Gå till innehåll

ballers fina Excel ark!


QoS

Recommended Posts

Tänkte först PMa men det finns nog fler än jag som är intresserade. :)

 

baller, du hade gjort något fina excel ark för att föra enkel statistik över pokerspel, du har inte lust att dela med dig av det? :)

 

- QoS

 

* Pinsamt, men jag flyttar den här till Pokerstudier :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allihop!! jag har en fråga ang Ballers ark, när man fyller i tex att man lirat NL 0,25-0,5 och vilken buyin och vad man vunnit sen längst ut på den sidan står det att man kan fylla i hur många BB man haft per timme, hur räknar man en BB ??

 

I no-limit och potlimit så räknar man inte i stora bet eftersom det inte enkelt går att kvantifiera. Istället så räknar man med stora mörkar, alltså big blinds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket möjligt att jag bara är lat (eller dum?) men jag tycker det där formuläret ser lika lätt och roligt att sätta sig in i som historielektionerna på gymnasiet.

 

Håller på att göra själv för eget bruk just nu, vilken information bör man ha med?

 

Har t.ex. bankroll, tidigare insättningar/uttag från pokerkontot, +- $ per dag, timmar spelade, cashgame/tourney, $/h för enskild dag och totalt sett.

 

Vad mer bör man ha med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder arket flitigt och tycker det fungerar utmärkt ;->

Men en liten fundering har jag.

Varje gång jag öppnar det får jag ett varningsmeddelande om att Macron är inaktiverade, eftersom jag inte fått filen signerad, eller att min säkerhetsnivå är för hög.

 

Nu tycker jag ju allt verkar funka som det ska, men någon kanske vet hurvida det är viktigt att macrona är aktiverade?

 

Mvh

Patriq

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren!

Men jg funderar lite för när jag fyller i vilka datum jag har satt in pengar så uppdateras inte på första sidan i bankroll på dom olika bolagen men det funkar på dom nivåer och timmar som skall fyllas i när jag har spelat.

 

Kan det vara så att jag gjort något fel när jag nollat arket ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Har ett förmodligen ganska lätt problem.

Jag har lagt till en egen ruta som räknar ut vinsten i SEK. Men det blir $ framför alla siffror vart jag än skriver dom.

Hur får jag bort det på en cell bara.. vill ha kvar det på dom andra.

 

/Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har använt arket sen första mars nu och tycker det funkar klockrent och jag spelar lite bättre tycker jag när jag vet att jag måste föra in resultatet när jag är klar. Har endast minusresultat på 3 dagar av dom 23 jag spelat i mars. Nåväl.. till saken.

 

Jag skulle vilja komplettera arket lite men är inte så haj på det här med excel. Jag skulle vilja föra någonstans där man ser månadsresultat, månad för månad. Sen även kanske lägga in en liten chart så man ser kurverna månad för månad.

 

Någon som gjort nått sånt eller skulle kunna hjälpa mig göra ett??

 

/Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ifall någon är intresserad vill ha ett alternativ till Ballers ark, så kan jag slänga in mitt Excel ark.

 

Jag har delat upp i cash game, Multi, Sit & Go och Live. Under varje del skriver man in varje session man spelar, tiden man spelat, vinst/förlust och på vilken sajt och nivå. Då räknas det automatiskt ut hur mycket $ man tjänar i timme. Dessutom sammanställs alla siffror rätt snyggt månadsvis för alltihopa och ger en bra bild över hur man spelare de olika. Jag har dessutom en liten kolumn för de bonusar man har dragit in. De påverkar inte resultatet för själva pokerspelandet utan hamnar i en total kolumn längst ner. Live spelandet blir en egen redovisningsdel eftersom det handlar om SEK och inte $.

 

Jag vet inte om någon blev något klokare på mitt försök att beskriva lite.... Men är någon nyfiken att kika på det så hör av er så skickar jag ett ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går at fixa, skall kolla på det när jag kommer hem.. inatt dvs..

 

Har försökt att göra en lösning på det.

Gjorde ett nytt blad, tog sedan infon från "overall gain/loss" kolumnen på "Daytoday" bladet där datumet är tex 2005-03-31

Men det funkar ju bara om jag spelat och fyllt i det datumet på Daytoday.

Sen för man göra en ny för 2005-04-30 och ta den minus 2005-03-31.

Om du förstår hur jag menar?? :)

 

Men måste väl finnas nått enklare sett?? :)

 

Jag har en idé om hur det kanske skulle gå att fixa men kan inte riktigt få ut det till excel.

Om man tar att han ska lägga ihop alla + & - resultat från varje session på dom sessioner som har datum som börjar med 2005-03

Sen gör man en ny cell som räknar ut alla sessioner för raderna med datumet 2005-04

Går det att fixa eller måste man skriva in hela namnet på celleerna som ska med?

 

/Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tar att han ska lägga ihop alla + & - resultat från varje session på dom sessioner som har datum som börjar med 2005-03

 

Ett sätt är att ha en kolumn där man tar ut månad från datumet. I engelsk Excel blir det =Month(A44) t.ex. Sedan använder man Excels databasfunktioner, DSum t.ex., för att lägga ihop alla resultat per månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tar att han ska lägga ihop alla + & - resultat från varje session på dom sessioner som har datum som börjar med 2005-03

 

Ett sätt är att ha en kolumn där man tar ut månad från datumet. I engelsk Excel blir det =Month(A44) t.ex. Sedan använder man Excels databasfunktioner, DSum t.ex., för att lägga ihop alla resultat per månad.

 

Som jag hart gjort det nu funker det bara för mars.. för att det är den första månaden jag fört i excel. I april så kommer jag få med både mars och aprilresultatet, eftersom jag inte kan göra så det ska skilja på månaderna.. så här ser koden ut jag gjort för att få in mars resultat på mitt nya blad jag gjort:

 

=SUMMA.OM(Daytoday!A:A;"2005-03-31";Daytoday!F:F)

Hur kan jag göra en liknande kod där den bara räknar ut alla gains och losses för alla förda dagar i mars?

 

Kolumnen F på Daytoday är ju overall gain loss.

Och kolumnen E är gain loss för just den sessionen vilket är ju den man ska addera med varandra.

 

Hur gör jag den koden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som kan göra en kod som summerar alla tal från en kolumn på alla rader som har med mars att göra.. alltså 2005-03-01 - 2005-03-31?

Fattar inte hur man får den där =MONTH koden att funka?

 

Du kan titta på det excelblad som jag för statistik i: http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/resultat_fejk.zip . På fliken SnG ser du hur formeln för att dra ut månad från ett datum fungerar. Alla resultat i excelfilen är fejkade, då jag inte känner för att lägga ut min egen statistik.

 

I fliken Resultat ändrar du på Vecka, Månad och År genom att klicka i cellen som visar t.ex. vilken vecka som avses. Det kommer då upp ett handtag, som du väljer vecka, månad eller år genom.

 

För att du ska få funktionen =Month (eller =Månad i svensk Excel) att fungera så måste du installera Analysis Toolpak. Du installerar den genom att gå till Tools -> Add-Ins -> bocka för Analysis Toolpak.

 

Jag har tyvärr inte svensk Excel, men det borde gå att lista ut hur du ska göra i en svensk version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...