Gå till innehåll

Conspiracy - *LÅS PLZ!*

Gäst

Om Conspiracy gör fler filmer, vad ska han då spela?  

162 medlemmar har röstat

1. 1. Om Conspiracy gör fler filmer, vad ska han då spela?

• HU cashgame
      80
    • HU SnG
      28
    • 9-manna SnG
      45
    • Ingen video alls
      9

Recommended Posts

Well put. Det är just detta jag har försökt få fram hela tiden men du formulerade det mycket bättre än mig.

I de videos jag har sett har Hero nästan enbart checkat bakom med just halvsvaga/svaga händer vilket inte kändes bra. De spelare jag har sett är ju såklart 1000 ggr bättre än mig och att jag fått den uppfattningen beror väl främst på att filmerna inte är mer än 45 minuter.

Well, ty! :D

Saken är väl den som du säger, kombinerat med att du inte behöver balansera upp med så fruktansvärt många starka checkar. För det första så bettar du mkt fler händer än de du checkar, och för det andra så räcker det att en rätt liten del av din HD (både för check / bet / whatever) är stål för att det ska vara väl balanserat. Så liten andel checkar * liten andel stål i denna HD = jättelite checkraisar per 45-minutersfilm... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har letat lite i PT för att få fram intressanta händer. Kommentara gärna. Jag har tagit bort Fi's SN i händerna ifall denne läser på forumet plus att det inte känns helt schysst att outa hans spel.

----------------------------------------

Fi är duktig och rätt jobbig att möta. Jag vet att han trebettar mig relativt brett pf. Är detta ett bra tillfälle att make a stand? Även om spelet i sig kanske är lite EV- så är jag rätt säker på att det är EV+ i längden iom att han förhoppningsvis kommer trebetta mig mindre i fortsättningen. Om AJ är för svagt, vilka händer är okey?

- Young_Don sitting in seat 1 with $394.55 [Dealer]

- Fi sitting in seat 2 with $86.80

Young_Don posted the small blind - $0.50

Fi posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Young_Don: Jack of Diamonds, Ace of Hearts

Young_Don raised - $3.50

Fi raised - $16.00

Young_Don went all-in - $391.55

Samma Fi som i handen ovan. Han har som sagt spelat aggro och trebettat rätt frekvent pf.

- Young_Don sitting in seat 1 with $233.65 [Dealer]

- Fi sitting in seat 2 with $100.00

** Dealing card to Young_Don: 7 of Hearts, 7 of Spades

Young_Don raised - $3.50

Fi raised - $16.00

Young_Don called - $16.00

** Dealing the flop: 2 of Diamonds, Jack of Diamonds, 5 of Hearts

Fi bet - $32.00

Young_Don went all-in - $218.15

Inte samma Fi som i de tidigare händerna. Han är nog den regular som spelar mest på Primas NL100 HU. Har CR mig några gånger och jag har då lagt mig. Generellt så har jag uppfattat honom som väldigt lättläst och gör inget out of line. Är det värt att betta river här? Förresten, ska jag slå om på floppen igen?

- Fi sitting in seat 1 with $229.00

- Young_Don sitting in seat 2 with $101.50 [Dealer]

** Dealing card to Young_Don: Ace of Spades, 7 of Clubs

Young_Don raised - $3.50

Fi called - $3.50

** Dealing the flop: 3 of Hearts, Ace of Clubs, 6 of Hearts

Fi checked

Young_Don bet - $5.00

Fi raised - $16.93

Young_Don called - $16.93

** Dealing the turn: King of Diamonds

Fi checked

Young_Don bet - $25.00

Fi called - $25.00

** Dealing the river: 5 of Clubs

Fi checked

Young_Don checked

Länk till kommentar

Ja, videos är skoj. Dock postar jag nog hellre dom i videoforumet, om det inte blir för många förstås.

Annars vill jag ha personliga tankar angående dina HH hur du själv tänkte osv. Det tycker jag är väldigt utvecklande.

Länk till kommentar

Annars vill jag ha personliga tankar angående dina HH hur du själv tänkte osv. Det tycker jag är väldigt utvecklande.

Det kan bli svårt, trycker mest där det verkar bra och håller tummarna :) Nej skämt åsido, will do!

Länk till kommentar

Är det HH's + resultatuppdateringar som är nöten eller är det något annat?

