Gå till innehåll

Arbetsintervju -negativa egenskaper...


Flap

Recommended Posts

Som arbetsgivare är jag rejält kritisk til den sortens frågor och skulle själv aldrig ställa dem till en arbetssökande. För mig är intervjun ett tillfälle att möta personen bakom CV:et och det är samtalet i stort som jag sedan utvärderar för att utröna om människan ska få tjänsten eller ej. Det är också i samtalet som jag tar reda på en persons svagheter, inte genom en direkt fråga då min erfarenhet är att man aldrig får ett ärligt svar, vilket du delvis bevisar genom att ställa frågan här på pf. För egentligen vet du ju vilka svagheter du har, du vill bara få bra förslag på hur du sa smussla dig förbi frågan, right? ;-)

 

Mitt tips till dig. Var ärlig. svara intresserat på alla frågor, ställ motfrågor, läs på om vad tjänten innebär, kom i tid, ge ett fast handslag, klä dig prydligt etc etc... Missar du tjänsten så lär det inte vara pga frågeställningen som du tar upp ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan va bra att maskera goda egenskaper såsom dåliga, t ex: jag är för hängiven till mitt jobb o ger inte upp förrän alla detaljer är prefekta, eller jag tänker för mycket på företagets bästa och kan ibland göra personliga uppoffringar för att nå bättre resultat. Mina vänner har sagt att jag oftare borde sätta mig själv före andra, men jag har svårt för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...