Gå till innehåll

Conspiracy - *LÅS PLZ!*


Conspiracy

Om Conspiracy gör fler filmer, vad ska han då spela?  

162 medlemmar har röstat

  1. 1. Om Conspiracy gör fler filmer, vad ska han då spela?

    • HU cashgame
      80
    • HU SnG
      28
    • 9-manna SnG
      45
    • Ingen video alls
      9


Recommended Posts

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Håller med ang. Henin, lite synd att det knappt blev någon match av det nu. Alldeles för många misstag av Williams, fast å andra sidan så är ju Henins styrka att hon knappt gör några misstag alls.

 

Det ska bli riktigt kul att se hur mycket Nadal kommer kunna utveckla sitt spel på andra underlag. Hans spel med sin jättetopspin på forehand gör sig ju bäst på grus även om han ändå är väldigt duktig oavsett underlag.

 

Ja, Björkman imponerade otroligt mycket. Lite synd att det inte gick vägen mot Moya bara, hade varit skoj att se honom mot Nadal :)

 

Jo precis, Henin "körde" ju över Williams som såg mkt blek ut.

 

Federer kommer ändå vara ganska given världsetta ett antal åt frsmöver om han inte börjar känna sig lite "mätt", lätt att bli det om man är så pass överlägsen som han är just nu. Vet ej exakt hur många poäng han ligger före Nadal på rankingen men tror det är runt 2000 iaf. Och det är ju en jävla massa!!!

 

Tyckte att det nästan var lite dåligt av Björkman att inte ta set mot Moya då han hade 5-2, visserligen bara ett break men ändå. Och i tiebreeaket hade han ju 4-3 å egen serve :( lite synd att han inte kunde knipa det setet. Även om jag är 100 på att Moya ändå vänt eftersom han är ju ändå en riktigt bra grusspelare.

 

Måste också fråga vad an detta tennis intresse? Spelar du själv eller nåt kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore kul att posta lite HU SnGs HHs här i dagboken men eftersom jag spelar på Boss så är det krångligt.

 

Vad är bästa sättet? Att använda HH-converter?

 

Sen måste man ju leta igenom hela .txt-filen för att htta de händer man vill. Finns det inget smidigare sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten fråga till alla HU-grinders på forumet (främst HU SnGs i första hand iom att det är mitt maingame).

 

Vad är bästa sättet för att utvecklas förutom att spela?

 

När jag spelade fullring SnGs läste jag enormt mkt på 2p2 och kände att det gav väldigt mkt. Det blev oxå mkt pillande och analyserande med hjälp av program som SNGPT/SNGWIZ etc.

 

Jag känner att själva analysdelen blir lite bortglömd när det gäller HU SnGs, vilket är synd.

 

Så vad är bästa sättet att "plugga"? Köra alla sina HHs i en replayer (alternativt läsa igenom sina råa HHs)?

 

Det enda "pluggandet" jag gör nu är främst att jag funderar på vissa situationer rent generellt och försöker komma på sätt att spela vissa standardsituationer optimalt osv.

 

Jag skulle gärna vilja göra något mer konkret. Tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen måste man ju leta igenom hela .txt-filen för att htta de händer man vill. Finns det inget smidigare sätt?

 

Innan jag fattade att man kunde få fram handhistory på Full Tilt genom att trycka på "Last Hand" så brukade jag, när en intressant hand utspelat sig, skriva ner handens id-nummer i ett textdokument som jag lät ligga på skrivbordet. Efter att sessionen senare var avslutat så öppnade jag textdokumentet med handhistoryn för hela turneringen och sökte (ctrl+f) efter handens id-nummer. Tycker det var relativt smidigt ändå och kan ju vara ett tips om du inte tänkt på det tidigare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan jag fattade att man kunde få fram handhistory på Full Tilt genom att trycka på "Last Hand" så brukade jag, när en intressant hand utspelat sig, skriva ner handens id-nummer i ett textdokument som jag lät ligga på skrivbordet. Efter att sessionen senare var avslutat så öppnade jag textdokumentet med handhistoryn för hela turneringen och sökte (ctrl+f) efter handens id-nummer. Tycker det var relativt smidigt ändå och kan ju vara ett tips om du inte tänkt på det tidigare :)

 

Bra idé! Ska kolla upp det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tråkigt att det bara blir 3-sets matcher i franska :(. Att Moya skulle få storpisk var ju ganska väntat men att Andreev skulle vara så svag trodde jag inte. Den enda spännande matchen kommer ju vara finalen mellan Federer och Nadal och då kommer jag inte vara hemma. Ska åka hem och hälsa på min kära mor i helgen och då känns det inte så hett att sitta och uggla framför TV:n. Ska även gå på tjejens systers student, vilket ska bli både roligt och segt. Roligt att träffa gamla lärarna men seeeeeegt att sitta i en idrotthall femtioelva timmar när alla ska få sina betyg.

 

-----------------

 

Inte spelat så mycket idag, än så länge. Men det har gått riktigt bra (härmar Shahin i mina uppdateringar from now on:)):

 

1-0

2-0

2-1

3-1

3-2

4-2

5-2

6-2

7-2

8-2

+$555.

 

Siktade ju på att plussa $2k mellan måndag och torsdag och eftersom jag gick even igår så har jag ca $1k att ta igen nu. Siktar på $500 till idag och sen $500 imorrn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten fråga till alla HU-grinders på forumet (främst HU SnGs i första hand iom att det är mitt maingame).

 

Vad är bästa sättet för att utvecklas förutom att spela?

 

När jag spelade fullring SnGs läste jag enormt mkt på 2p2 och kände att det gav väldigt mkt. Det blev oxå mkt pillande och analyserande med hjälp av program som SNGPT/SNGWIZ etc.