Personligen tycker jag att resultatuppdateringar är rätt ointressanta, även om jag inte direkt har nåt emot dem. De bits ju inte.

HH:s ja, men död åt bad beats och allmänt kul HH:s om de inte verkligen är svårt skrattkrampsframkallande.

Initiativ till diskussioner liknande den om CB:s är nöten.

Och död åt dem som använder uttryck liknande "är nöten". :-P:roll:

Länk till kommentar

Personligen tycker jag att resultatuppdateringar är rätt ointressanta, även om jag inte direkt har nåt emot dem. De bits ju inte.

HH:s ja, men död åt bad beats och allmänt kul HH:s om de inte verkligen är svårt skrattkrampsframkallande.

Initiativ till diskussioner liknande den om CB:s är nöten.

Och död åt dem som använder uttryck liknande "är nöten". :-P:roll:

Japp, det låter vettigt. Tanken från början med dagboken var kvalitet framför kvantitet så ska försöka med det, särskilt när det gäller HHs.

Diskussioner är bra. Jag ska försöka komma på nåt spännande så får ni säga vad som är rätt :)

Länk till kommentar

Hej grabben, kul att se dig igen:-)

Lycka till med liret.

Tack! :)

--------------

Ingen som har några kommentarer till händerna ovan?

Länk till kommentar

Spelat 428 händer idag hittills och är +$29 :).

Första sessionen fick bra och slutade upp ett inköp ungefär, gjorde även en video då!

Sen gick det lite tugnt och tappade 2 inköp mot en rätt aggro svensk. Spelade rätt dåligt så jag har mig själv att skylla. Svensken lämnade efter ett tag och jag hittade ett nytt bord. Gick tungt där med, sen kom denna handen: :)

** Game ID 1398561889 starting - 2007-05-21 19:24:18

** As Tears Go By [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- In_Out sitting in seat 1 with $212.30

- Young_Don sitting in seat 2 with $128.70 [Dealer]

In_Out posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Young_Don: 6 of Diamonds, 6 of Spades

Young_Don raised - $3.50

In_Out called - $3.50

** Dealing the flop: 9 of Hearts, Ace of Diamonds, 6 of Hearts

In_Out checked

Young_Don bet - $5.00

In_Out raised - $14.00

Young_Don raised - $40.00

In_Out went all-in - $195.80

Young_Don went all-in - $85.70

** Dealing the turn: 4 of Clubs

** Dealing the river: Jack of Spades

Young_Don shows: 6 of Diamonds, 6 of Spades

In_Out mucks:

Young_Don wins $257.40 from the main pot

End of game 1398561889

Länk till kommentar

Ingen som har några kommentarer till händerna ovan?

Har svårt för att bestämma mig för vad jag egentligen tycker om spelen =)

AJ kan jag tycka e liiite onödigt. Blir lättare om du kan ge nån uppfattning om hur han kan tänkas syna. Jag tror inte att du får syn mot en sämre hand, kanske kan det vara bättre att spela så med typ en sc lr liknande. Antar att du inte gör movet för värde utan för att take a stand och säga åt honom att sluta 3 beta så mkt. Hur tänker du??

Tycker det e svårt å säga om du ska beta river med A7. Beror på om han har tendenser till å vara en station. Har han det skulle ja beta. Det enda han kan ha e väl typ 56 som är farligt. Men om han är ruggigt ABC så kanske han inte borde höja dig (kommer inte ihåg om det var check-raise lr vanlig raise). Dessutom tycker jag man kan beta iom att han, om dina notes stämmer, inte kommer göra nåt move med typ ett bustat färgdrag. Tror det är EV att betta, svårare med betsize. Nåt förslag?? 30 dolares?? 40 dolares??

Länk till kommentar

Samtidigt - och här kommer poängen - kan du inte bara checka svaga / semisvaga händer, eftersom din check-hd blir för svag, vilket är sjukt lätt-exploaterat. Du balanserar dina svaga checkar med stål som du check-raisar.

Vet inte om det var tydligt i tidigare diskussion, men det är ju en väsentlig skillnad mellan hur vi spelar oop vs hur vi spelar ip. När vi är ip så gör det inte särskilt mycket att vi bara checkar semiträffar och tokluft eftersom det som sagt är rättså svårt för fi att exploatera det, då han själv blir jätteexploaterbar om han försöker att göra det.

