TANDEMCYKELN Postad 1 April , 2005 Rapport Postad 1 April , 2005 =SUMMA.OM(Daytoday!A:A;"2005-03-31";Daytoday!F:F) Hur kan jag göra en liknande kod där den bara räknar ut alla gains och losses för alla förda dagar i mars? Skriv så här: =SUMMA.OM(Daytoday!A:A;">=2005-03-01";Daytoday!F:F)- SUMMA.OM(Daytoday!A:A;">=2005-04-01";Daytoday!F:F) * Lite ny rad - QoS * Citera
nysta Postad 1 April , 2005 Rapport Postad 1 April , 2005 =SUMMA.OM(Daytoday!A:A;"2005-03-31";Daytoday!F:F) Hur kan jag göra en liknande kod där den bara räknar ut alla gains och losses för alla förda dagar i mars? Skriv så här: =SUMMA.OM(Daytoday!A:A;">=2005-03-01";Daytoday!F:F)- SUMMA.OM(Daytoday!A:A;">=2005-04-01";Daytoday!F:F) * Lite ny rad - QoS * tackar!!! Det funkar klockrent! *glädjeskrik* hehe satt med det bra länge igår.. kom på en lösning men det vart så mycket ändringar för varje cell och fick ta minus marsresultat och sånt för att få rätt.. men nu funkar det precis som jag vill att det ska göra. /Daniel Citera
erik87 Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 Hur ska man göra om man vill lägga till en till No limit, jag spelar ofta på nivån med blinds .05/.1 alltså NL 10 hur lägger man till en sån nivå? Citera
flyckten Postad 3 April , 2005 Rapport Postad 3 April , 2005 Eftersom jag inte är så haj på excel undrar jag om någon kan förklara hur man gör om man bara vill ha SnG, Cashgame och tourneys, endast NL Hold ém i sitt ark Helst även bara på ett nätverk. Citera
Semai Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Finns det ett enkelt sätt att få alla $ tecken att bli €? har provat att formatera celler och att söka/ersätta men resultatet blir inte bra, de tär hel atiden något som inte uppdaterar sig. Sen undrar jag om man kan få till så att inte "charts- filen" slutar att uppdatera om man har fört in väldigt många dahar (typ 6 månader)? Såg att Overrallhigh.xls filen har med B2B nätverket ifrån början men fortfarande står den i $ och jag vill ha olika blad för € och $ eller om det går att få båda i samma vore det bästa. Citera
baller Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 Töm inte de celler som det står formler i (ja man hade kunnat låsa dem, men det har jag inte gjort), töm bara de celler som har "inskrivna" värden.. så kommer det gå bra skall du se... Citera
spyse Postad 22 November , 2005 Rapport Postad 22 November , 2005 Puhh nu har jag setat och pillat med det här i år men inte kommit på hur man gjorde det. Vill ha att Cell A1-B1=C1 och att Cell A2-B2=C2 ja ni förstår att skriva in det för hand för varje cell är rätt pilligt, jobbigt och tidskrävande, men det ska gå att markera ett område och sedan få det här gjort nästan automatiskt över alla rader saken är den att jag inte kommer ihåg hur man gör!! Hur skjuton var det man gjorde för att få samma formel i hela kollumen MEN med hänsyn till att dom är ett steg längre ner och på så vis måste räkna på cellerna i sin rad. Citera
Bimpi Postad 22 November , 2005 Rapport Postad 22 November , 2005 Var ett tag sen jag gjorde det senast men jag har för mig att man bara klickade i cellen med formeln och drog ner i cellerna nedanför så funkade det. Edit: testade nu igen... man tar tag i ett hörn på cellen och drar. Jag tog det nedre till höger. Kanske funkar med de andra med. Citera
spyse Postad 22 November , 2005 Rapport Postad 22 November , 2005 Var ett tag sen jag gjorde det senast men jag har för mig att man bara klickade i cellen med formeln och drog ner i cellerna nedanför så funkade det. Jo märkte det precis efter att ha pillat runt ett år. Men tack för hjälpen nu kommer min "Spyse Edition" vara perfekt anpassad efter mig Kanske ska tala om vad för funktioner jag har lagt till i "Spyse Edition", dels har jag lagt till en kolum där jag kan kommentera mitt spel, sedan ytterligare en där jag kan välja mellan 1-10 vad jag tyckte om mitt spel. Planen är att sedan fixa en formel som räknar ut när det gick som bäst, när jag rankade mitt spel som en 2 eller 8, kanske går jag mer plus när jag tycker att jag spelar dåligt än när jag spelar bra och då måste jag ju göra något fel och då kan jag analysera mina HH. Iof är det här kanske gör det till lite mer än "bara ett kalkyl blad" men kan säkert vara en användbar funktion. Citera
frejac Postad 22 November , 2005 Rapport Postad 22 November , 2005 Vad skriver man i Dollar-raden på Money-fliken? Kommentaren är beskrivande "Changera" Hehe. Citera
Sactodian Postad 23 November , 2005 Rapport Postad 23 November , 2005 Var ett tag sen jag gjorde det senast men jag har för mig att man bara klickade i cellen med formeln och drog ner i cellerna nedanför så funkade det. Jo märkte det precis efter att ha pillat runt ett år. Men tack för hjälpen nu kommer min "Spyse Edition" vara perfekt anpassad efter mig Kanske ska tala om vad för funktioner jag har lagt till i "Spyse Edition", dels har jag lagt till en kolum där jag kan kommentera mitt spel, sedan ytterligare en där jag kan välja mellan 1-10 vad jag tyckte om mitt spel. Planen är att sedan fixa en formel som räknar ut när det gick som bäst, när jag rankade mitt spel som en 2 eller 8, kanske går jag mer plus när jag tycker att jag spelar dåligt än när jag spelar bra och då måste jag ju göra något fel och då kan jag analysera mina HH. Iof är det här kanske gör det till lite mer än "bara ett kalkyl blad" men kan säkert vara en användbar funktion. Låter ambitiöst, men dock inget jag skulle orka hålla på med i längden varje fall... I "Sactodian-edition" har jag gjort grafer för månadsresultat, dagsresultat, årsresultat, vilken nivå rullen ligger på i förhållande till bankrulleteorier, hur mycket man kan ta ut ur rullen sunt, etc,etc, Älskar att göra grafer i Excel Citera
