Gå till innehåll

Vad krävs för att bli stejkad?


crazyDJ

Recommended Posts

Inte vart inne på detta forumet på ett tag så jag var tvungen att skapa ett nytt konto för att man inte kom ihåg lösenordet (därför jag bara har en post om ni blir misstänksamma).

 

Var bara lite allmänt nyfiken på hur man blir stejkad och vad som krävs för att man ska bli stejkad om man inte har några riktiga pokerkontakter eller dylikt.

 

Är det möjligt att bli stejkad med endast $100 eller känner det som stejkar att han/hon inte tjänar någonting på den dealen?

 

Själv är man en relativt erfaren pokerspelare både på nätet och live, men har inte riktigt våga öka i limits på cg. Lirar endast på partypoker vilket har passat mig även om man fått för sig att byta ibland.

 

Någon som har några vettiga svar och/eller åsikter om detta?

 

tja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Så du tror det kan bli svårt att bli stakad som en low limit cg spelare som inte har några rekommendationer utan utförlig bakgrund även fall denna spelare vet att man är en stabil vinnare? Kan ju inte göra annat än att hålla med dock.

 

Har själv splittat på en buy in med någon annan som aldrig spelade turneringen utan tog pengarna. Blev lite småsur men inte så mkt att göra åt saken antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok seriöst.

 

Du kommer aldrig bli stejkad av en okänd. OK?

 

Så eftersom du inte verkar förstå så skall jag hjälpa dig på ett konstruktivt sätt, ge dig en plan:

 

Mål i MAJ:

 

Hitta 20 Burkar per dag = 10 kr / dag

Hitta 10 pet flaskor per dag = 20kr / dag

Hitta 5 stora pet flaskor per dag = 20 kr / dag.

 

Totalt: 50 Kr / dag.

 

Antal dagar kvar i maj: 10 = 500kr = ca 80 dollar

 

Mål i juni:

Sätt in dessa 80 på en site med en bra bonus. Spela upp dem rejält tills i juli aug. Sedan återkom med graf från ett program eller egenhändigt excel arc.

 

Ingen normalt funtad person skulle ge dig 100 dollar för att du ska få visa att du kan spela poker.

 

Jag brukar vara förbannat långsint. Men ditt inlägg är så förbannat korkat så jag snear rakt ut tamejfan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok seriöst.

 

Du kommer aldrig bli stejkad av en okänd. OK?

 

Så eftersom du inte verkar förstå så skall jag hjälpa dig på ett konstruktivt sätt, ge dig en plan:

 

Mål i MAJ:

 

Hitta 20 Burkar per dag = 10 kr / dag

Hitta 10 pet flaskor per dag = 20kr / dag

Hitta 5 stora pet flaskor per dag = 20 kr / dag.

 

Totalt: 50 Kr / dag.

 

Antal dagar kvar i maj: 10 = 500kr = ca 80 dollar

 

Mål i juni:

Sätt in dessa 80 på en site med en bra bonus. Spela upp dem rejält tills i juli aug. Sedan återkom med graf från ett program eller egenhändigt excel arc.

 

Ingen normalt funtad person skulle ge dig 100 dollar för att du ska få visa att du kan spela poker.

 

Jag brukar vara förbannat långsint. Men ditt inlägg är så förbannat korkat så jag snear rakt ut tamejfan!

 

Tvivlar på din förbannade långsinthet, men jag kan ju ha fel. Vilket av inläggen syftar du på btw?

 

Annars en rätt vettig plan. Får nog samla på mig lite fler burkar under tiden för att ha råd med mat, tak över huvudet osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvivlar på din förbannade långsinthet, men jag kan ju ha fel. Vilket av inläggen syftar du på btw?

 

Annars en rätt vettig plan. Får nog samla på mig lite fler burkar under tiden för att ha råd med mat, tak över huvudet osv.

