Gå till innehåll

Gör jag fel som bettar river här?


Recommended Posts

Har tidigare bara splelat Fixed limit på 3-6/5-10 men efter att det blivit svåra att vinna(för mig)på dessa nivåer på fixed så har jag börjat kika på NL

 

Spelade denna hand igår och undra om jag gör som fel som bettar(allin) rivern.

 

Då tänker jag främst på om det är ett vinnande spel i längden att göra som jag gör eller inte. Hade just i denna hand ingen närmare koll på spelaren efter mig men han verkade spela rätt tight.

 

PokerStars Game #10014242708: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00) - 2007/05/20 - 13:21:35 (ET)

Table 'Astraea' 6-max Seat #1 is the button

Seat 1: KabouterFlop ($103.90 in chips)

Seat 2: oraklet ($96.50 in chips)

Seat 3: bobdov ($69.40 in chips)

Seat 4: dloneputt ($56.05 in chips)

Seat 5: jd2b2006 ($109.75 in chips)

Seat 6: CosyCat ($101.75 in chips)

oraklet: posts small blind $0.50

bobdov: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to CosyCat 10 of DiamondsAce of Hearts

dloneputt: calls $1

jd2b2006: folds

KabouterFlop said, "vnh"

CosyCat: calls $1

KabouterFlop: raises $5 to $6

oraklet: folds

bobdov: folds

dloneputt: folds

CosyCat: calls $5

*** FLOP *** Ace of Diamonds6 of Clubs4 of Diamonds

CosyCat: checks

KabouterFlop: bets $11

CosyCat: calls $11

*** TURN *** Ace of Diamonds6 of Clubs4 of Diamonds3 of Spades

CosyCat: checks

KabouterFlop: bets $28

CosyCat: calls $28

*** RIVER *** Ace of Diamonds6 of Clubs4 of Diamonds3 of Spades4 of Clubs

CosyCat: bets $56.75 and is all-in

KabouterFlop said, "jeez"

KabouterFlop: calls $56.75

*** SHOW DOWN ***

CosyCat: shows 10 of DiamondsAce of Hearts (two pair, Aces and Fours)

KabouterFlop: shows Ace of SpadesQueen of Diamonds (two pair, Aces and Fours - Queen kicker)

KabouterFlop collected $203 from pot

 

Jag försöker här representera ett set eller kåk. Att han har AX är rätt givet tycker jag.

edit:

Han satte mig säker på ett missat färgdrag och synade mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först: Ta inte med resultatet i ditt inlägg!!!

 

Sedan: Ja, det är kanske inte så lätt att representera kåk på river när man inte respresenterat set tidigare i handen. Ser ju just ut som ett missat drag, så jag förstår att han synar. Jag spelar mest fullring och skulle slängt denna hand preflop. Ska jag spela den hade jag nog höjt. Som spelat - c/r på flopp och sen inte en krona till om han synar skulle jag tro... men det finns säkert andra kanske bättre råd... Som spelat kan du väl omöjligt leda på river och bluffen blir inge bra alls tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du försöker väl ändå reppa ett missat färgdrag eller bluffar du på riktigt på river väldigt riskabelt isåfall?

 

liksom ska du reppa en hand så gör det trovärdigt inte bara oj nu kan jag inte vinna om jag inte bluffa rjag pushar och hoppas fi sätter mig på något jättebra.

 

folda pre nästa gång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

liksom ska du reppa en hand så gör det trovärdigt inte bara oj nu kan jag inte vinna om jag inte bluffa rjag pushar och hoppas fi sätter mig på något jättebra.

 

well put! Tror många på låga nivåer skulle behöva höra det...

 

...och detta är endå högre nivåer än jag spelar på - kanske skulle gå uppåt... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog bara check foldat rivern mot en stor bet så som det spelades på tidigare gator. Han representerar ju helt klart ett A, och lär ha dig slagen flesta gångerna där.

Eventuellt check synat mot en mindre bet, beroende på om du har nå reads som berättigar det..

Men tror inte jag skulle ha satt mig själv i den positionen, fold preflop! Såå EV- och syna med ATo i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara stämma in i Kören här.

 

ATo kan man spela shorthanded men då ska man ju höja för det är en bra hand. Här blir du raisad efter att ha limpat in och då skulle jag starkt fundera på att folda AT då du ofta är dominerad.

 

Synen är resonabel men när du får motstånd på flopen måste du starkt mistänka att du är slagen. Fi har som sämst ett hyfsat starkt ess här.

 

Bluffen på folden känns desperat och jag skulle aldrig ha provat den där. Om du tror fi sitter på missat färgdrag så kan du prova men betta då något som typ 1/3 pott så att det ser ut som du tigger syn... han foldar alla missade händer för en sån bet och den blir inte lika dyr om han synar.

 

Edit:

Jag kollade igenom HHn engång till och som jag ser det representerar du ett färgdrag rätt igenom. Du limpsynar en höjning vilket kan göras med A4 eller A6 men ingen tror att du gör det 64 eller 43 om inte din image är lösaggro. Sen så checkar du den flopen ingen vid sina sinnes fulla bruk checkar den flopen med en triss eller två par du kan helt enkelt inte ge fi gratiskort. Sen synar du beten vad ska man check syna med där?? 90% så gör folk det med färg/steg -drag. Du repar färgdrag rättigenom. Din all-in på slutet blir bara spiken i kistan. Den skriker ut "JAG VILL INTE HA SYN" för om du haft kåken hade du ju betat kanske 1/3 pott och skrikit ut "JAG VILL HA SYN".

 

Nåväl det är mina 2c

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Bluffen på folden känns desperat och jag skulle aldrig ha provat den där. Om du tror fi sitter på missat färgdrag så kan du prova men betta då något som typ 1/3 pott så att det ser ut som du tigger syn... han foldar alla missade händer för en sån bet och den blir inte lika dyr om han synar.

 

klockrent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop är ett utmärkt sätt att sätta upp dig för katastrof på senare gator hur du än spelar i stort sett. Jag skulle nog ha höjt detta preflop och sen foldat när du blivit 3 bettad av AQ-killen.

 

Instämmer. AT ur position är dynga. Om du ändå ska spela handen som du gör (långt ifrån optimalt, tycker jag), så är min erfarenhet att få spelare på den här nivån är med på din kreativa idé. Man sjunger liksom för döva öron. På 0.5-1 gör dom inte en Negreanu-read, sätter dig på 65s och lägger sitt ess. Dom synar av ren nyfikenhet med sitt ess, så du har ganska liten fold equity här. Och ett sämre ess förstår du ju att han knappast har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...