Gå till innehåll

Knegarna vs Highrollaballas, och lite pension


baller

Recommended Posts

Denna tråd är avdelad från en Everesttråd som gick helt off-topic

 

Tycker inte riktigt att det är ok att ni fryser ca 5500$ för mig utan att ge mig en rimlig förklaring.

Det här är ändå det jag lever på, nu har ni fryst alla mina tillgångar bortsett från några ynka dollar på andra siter.

Man kan inte leva på poker och ha 5500$ i sin rulle, och ha hela rullen på en site, det går bara inte. Skaffa en större rulle med extra jobb något.

 

Till problemet, det löser sig säkert med siten, men det tar tid, dock är det olyckligt att du har hela rullen på samma site, ha inte det. Ta lärdom folks...

 

Pma repsentanten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 148
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Håller med om att det är dumt att ha allt på samma site.

Men att 5.5k är för lite för att leva på pokern är helt fel.

Skulle det mot förmodan krisa så kan man grinda in en god svensk månadslön på nl50.

Eller få stake, jag hatar att jobba så det blir inget av med det. Varför ska jag göra det förövrigt???

Ska ansöka om ett pass så jag kan fixa det här fortare, får bygga upp en rulle på någon annan site så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt är "grinda NL50 så man får ihop att leva på det" inte exakt samma sak som "jobba vilket man hatar"?

 

oj, väldigt stor stor skillnad, behöver inte spela 8 timmar om dagen för att komma upp i knegarlön, egna arbetstider, roligt, jobba hemma m.m m.m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det är dumt att ha allt på samma site.

Men att 5.5k är för lite för att leva på pokern är helt fel.

Skulle det mot förmodan krisa så kan man grinda in en god svensk månadslön på nl50.

Eller få stake, jag hatar att jobba så det blir inget av med det. Varför ska jag göra det förövrigt???

Ska ansöka om ett pass så jag kan fixa det här fortare, får bygga upp en rulle på någon annan site så länge.

 

Hemma hos är det bara min flickvän som får stake;-) Men hon får inte betalt för det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj, väldigt stor stor skillnad, behöver inte spela 8 timmar om dagen för att komma upp i knegarlön, egna arbetstider, roligt, jobba hemma m.m m.m

 

Exakt.

 

det slutar nog inte så illa i vilket fall.

 

Förstår verkligen inte vad som skulle vara så bra med att jobba. Ägna en massa tid åt någonting som man tycker är tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt.

 

det slutar nog inte så illa i vilket fall.

 

Förstår verkligen inte vad som skulle vara så bra med att jobba. Ägna en massa tid åt någonting som man tycker är tråkigt.

 

avundsjuka, helst ska ju alla ha ett jättetråkigt 8-16 jobb, svider väl lite i ögonen på folk när små barnsliga snorvalpar som dig och mig blandannat tjänar mer än en vanlig knegarlön och med 1/4 del så mycket arbete på något som man tycker är roligt:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt.

 

det slutar nog inte så illa i vilket fall.

 

Förstår verkligen inte vad som skulle vara så bra med att jobba. Ägna en massa tid åt någonting som man tycker är tråkigt.

 

Tro mig, haller du med online poker lange sa kommer du tycka att det ar annu trakigare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som det kvittar faktiskt :?

 

 

Härlig inställning. Du betalar väl skatt för ditt "arbetande" på nätet så du bidrar till samhällets alla bekvämligheter som även du utnyttjar. Eller är det till för oss idioter som jobbar på ett "riktigt" jobb 8h/dag? I övrigt har jag inget emot framgångsrika pokerspelare som kan leva på sin hobby, så länge de är ödmjuka mot oss med vanliga slitjobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

avundsjuka, helst ska ju alla ha ett jättetråkigt 8-16 jobb, svider väl lite i ögonen på folk när små barnsliga snorvalpar som dig och mig blandannat tjänar mer än en vanlig knegarlön och med 1/4 del så mycket arbete på något som man tycker är roligt:)

 

Jag antar av ditt nickname att du är 87a. Det innebär att när du blir äldre kommer du förstå vad folk här inne menar ang. det positiva med att ha ett riktigt jobb.

 

Hint: det handlar inte om hur mycket pengar du tjänar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan inte leva på poker och ha 5500$ i sin rulle, och ha hela rullen på en site, det går bara inte. Skaffa en större rulle med extra jobb något.