jacobmal Postad 23 November , 2005 Rapport Postad 23 November , 2005 Var ett tag sen jag gjorde det senast men jag har för mig att man bara klickade i cellen med formeln och drog ner i cellerna nedanför så funkade det. Jo märkte det precis efter att ha pillat runt ett år. Men tack för hjälpen nu kommer min "Spyse Edition" vara perfekt anpassad efter mig Kanske ska tala om vad för funktioner jag har lagt till i "Spyse Edition", dels har jag lagt till en kolum där jag kan kommentera mitt spel, sedan ytterligare en där jag kan välja mellan 1-10 vad jag tyckte om mitt spel. Planen är att sedan fixa en formel som räknar ut när det gick som bäst, när jag rankade mitt spel som en 2 eller 8, kanske går jag mer plus när jag tycker att jag spelar dåligt än när jag spelar bra och då måste jag ju göra något fel och då kan jag analysera mina HH. Iof är det här kanske gör det till lite mer än "bara ett kalkyl blad" men kan säkert vara en användbar funktion. Låter ambitiöst, men dock inget jag skulle orka hålla på med i längden varje fall... I "Sactodian-edition" har jag gjort grafer för månadsresultat, dagsresultat, årsresultat, vilken nivå rullen ligger på i förhållande till bankrulleteorier, hur mycket man kan ta ut ur rullen sunt, etc,etc, Älskar att göra grafer i Excel du skulle inte kunna lägga ut den excelfilen för oss mindre begåvade människor att ta del av? det samma gäller spyse! Citera
Sactodian Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Visst, var kan jag lägga upp den? Måste också bara blankformatera ett ark, ändra lite och skriva lite vad jag gjort. Allt är väldigt basic nybörjartillägg men kul att ha, så ha inga förhoppningar Citera
spyse Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Jodå kan kasta upp mitt här dock ser jag det inte som "klart" ännu och vet inte när jag kommer anse att det är det men då lägger jag upp det. Sedan måste jag blanka det oxå, sedan ska jag kolla upp om det går att lösenordsskydda datan så man kan lägga upp en lista med inloggningsnick, lösen och andra nödvändiga siffror, tex prvxxxx numrerna man behöver på div prima sajter. Detta kräver dock att kryteringen är bra specielt om man spelar på höga nivåer. Citera
Hagbard Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Jag har knåpat med "ballers blad" sen jag hittade det för ett år sen. Ett mycket bra verktyg men efterhand kom jag på flera funktioner jag skulle vilja ha med. Undan för undan har jag sen lagt till dom (efter mycket huvudkliande). Bl a klarar bladet av att hantera både dollar- och eurositer, det har en månadsstatistiktabell (konstigt ord), en S&G-resultattabell, hanterar flera olika pokerformer plus lite annat smått och gott. Jag har även skrivit en introduktion om hur bladet funkar och hur man fyller i det för att det ska bli så enkelt som möjligt att komma igång. Har även låst alla celler där det finns formler så man inte riskerar att plocka bort något som behövs. Jag är inte så vass på engelska, så det är mycket svengelska i bladet (nån som känner för att göra en översättning ?), skulle vara trevligt att ha det helt på engelska. Om någon är intresserad så kan jag lägga upp det här på forumet (hur gör man det, någon?). Citera
pellepedal Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Det vore intressant att få se. Upp med det! Citera
baller Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 hagbard, du kan maila till mig så lägger jag upp det... kan vara intressant också att jämföra osv eftersom "lumac" också har gjort en modifikation som presenterats i en annan tråd "bokföring i excel" tror jag den hette... Citera
Hagbard Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 ok! Hittar ingen mailadress till dig. Kan du pm:a mig den? Citera
hiLi Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Har inte lyckats googla fram det så det vore najs om nån här kunde avslöja hur man gör i excel för att få texten grön/röd vid plus/minus resultat. Citera
TANDEMCYKELN Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Har inte lyckats googla fram det så det vore najs om nån här kunde avslöja hur man gör i excel för att få texten grön/röd vid plus/minus resultat. Format -> Conditional Formatting... Kör du svensk version får du översätta. Citera
Myssion Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Ännu mer pinsamt, det finns som bekant en sökfunktion här på forumet! http://w1.901.telia.com/~u90118138/XLSsvenska.htm No Comments! - QoS En mod som startar en frågetråd utan att söka först!!!!!!! De ä fan spöstraff på den QoS! Citera
Recommended Posts