 

 

Jag är långsint och har tålamod. Faktiskt första gången jag sneade. Och det är för att jag tycker det är så enormt urbota dumt att vilja bli stejkad då man inte har referenser, ingen dokumentation och inga kontakter.

 

Hade du loggat in och skrivit:"

Här har du mina sharkscope stats. Här är min cashgames stats. Har blivit tvungen att casha ut pga dålig ekonomi. Någon som är intresserad av att ge stejk?" - Så hade jag inte reagerat som nu

Men att logga på och be om 100 dollar för att bevisa att man kan spela? Du kan inte bevisa ett dyft med 100 dollar. För vem vill se att du är vinnande på .001/002? För att lira nåt så när intressant .25/.50 så behöver du ju runt 1.5K.. Och nivån under runt 750., Sedan vill man ju inte se 5000 händer.. man vill se 50.000.

 

Så det är inte bara ett av dina inlägg som jag inte orkar med. Det är alla. Inklusive att du skriver att du är vinnande för att i nästa skriva att du inte är hemma på grafer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är långsint och har tålamod. Faktiskt första gången jag sneade. Och det är för att jag tycker det är så enormt urbota dumt att vilja bli stejkad då man inte har referenser, ingen dokumentation och inga kontakter.

 

Hade du loggat in och skrivit:"

Här har du mina sharkscope stats. Här är min cashgames stats. Har blivit tvungen att casha ut pga dålig ekonomi. Någon som är intresserad av att ge stejk?" - Så hade jag inte reagerat som nu

Men att logga på och be om 100 dollar för att bevisa att man kan spela? Du kan inte bevisa ett dyft med 100 dollar. För vem vill se att du är vinnande på .001/002? För att lira nåt så när intressant .25/.50 så behöver du ju runt 1.5K.. Och nivån under runt 750., Sedan vill man ju inte se 5000 händer.. man vill se 50.000.

 

Så det är inte bara ett av dina inlägg som jag inte orkar med. Det är alla. Inklusive att du skriver att du är vinnande för att i nästa skriva att du inte är hemma på grafer.

 

Har för det första inte sagt att jag ska lira med 100 dollar på NL25 och för det andra så krävs det inte alltid grafer för att lista ut att man är en vinnande spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nidson bränner pengarna i fickan?

:-D

Så det är alltså ok att be om stejk på pf numera, även om man gör det lite indirekt?

 

Då tar jag osså gärna emot lite stake. Kan inte ge några garantier på positiv ROI men kom igen, hur ska man inte kunna lite på farsan liksom :mrgreen:

 

Irony-tag surrenders and goes back to sleep

På pokerstars hävdar pålitliga källor att spelare med bäbisar som avatarer är de största fiskarna. Gröt i hjärnan? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På pokerstars hävdar pålitliga källor att spelare med bäbisar som avatarer är de största fiskarna. Gröt i hjärnan? ;-)
Det kan mycket väl vara så ;-) Om inte annat så finns det inget allinprotectionskydd som klarar av en ettårings önskan att stänga av en dator the hard way :mrgreen:

 

Njet, trodde tråden handlade om hur man får stake, om den övergår till "stake me pls" så blir det hänglås.
Du ger OP way too much credit. Vaknat på rätt sida imorse? ;-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för det första inte sagt att jag ska lira med 100 dollar på NL25 och för det andra så krävs det inte alltid grafer för att lista ut att man är en vinnande spelare.

 

1) Jag skrev att om det skulle vara INTRESSANT så måste du spela på NL25 MINST. Och då MINST ha 750. Dvs. Bara för att se om du kan spela eller inte. Och man vill då ha ett STORT urval händer. Man vill inte se en mupp sitta med ett inköp på .5/1 och ha tur. Eller se någon spela 0.1/0.2. Skrev aldrig att du sagt vad du skulle spela. Jag bara sa att med $100 kan du inte bevisa ett dyft.

 

2) Nämn andra sätt är du snäll, då du inte ens har $100 dollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...