När vi är oop så blir det ju en annan femma, då måste vi ha en vettig balans mellan stål/luft/drag när vi checkar. Dels för att vi KAN checkraisa, vilket är tämligen svårt att göra när vi sitter ip ;), men även för att vi nu blir exploaterbara till en mycket högre grad om vi bara checkar svaga händer, samt för att vi får svårt att exploatera fi om han börjar utnyttja att vi bara checkar nämnda svaga händer.

Att checka händer när vi är oop är ju en potentiellt aggressiv handling pga CR-möjligheten, och bör därför till viss del reservas för de händer som vi vill vara aggressiva (och bygga pott) med. Att checka bakom är ju inte alls lika aggressivt, dels eftersom det inte ger samma möjligheter att trappa fi (han har ju redan inte betat) och dels för att det inte är en pottbyggande handling. Checka starka händer bakom anser jag att vi först ska göra när det är det bästa sättet att få in degen mot en viss typ av fi (vilket ju är rättså sällan), men jättesällan som standardreportoar.

Länk till kommentar

Har svårt för att bestämma mig för vad jag egentligen tycker om spelen =)

AJ kan jag tycka e liiite onödigt. Blir lättare om du kan ge nån uppfattning om hur han kan tänkas syna. Jag tror inte att du får syn mot en sämre hand, kanske kan det vara bättre att spela så med typ en sc lr liknande. Antar att du inte gör movet för värde utan för att take a stand och säga åt honom att sluta 3 beta så mkt. Hur tänker du??

Tycker det e svårt å säga om du ska beta river med A7. Beror på om han har tendenser till å vara en station. Har han det skulle ja beta. Det enda han kan ha e väl typ 56 som är farligt. Men om han är ruggigt ABC så kanske han inte borde höja dig (kommer inte ihåg om det var check-raise lr vanlig raise). Dessutom tycker jag man kan beta iom att han, om dina notes stämmer, inte kommer göra nåt move med typ ett bustat färgdrag. Tror det är EV att betta, svårare med betsize. Nåt förslag?? 30 dolares?? 40 dolares??

Just AJ är väl inte en särskilt lämplig hand att ställa här, agree. Fördelen är väl att när jag har handen gör risken mindre att han själv har JJ, AA. Det var i grunden ingen värdepush utan mest för att make a stand.

Fi i A7-handen spelar rätt basic utan större moves osv. Han väljer ofta en passiv linje med TPNK. Som han spelade handen tror jag han har FD rätt ofta, kanske i kombination med ett par.

Bra kommentarer!

Länk till kommentar

Myssion, heh, ja jag lyckades i mitt inlägg helt bortse från CB i position.. Jag får ta o filosofera lite om det utifrån ditt inlägg.

Nåja, det torde (väl) inte påverka riktigheten av mitt inlägg vad gäller CB OOP? Eller tänker jag galet fel när jag påstår att CB ip och CB oop är rätt isolerade från varandra, dvs vad jag har för strategi ip påverkar inte och påverkas inte av vad jag har för strategi oop i någon nämnvärd mån?

Länk till kommentar

Myssion, heh, ja jag lyckades i mitt inlägg helt bortse från CB i position.. Jag får ta o filosofera lite om det utifrån ditt inlägg.

Nåja, det torde (väl) inte påverka riktigheten av mitt inlägg vad gäller CB OOP? Eller tänker jag galet fel när jag påstår att CB ip och CB oop är rätt isolerade från varandra, dvs vad jag har för strategi ip påverkar inte och påverkas inte av vad jag har för strategi oop i någon nämnvärd mån?

Jag tycker de ligger väldigt långt ifrån varandra. Om vi pratar optimalt spel så kommer ju Fi spela raise/fold från knappen och de enda gånger vi CBar OOP är när vi 3-bettat pf, vilket ju skiljer sig en del iom att potten är större och eftersom vi båda sitter på en snävare HD.

Länk till kommentar

Jag tycker de ligger väldigt långt ifrån varandra. Om vi pratar optimalt spel så kommer ju Fi spela raise/fold från knappen och de enda gånger vi CBar OOP är när vi 3-bettat pf, vilket ju skiljer sig en del iom att potten är större och eftersom vi båda sitter på en snävare HD.

Hmm, det vet jag inte om vi gör, antar att lite av varje kan vara av intresse.. Det är ju även intressant att resonera kring vad vi gör efter att fi limpat på knappen och vi raisat.

