eurythmech Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Har för det första inte sagt att jag ska lira med 100 dollar på NL25 och för det andra så krävs det inte alltid grafer för att lista ut att man är en vinnande spelare. Hur ska man annars veta om du är vinnande? Dom allra flesta dyngspelare i pokervärlden tror väl att dom är bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TWHYESSON Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Så det är alltså ok att be om stejk på pf numera, även om man gör det lite indirekt? Då tar jag osså gärna emot lite stake. Kan inte ge några garantier på positiv ROI men kom igen, hur ska man inte kunna lite på farsan liksom Irony-tag surrenders and goes back to sleep - Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slaktavfall Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
crazyDJ Postad 20 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Hur ska man annars veta om du är vinnande? Dom allra flesta dyngspelare i pokervärlden tror väl att dom är bra. Eftersom mitt förslag med de 100 dollarna eller dyl. inte var tillräckligt övertygande så kan ja tyvärr inte bjuda på några andra förslag för tillfället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 som stejkare letar man övervärde och folk man kan lita på så. så är det någon mtt med för få startande kan man betala polarnas inköp. eller om PA grindar mot matusow och han vill låna 100k så kanske PA lånar ut det för att det är en trovärdig person. ge pengar till en randomkille på nätet tror jag ingen gör. men försök kolla med killarna på pokerstrategy.de . de ger väl en liten slant till sin microlimit-farm som rake:ar dem rika. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TWHYESSON Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Byt nick och börja om. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
crazyDJ Postad 20 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Byt nick och börja om. lol Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Eftersom mitt förslag med de 100 dollarna eller dyl. inte var tillräckligt övertygande så kan ja tyvärr inte bjuda på några andra förslag för tillfället. Man kan få stejk om man: 1) känner någon som vill stejka en, kan hända även om man är värdelös. 2) är en vinnande spelare med bra referenser. Känns dock som att det krävs mycket att en okänd ska kontakta en så egentligen bör man väl känna någon i detta fall också. 3) typ plantskolan. Känns som trean är din stora chans. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Batch Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Varför skulle man ens vilja bli stakead på så låga nivåer som NL25-NL50 om man vet att man är en vinnande spelare? Finns det någon person över 18 års ålder som skulle ha problem att skrapa ihop 5000kr till en startrulle? Självklart kanske inte alla kan lägga undan så mycket på en månads tid men en tusenlapp i månaden bör väll de flesta som jobbar klara av att lägga undan? Stake känns för övrigt som ett fenomen för turneringsspelare. Finns det någon som känner någon som blivit stakead i cash games spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bikern Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Inte vart inne på detta forumet på ett tag så jag var tvungen att skapa ett nytt konto för att man inte kom ihåg lösenordet (därför jag bara har en post om ni blir misstänksamma). Var bara lite allmänt nyfiken på hur man blir stejkad och vad som krävs för att man ska bli stejkad om man inte har några riktiga pokerkontakter eller dylikt. Är det möjligt att bli stejkad med endast $100 eller känner det som stejkar att han/hon inte tjänar någonting på den dealen? Själv är man en relativt erfaren pokerspelare både på nätet och live, men har inte riktigt våga öka i limits på cg. Lirar endast på partypoker vilket har passat mig även om man fått för sig att byta ibland. Någon som har några vettiga svar och/eller åsikter om detta? tja Tillåt mig tvivla... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
crazyDJ Postad 20 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Tillåt mig tvivla... beror ju vem man relaterar till som sagt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bikern Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 beror ju vem man relaterar till som sagt Verkar inte direkt så... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
crazyDJ Postad 20 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Verkar inte direkt så... hur menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Som sagt... om det kunde påvisas genom någon sorts statistik att du är vinnande så tror jag det finns folk som skulle gå in med bra mkt mer än $100. $100 är bara löjligt eftersom en så liten summa a) är så liten att gulningsrisken ökar eller b) det kräver spel på så oerhört låga nivåer att det skulle innebära otroligt lite pengar tillbaka för stejkaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
crazyDJ Postad 20 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Som sagt... om det kunde påvisas genom någon sorts statistik att du är vinnande så tror jag det finns folk som skulle gå in med bra mkt mer än $100. $100 är bara löjligt eftersom en så liten summa a) är så liten att gulningsrisken ökar eller b) det kräver spel på så oerhört låga nivåer att det skulle innebära otroligt lite pengar tillbaka för stejkaren. tack för svaret på en av de frågor i post #1 iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Donner Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Varför skulle man ens vilja bli stakead på så låga nivåer som NL25-NL50 om man vet att man är en vinnande spelare? Finns det någon person över 18 års ålder som skulle ha problem att skrapa ihop 5000kr till en startrulle? Tro mig, det finns. Har polare som inte ens har 500 spänn över till konsumtion efter räkningar, busskort etc e betalda. Samma visa varje månad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Batch Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Tro mig, det finns. Har polare som inte ens har 500 spänn över till konsumtion efter räkningar, busskort etc e betalda. Samma visa varje månad. Selektivt citerande? Självklart kanske inte alla kan lägga undan så mycket på en månads tid men en tusenlapp i månaden bör väll de flesta som jobbar klara av att lägga undan? Det jag menade var att om man vet att man är en vinnande spelare så bör man inte ha några problem med att själv lägga undan pengar och trycka igång pengamaskinen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Donner Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Selektivt citerande? Det jag menade var att om man vet att man är en vinnande spelare så bör man inte ha några problem med att själv lägga undan pengar och trycka igång pengamaskinen. Har man inga pengar att lägga undan kvittar det ju om man e bäst i världen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
teddybeahr Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Det jag inte får att gå ihop är att: Hur kan du vara en vinnande pokerspelare och inte ha ett öre på fickan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fritte_n Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Det jag inte får att gå ihop är att: Hur kan du vara en vinnande pokerspelare och inte ha ett öre på fickan? 100 dollar borde ju inte ta för många veckor på lowlimit att spela ihop om man är vinnande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Donner Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Det jag inte får att gå ihop är att: Hur kan du vara en vinnande pokerspelare och inte ha ett öre på fickan? Det är ju faktiskt väldigt lätt att hamna i den situationen. En misslyckad skottning, en dödssäker sports bet som skiter sig, katastrofdag på solvalla.. Stuey Ungar gick från gul till miljonär till gul några gånger och han får väl ändå anses som vinnande spelare va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MR_Jimmy Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 100 dollar borde ju inte ta för många veckor på lowlimit att spela ihop om man är vinnande. veckor? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Stuey Ungar hade väl knappast problem med att få loss en femhundring.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Late Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Stuey Ungar hade väl knappast problem med att få loss en femhundring.. haha, bra där Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Angående sponsring och pokerteam och ditten och datten, så borde ni alla verkligen lyssna på vad Daniel Klangenfeldts säger i poker.se-tv avsnittet med GNUF den 18 maj. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts