Gå till innehåll

Conspiracy - *LÅS PLZ!*

Gäst

Om Conspiracy gör fler filmer, vad ska han då spela?  

162 medlemmar har röstat

1. 1. Om Conspiracy gör fler filmer, vad ska han då spela?

• HU cashgame
      80
    • HU SnG
      28
    • 9-manna SnG
      45
    • Ingen video alls
      9

Recommended Posts

Jag vet inte riktigt, men dom drar iaf $20 varje månad :-D

haha ok :lol:

Jag betalade genom transfer på Full Tilt kom jag på nu.

Skicka ett mail till dom och fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om du ska spela in fler filmer så borde du ställa in mikrofonförstärkning/mic boost om du inte redan har gjort det. Jag tror det kan vara anledningen till det låga ljudet i dina filmer. Här kommer en instruktionsfilm. :)

I min senaste film tror jag att ljudet är bättre iom att jag då använder ett nytt headset. Problemet med det är att det brusar eftersom jag inte har någon muff :(

Länk till kommentar

Avslutade just en riktigt sjuk session.

Har spelat totalt 30 st idag och de första 20 gick trögt, men sen vände det :)

Detta är dagens stat uppdelat i omgångar om 10 st:

6-4

4-6

10-0 :) :) :)

Totalt 20-10 alltså och +$865.

Känns sjukt skönt efter en halvseg månad.

Länk till kommentar

Avslutade just en riktigt sjuk session.

Har spelat totalt 30 st idag och de första 20 gick trögt, men sen vände det :)

Detta är dagens stat uppdelat i omgångar om 10 st:

6-4

4-6

10-0 :) :) :)

Totalt 20-10 alltså och +$865.

Känns sjukt skönt efter en halvseg månad.

Snyggt resultat, 10 raka är inte dåligt, allra helst på $100> , jag har bar 8 i rad som mest, får kämpa. Såg en häromdagen som vunnit 16st raka HU matcher (8st 4manna HU) sjukt! :-D

Länk till kommentar

Laddade ned ett par HU SnG videos från cardrunners igår.

Intressant är att de hela tiden spelar raise/fold från knappen. Däremot i en video där "instruktören" spelar på lägre buy-ins, då limpar han en del. Argumetet var att spelare på lägre nivåer är mindre aggressiva och generellt sällan kommer raisa limparen pf och ofta checka ner händer postflop utan det minsta showdownvärde.

Som en följd av diskussionerna i dagboken så har jag blandat in limp i mitt spel den senaste tiden. Det har fungerat bra MEN det är väldigt beroende på hur Fi spelar. Precis som instruktören i videon jag kollade på sa så beror det främst på hur aggro Fi är (såklart).

Jag minns också att Klyka gav ett exempel på en limp-HD (även om han uttryckte att det bara var ett exempel taget ur luften), den var något i stil med: AA, 45s-89s eller liknande.

Jag håller inte med om det. De händer jag ser ett värde i att limpa pf är snarare händer som ibland kommer ha ett okey SD-värde oträffad, exempelvis dåliga Kx osv. Den typen av händer träffar rätt sällan jättehårt, vanligt är ju TPNK, MPGK, K-hög osv och då spelar vi ju gärna för pottkontroll.

Tankar?

Länk till kommentar

Jag minns också att Klyka gav ett exempel på en limp-HD (även om han uttryckte att det bara var ett exempel taget ur luften), den var något i stil med: AA, 45s-89s eller liknande.

Jag håller inte med om det. De händer jag ser ett värde i att limpa pf är snarare händer som ibland kommer ha ett okey SD-värde oträffad, exempelvis dåliga Kx osv. Den typen av händer träffar rätt sällan jättehårt, vanligt är ju TPNK, MPGK, K-hög osv och då spelar vi ju gärna för pottkontroll.

Nej, den HD:n SKA du inte hålla med om. Jag bara slängde in ett gäng godtyckliga marginella händer och ett eller ett par monster. Tanken var inte alls att visa exakt vilka typer av händer man bör limpa, utan bara peka på att du för ett balanserat spel måste limpa med både marginella händer och monster (samt ha ett glapp däremellan, dvs inte limpa någon av de händer som ligger i spekrtat mellan de marginella limp-händerna och de limpade monstren).

När det gäller vilken typ av händer man skulle vilja limpa (förutom monster för balanseringens skull, då) så är jag helt enkelt inte förmögen att ge en bra rekommendation, varför jag sket i det.

Länk till kommentar

Nej, den HD:n SKA du inte hålla med om. Jag bara slängde in ett gäng godtyckliga marginella händer och ett eller ett par monster. Tanken var inte alls att visa exakt vilka typer av händer man bör limpa, utan bara peka på att du för ett balanserat spel måste limpa med både marginella händer och monster (samt ha ett glapp däremellan, dvs inte limpa någon av de händer som ligger i spekrtat mellan de marginella limp-händerna och de limpade monstren).

När det gäller vilken typ av händer man skulle vilja limpa (förutom monster för balanseringens skull, då) så är jag helt enkelt inte förmögen att ge en bra rekommendation, varför jag sket i det.

Jo, jag förstod vad du menade. Angav bara den HDn du nämnde för att ha något att utgå ifrån ;)

Länk till kommentar

Hur som helst:

De händer jag ser ett värde i att limpa pf är snarare händer som ibland kommer ha ett okey SD-värde oträffad, exempelvis dåliga Kx osv. Den typen av händer träffar rätt sällan jättehårt, vanligt är ju TPNK, MPGK, K-hög osv och då spelar vi ju gärna för pottkontroll.

Jag gillar detta. Känns som pot control är ett av de stora skälen till att limpa.

Vad tycks om att slänga in ett o annat lågt PP också (fast jag är ute på hal is nu, så sjukt dålig på detta - jag behöver abstrakta teoretiska resonemang för att känna mig hemma :D)?

Länk till kommentar

Hur som helst:

Jag gillar detta. Känns som pot control är ett av de stora skälen till att limpa.

Vad tycks om att slänga in ett o annat lågt PP också (fast jag är ute på hal is nu, så sjukt dålig på detta - jag behöver abstrakta teoretiska resonemang för att känna mig hemma :D)?

Ja, låga PP spelar man ju oxå gärna små potter med så why not. Det viktiga tror jag är att inte bli för styrd och ALLTID limpa med en viss HD. Mot vissa spelare fungerar det inte alls att limpa (eftersom de hela tiden spelar tillbaka pf) och mot andra skulle jag kunna tänka mig att limpa hela tiden.

Länk till kommentar

Sjukt, btw. Mitt förra inlägg gav verkligen svart på vitt vilket jättegap det är mellan mina teoretiska och praktiska färdigheter... Jag kände att jag ville lägga till PP, men jag har ingen aning helt enkelt, fick nästan lite ångest av insikten. Sjukt att jag ens vinner i poker.

Mer praktisk inriktning för mig hädanefter. Ska nöta HD: s.

Länk till kommentar

Har gjort en $100 HU SnG video nu. Spelade rätt fiskigt i några händer men vad gör det när man har medrigg? :)

Slänger upp den här i dagboken under dagen!

Länk till kommentar

Kikade lite på din video. Tycker du spelade bra till största del. Var några saker i ett par händer som jag tyckte var lite konstigt. Kan titta lite bättre sen och kanske kommentera de.

Verkade som han du spelade mot är regular på 100 nivån eftersom du mötte han 3 gånger i rad, och han var ju inget vidare ;) Hur är standarden där? Har du lirat något på iPoker och kan jämföra därimellan? Funderar nämligen på att testa Boss lite :D

Sen undrar ja om där är någon action på 200 nivån och hur standarden är där om du testat på den?

Tack!

Länk till kommentar

Kikade lite på din video. Tycker du spelade bra till största del. Var några saker i ett par händer som jag tyckte var lite konstigt. Kan titta lite bättre sen och kanske kommentera de.

Verkade som han du spelade mot är regular på 100 nivån eftersom du mötte han 3 gånger i rad, och han var ju inget vidare ;) Hur är standarden där? Har du lirat något på iPoker och kan jämföra därimellan? Funderar nämligen på att testa Boss lite :D

Sen undrar ja om där är någon action på 200 nivån och hur standarden är där om du testat på den?

Tack!

Jo, det var ett par händer som va konstiga :) Agree! Kommentera gärna vilka dock eftersom det kanske är en del standardgrejer jag själv missat osv, det som är fördelen med att göra video!

Han jag spelade mot blandar $100s och $50s tror jag. Det finns ett par regulars som är rätt duktiga, fast vi brukar undvika varandra om vi orkar. Standarden på Boss är.. ehm...rätt låg :)

Jag har aldrig spelat $100s på iPoker tyvärr.

Har heller aldrig spelat $200s på Boss. Finns en regular där (nickar gherkin) som sitter reggad nästan dygnet runt känns det som. Annars brukar en del (dåliga) $100-spelare ta skott på $200-nivån ibland.

Kanske kan vara segt att få spel på $200s ibland dock, vet inte säkert.

Länk till kommentar

Jag har fan den sjukaste medriggen någonsin...9-1 idag :)

Det innebär att jag har 19-1 på mina 20 senaste :) :) :)

+$755 idag. Kanske spelar mer sen.

Vill ha massor med videokommentarer! Särskilt från dig hajen^^!

Länk till kommentar

hmm vi spelar ganska annorlunda du & jag postflop.

Jag är mer vek i limpade händer, medans du gillar att ta hem små potter mer än mig, mer momentum helt enkelt, men det kan ha med strukturen att göra. Stars kanske är lite lugnare tempo i början så de limpade händer blir obetydliga i storlek.

Tyckte du annars spelade bra, FI du mötte var alldeles för vek i sitt spel för att sätta spår i huvudet. Något som oxå skiljer vårat spel åt är att jag tenderar till att slowspelaför mycket ibland, vilket tenderar i att FI få alltför mycket gratis och jag förvandlas till en jättefisk som givit FI gratis SD och nötterna :) där måste jag bli bättre.

Men som sagt bra spel överlag tycker jag. JT handen vet du ju själv om att du spelade illa.

Skulle vara kul om nästa video, att förhoppnigsvis FI är mer aggro preflop,för att få lite mer pottstorlek på flop och lite knivigare beslut.

WP!

edit: "Jag är mer vek i limpade händer" - här menar jag att jag i stort sett är ganska ointresserad av att ge action på floppen och jag träffat Lowpair/middlepair och även TPNK. Vet inte om det är fel eller rätt att vara ointresserad.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...