Hur som helst tror jag att jag missar nåt led i ditt resonemang, för jag förstår inte på vilket sätt du menar att dessa faktorer stödjer min uppfattning att CP ip och oop bör analyserat hyffsat isolerade från varandra.

Visst skiljer sig situationerna mkt åt, men jag är inte helt med på att två situationer är oberoende av varandra bara för att de är väldigt olika. Sen att jag fått för mig att de ÄR rätt oberoende av varandra är en annan sak, men det som du nämner är inte ett av mina skäl... :)

Länk till kommentar

Visst skiljer sig situationerna mkt åt, men jag är inte helt med på att två situationer är oberoende av varandra bara för att de är väldigt olika. Sen att jag fått för mig att de ÄR rätt oberoende av varandra är en annan sak, men det som du nämner är inte ett av mina skäl... :)

Det beror på hur vi menar med "oberoende". Att vi båda sitter på en snävare HD när jag har 3-bettat pf bör väl påverka huruvida vi ska C-betta eller inte. Plus att det i en 3-bettad pott blir en massa andra faktorer att ta hänsyn till:

* Hur ofta raisar Fi från knappen?

* hur frekvent har vi 3-bettat honom tidigare?

* Hur ofta har Fi synat våra 3-bet tidigare?

Ju fler faktorer, ju mer komplext bör det väl bli att bestämma huruvida vi ska CBa. Därför tycker jag det skiljer sig väldigt mkt om vi pratar CBs i position där vi raisat från knappen kontra CBs ur pos där vi 3-bettat pf.

Däremot hänger de ju samman på det sättet att om Fi uppfattar oss som hyperaggro från knappen pf så kommer han ofta uppfatta oss likadant från BB pf, vare sig det stämmer eller ej.

EDIT: Att potten är större måste ju också påverka en hel del eftersom exempelvis en re-raise från Fi i en 3-bettad pott gör honom comitted (om vi sitter med 100BB-stackar).

Länk till kommentar

Ok, då tror jag att vi diskuterar olika saker. vad jag menade med att CB ip och CB oop är mer eller mindre oberoende av varandra är att hur jag spelar i den ena situationen inte har så stor påverkan på hur jag spelar i den andra situationen. Alltså kommer jag sällan att tänka "hmm, nu sitter jag OOP och har höjt före floppen, och nu tänker jag ta och CB:a. NEJ VÄNTA! Om jag hade suttit IP skulle jag ju spelat si eller så, alltså kan jag inte CB:a i detta läget, eftersom jag måste balansera mot min CB-strategi IP". Typ så. :D

Länk till kommentar

Ok, då tror jag att vi diskuterar olika saker. vad jag menade med att CB ip och CB oop är mer eller mindre oberoende av varandra är att hur jag spelar i den ena situationen inte har så stor påverkan på hur jag spelar i den andra situationen. Alltså kommer jag sällan att tänka "hmm, nu sitter jag OOP och har höjt före floppen, och nu tänker jag ta och CB:a. NEJ VÄNTA! Om jag hade suttit IP skulle jag ju spelat si eller så, alltså kan jag inte CB:a i detta läget, eftersom jag måste balansera mot min CB-strategi IP". Typ så. :D

Ah, okey nu förstår jag hur du menar, håller med såklart :)

Länk till kommentar

Ja vissa kör ju över bordet ganska fint och har medrigg ;)

haha, ja sjukt att all medrigg ska komma med en gång :)

-----------

Rätt svängig dag. Har förlorat en del mot en jättetight regular (?) idag. Han spelade typ 35/25 eller nåt. Rätt sick tight för HU imo. Men självklart skulle jag göra en massa idiotmoves som aldrig gick hem. Spelade som en %&/((%%¤¤% ungefär.

Slutar iaf dagen +$17 efter 1067 händer. Känns skönt att ha vänt backet på ~$300 iaf!

Ser att det knappt är någon som vill se en HU SnG video, hade ju tänkt göra en imorgon men då hoppar jag över det :) Kanske gör en HU CG video igen, lär mig en massa bara genom att höra min egen röst, låter jättemuppigt men det stämmer. Om ni inte vill titta på den så fine, men jag lägger upp den ändå :)

Nu blir det sängen, sov gott folk!

Länk till kommentar

• Skapa nytt...