettar bara ut om jag förbättrat handen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till andra platsen. Det var jag (V-A-S) som vann vip race. Får jag förresten fråga, hur du fick veta hur mycket du låg efter mig? Själv hade jag ingen aning vad dom andra har. Hade dock själv ingen större behov att vinna, top 3 räckte för mig.

 

Jag spelar oftast 2-4h per dag och 90% omaha. Där får man vip mycket enklare. Ingen borde dock välja omaha bara för att få vip, då gular man säkert innan tävlingen är slut.

 

Hoppas att du/ni har redan bokat boende. Har hört, att det finns nån stor konferens där just då. Jag antar, att vi kommer att träffas i Helsingfors.

 

gl iaf

 

Tjena, tack tack! Lite otippat att du skulle dyka upp här, hehe. Är du svensk eller finsk? Grattis själv!

 

Det var faktist så simpelt att jag mailade dem och frågade ;-) När jag körde, körde jag på som fan, satt 9-10h om dagen och grindade 6 bord. Fick mellan 1300-2000 VIP / dag på det viset. Hade ställt in mig på att vinna, då jag helst och ville lira Omaha, har aldrig spelat sökö live förut, knappt ens på nätet, bara testat nån enstaka gång. Men men, kanske går att byta till sig... Sen gick det perioder då jag inte spelade alls, på så vis halkade jag efter. Och orkade som sagt inte köra ett 30h pass på slutet ... hehe

 

Är nog aldrig nån vidare idé att lira bara för att få VIPs, men verkar ju ha gått bra för oss iaf ;-)

 

Jag har en polare i helsingfors, så jag bor hos honom. Vi ses nog garanterat där, du får bjuda på en bärs eftersom att du slog mig ;-) Hare fint och lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredagen är slut och som vanligt har jag gått plus! Spelat ihop ca 1K VIP, så nu är det bara 4K kvar. Lördag, söndag, måndag o tisdag, sen blir det ledigt!

 

Grindade ett pass riktigt länge idag, men fick aldrig nåt att hända, blev mest utdragen hela tiden kändes det som. Skulle precis dra, så semibluffade jag ett färgdrag, som satt på rivern och vann en ganska fin €210 pott som gjorde att jag då gick lite plus. Sen framåt natten småspelade jag 2 bord och gick €100 plus på de... sen lirade jag 3 sit n goes, för ovanlighetens skull. En €25 6seater och 2x€10 10 seater. Bustade i de två senare och kom 2:a i 25:an, vilket gav en massiv profit på €1. Totalt dock strax under 200e plus.

 

BR = €7046 ... så var det målet nått, men vore ju guld om jag kunde komma upp i €8K på 3 dagar nu. Eller iaf inte gå under €7K :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va lat jag är.... Skulle spela ihop 1000 VIP idag med, men det slutade på typ 180, så nu drar jag till gävle och festar. Kommer fram 23:58, lagom?

 

Gick dock bra, som en tomte synade jag allin efter bet, raise, reraise, allin med J9c på 9KQ board, 2 klöver. Synen va på €80 och potten blev €230 totalt, pf raisaren floppade nuts, men jag drog ut :D .... Sen dominerade jag alla bord jag satt vid, och plussade totalt 360e. Förtjänar lite spontan fest! Kommer blir att sitta hela torsdagen och försöka få ihop till 30K VIP.

 

Imorrn ska jag lira €100K gtd, det är fan på tiden att jag vinner den nu.

 

BR = €7405

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, tack tack! Lite otippat att du skulle dyka upp här, hehe. Är du svensk eller finsk? Grattis själv!

...

Vi ses nog garanterat där, du får bjuda på en bärs eftersom att du slog mig ;-) Hare fint och lycka till!

 

Jag är finsk, men har tidigare hängt här ganska mycket. Ren tur att jag kollade din dagbok. Orkar sällan läsa forumet nuförtiden och nästan aldrig okända dagböcker. Jag har också haft dagbok här, men det var länge sen.

 

Ska bjuda på lonkku, när du dyker upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer själv börja lira b2b nästa månad då jag fått sjukt bra deal där. Kommer spela NL100 så vi lär mötas 8-).

 

Nice med bra deals. Kommer nog inte spela NL100 lika mkt jag, då jag sakta men säkert kommer att börja spela NL200 igen... Hoppas bara jag kan hantera swingsen!

 

---

 

Lirade lite cashgame ändå häruppe i gävle, typ nån timme igår natt efter vi kom hem från krogen. Plussade 200e, efter lite fint spel faktist. En hand t.ex. QQ vs J7o, fjärde handen i rad jag raisade, blev allin på 7 hög flop. Brukar inte spela full, men brukar heller inte slaska ihjäl mig när jag spelar full heller, så ingen fara på taket! Sen spelade jag 5 min cashgame på söndagen också, sen 3x€1 sit n go, torskade alla :-) .... Iaf, fylleliret gjorde att jag spelade €100K gtd, €200 inköp. (eller gjorde så att jag har samma rulle nu sen förra uppdateringen) Det gick ju ganska bra i början.... sen gick det mindre bra, och sen fick jag AA och åkte ut :D

 

En bra regel är nog att aldrig spela bakis, går alltid kasst (även fast jag inte ångrar så mkt just idag, spelmässigt)

 

Imorrn blir det hem med tåget tidigt och grinda hela dagen!

 

BR remains the same...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju väldigt mkt grinders, som alla verkar plussa bra, samma folk osv. Så nivån skulle jag väl säga är högre än standard, för nivån. Tight... nja :P

 

Nej klart man inte ska spela full, men om man kan ta förlusten dagen efter utan problem är det ingen fara... En del folk påstår sig spela bättre när de är fulla. Rätt mkt skitsnack anser jag. Därför bra med action på fredag/lördag kvällar på b2b ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, jag spelade NL50 på b2b för några månader sen och regularsen imponerade inte speciellt jättemycket, men det fanns inte så många loose/passiva spelare.

 

Ja, men inga är väl speciellt bra på dessa nivåer? själv hör jag hemma på 100-200, behöver bara jobba upp rullen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemkommen igen, och nu är det verkligen slutspurt för att cleara 30K VIP. Men jag orkar ju inte spela... :-) Går ju iofs tokigt bra, har "bara" spelat ca 4,5h idag. Första 2h plussade jag 400e, riktigt fint, sen 250e till. Måste säga att det va väldigt mkt dåliga spelare som jag aldrig sett inne förut som lirade idag.

 

Drog bland annat in runner runner fyrtal i en pott, 230e. Sitter med QQ, reraisar pre. flop AXX i ruter, bettar givetvis, får syn, turn Qd. Checksynar 38e, fiskigt? River Q, allin. Synd att jag inte kan kolla vad han hade :-(

Torskade även set vs set, SB vs BB, raisat. Halvsvårt att släppa, den potten blev 270e.

 

Men men, vad gör det, över 1K över målet, och jag kanske kan nå 12K i rulle inkl rakebacken med lite flyt! 2828 VIP kvar!!!

 

BR = €8057

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...