 

Pma repsentanten

 

Sorry för kapning av tråden men detta stör mig rätt mkt. Det hela handlar ju enbart om vilken levnadssituation man befinner sig i. Jag känner inte OP men om han exempelvis bor själv i en 1:a med låga levnadskostnader så fungerar väl en rulle på 5,5k helt okey. Han säger själv att han inte vill jobba, okey fine men om han skulle gula så vore det kanske inte hela världen eftersom han förmodligen skulle få ett jobb utan större ansträngningar.

 

Därför att det skulle vara nyttigt för dig.

 

Det stämmer kanske rent generellt men det beror ju oxå på vilken levnadssituation man befinner sig i. Personligen spelar även jag poker på heltid och det passar utmärkt eftersom jag befinner mig i en period av mitt liv där jag a) inte vet exakt vad jag vill plugga (har tagit studieuppehåll nu exempelvis), b) rolig grej att ge pokern en chans medan man fortfarande inte är alltför bunden av familj, hus osv (bor med tjejen och har väl fasta kostnader på inte mer än 12-15k/mån), och c) det är fria "arbetstider" vilket innebär att man kan göra en massa annat skoj medan man fortfarande är ung.

 

du har inte gjort lumpen va?

 

Vad har det med saken att göra? Är man bättre om man gjort lumpen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härlig inställning. Du betalar väl skatt för ditt "arbetande" på nätet så du bidrar till samhällets alla bekvämligheter som även du utnyttjar. Eller är det till för oss idioter som jobbar på ett "riktigt" jobb 8h/dag? I övrigt har jag inget emot framgångsrika pokerspelare som kan leva på sin hobby, så länge de är ödmjuka mot oss med vanliga slitjobb.

 

Spelar på skattefria siter så vettofan vad det innebär för Sverige om dem får nån del av kakan då. Men sen vill jag gärna påstå att jag ändå bidrar, spenderar ju rätt mycket av mina pengar på mat och sånt och på så sätt kan man väl säga jag med bidrar? Sen menade jag absolut inte att låta dryg eller nått och tycker absolut inte att vanliga knegare är idioter, pappa jobbar som förskolelärare och mamma jobbar på ett callcenter vilket båda är lågavlönade jobb så att kalla knegare för idioter känns kanske inte så rätt då kanske..

 

Blir bara så jävla trött på alla som inte kan unna att vissa inte "måste" ha ett vanligt knegarjobb, att det är ovärdigt att försörja sig på att spela kort typ:? Troligen så kommer väl tiden då jag och även många andra inte kan gå runt på pokern längre utan måste börja jobba, men jag tar helst en dag i taget och vill inte tänka så långt fram :)

 

Det jag menade med att det känns som det kvittar är att jag är riktigt nöjd med livet jag lever nu och skulle aldrig sluta spela poker bara för att kunna bidra mer till samhället och på så sätt bli mer accepterad (?). Jag är nöjd nu och kommer säkerligen i framtiden bidra med en jäkla massa för sammhället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar av ditt nickname att du är 87a. Det innebär att när du blir äldre kommer du förstå vad folk här inne menar ang. det positiva med att ha ett riktigt jobb.

 

Hint: det handlar inte om hur mycket pengar du tjänar.

 

Japps jag är 87:a och ung och barnslig och har ingen egentlig insikt i hur arbetsvärlden ser ut eller fungerar. Och jag förstår också att det inte handlar om pengar. Lixom jag spelar inte poker enbart för att jag tjänar mer på det, jag tycker det är skönt att kunna jobba hur mycket jag vill, vart jag vill och när jag vill. Antar dock att du menar att det är bra med dagliga rutiner, en säkerhet och det mer sociala i ett vanligt arbete, tror säkert att det är jätteskönt men det har jag ingen aning om och jag är nöjd som det är nu. Och även om jag inte nu kan tänka mig att jobba så betyder det absolut inte att jag inte i framtiden kan tänka mig det, alla mognar väl antar jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men plz.

 

Samma sak som att säga att det spelar ingen roll om några oskyldiga behöver sitta inne, så länge man tar några kriminella me :rolleyes:

 

Varför får de oskyldiga inte en chans att försvara sig?

 

Nej, det är inte riktigt samma sak iom att alla som har haft rent mjöl i påsen också fått kontot och pengarna tillbaka. Att en del oskyldiga blir misstänkta är kanske en naturlig konsekvens av EVP hårda och ibland lite udda säkerhetssystem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...