 

Jag känner att själva analysdelen blir lite bortglömd när det gäller HU SnGs, vilket är synd.

 

Så vad är bästa sättet att "plugga"? Köra alla sina HHs i en replayer (alternativt läsa igenom sina råa HHs)?

 

Det enda "pluggandet" jag gör nu är främst att jag funderar på vissa situationer rent generellt och försöker komma på sätt att spela vissa standardsituationer optimalt osv.

 

Jag skulle gärna vilja göra något mer konkret. Tips?

 

 

Parre har skrivit bra om HU. Har du nog redan läst men om inte: http://pokerforum.nu/forum/artiklar/8405-att-spela-hu-tx-nl-taenk-pa-dessa-saker.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är varför man blir så lat då det går bra. Startar man med en 4-0 eller 5-0 så får man mättnadskänsla. Borde madgrinda de dagar man spelar bra + rushar.

Du är ju semipro så du kanske näter på ändå, jag är ju bara familjepro:-)

 

Samma probs ?

 

edit: Conspiracy är pro, inget annat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är varför man blir så lat då det går bra. Startar man med en 4-0 eller 5-0 så får man mättnadskänsla. Borde madgrinda de dagar man spelar bra + rushar.

Du är ju semipro så du kanske näter på ändå, jag är ju bara familjepro:-)

 

Samma probs ?

 

Jo jag har samma problem till viss del. Har blivit bättre på det dock.

 

Det bästa är nog att sätta ett mål på hur många man ska spela på en dag och sen hålla sig till det hur det än går.

 

Jag är fullblodspro ffs! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var HU cashgame jag menade :)

 

Jag känner att det jag utvecklats mest av är att spela, spela och spela. Det känns som att det finns väldigt få generella ultimate strategier HU som alltid funkar och hur man agerar i vissa situationer är otroligt beroende på den read du har... Det handlar om hela tiden att göra så att du vinner så mkt som möjligt över tid självklart, om det betyder att du spelar en hand på ett annat än optimalt sätt så gör det om det betalar bäst. Igår spelade jag en session mot en riktigt skum nisse och det slutade med att jag gjorde i princip allt tvärteot vad jag brukade. Jag bettade när jag var helt tom och checkade när jag hade stål (i princip) för det var vad jag kände krävdes mot just denna nisse för att ta alla hans pengar...

 

Det jag gör efter varje session är att fundera på de viktiga händerna, kolla PT och se var jag har förlorat mkt och var jag vunnit mycket för det är de händerna som troligen har mest betydelse för ditt resultat...

 

Det känns som att för FR finns det massa bra skrivet på 2+2, när det gäller HU tycker jag det är sällan jag hittar ngt som får mig att tänka "wow"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var HU cashgame jag menade :)

 

Jag känner att det jag utvecklats mest av är att spela, spela och spela. Det känns som att det finns väldigt få generella ultimate strategier HU som alltid funkar och hur man agerar i vissa situationer är otroligt beroende på den read du har... Det handlar om hela tiden att göra så att du vinner så mkt som möjligt över tid självklart, om det betyder att du spelar en hand på ett annat än optimalt sätt så gör det om det betalar bäst. Igår spelade jag en session mot en riktigt skum nisse och det slutade med att jag gjorde i princip allt tvärteot vad jag brukade. Jag bettade när jag var helt tom och checkade när jag hade stål (i princip) för det var vad jag kände krävdes mot just denna nisse för att ta alla hans pengar...

 

Det jag gör efter varje session är att fundera på de viktiga händerna, kolla PT och se var jag har förlorat mkt och var jag vunnit mycket för det är de händerna som troligen har mest betydelse för ditt resultat...

 

Det känns som att för FR finns det massa bra skrivet på 2+2, när det gäller HU tycker jag det är sällan jag hittar ngt som får mig att tänka "wow"...

 

Jag både håller med samtidigt som jag inte gör det :) Jag har iofs spelat otroligt lite HU cashgame (och inte heller särskilt mkt HU SnGs heller), jag är alltså rätt grön. MEN jag anser ändå att HU är väldigt mekaniskt. Självklart värdebettar vi tunnare mot en del och tvärtom mot andra, baserat på vem Fi är, men i grunden känns det väldigt mekaniskt.

 

Småsaker som storleken på knappraisen pf i HU SnGs är en sådan sak. fredyr bidrog med intressanta tankar i dagboken för några dagar sedan vilket har fått mig att ändra mitt spel en aning.

 

Storleken på CBs är oxå något som är intressant och viktigt, både i HU SnGs och HU CG.

 

Läste också en intressant tråd i HU-forumet på 2p2 (har letat som en tok nu men hittar den tyvärr inte :(). Anyway, OP ville få igång en diskussion om hur viktigt det var att spela balanserat kontra att exploatera. Vad jag minns så tyckte de flesta att handbalans var överskattat i HU-spel, något som jag verkligen inte förstår alls. Kanske på jättelåga nivåer men mot en tänkande Fi så borde väl handbalans vara ännu viktigare i HU-spel jämfört med 6-max?

 

När man möter en randomspelare i en HU SnG är det väl kanske inte lika viktigt med handbalans, men mot regulars så känns det jätteviktigt.

 

Tankar någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart värdebettar vi tunnare mot en del och tvärtom mot andra, baserat på vem Fi är, men i grunden känns det väldigt mekaniskt.

 

Jag håller inte med, man kan ju "spela" hur mycket som helst i HU, t.ex. du bluffar den andra tror att du är tom och höjer, då går det ju att höja igen för att vinna potten istället för att folda.

 

Om du tycker att HU är mekaniskt vad är då inte enbords SNG grindande? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med, man kan ju "spela" hur mycket som helst i HU, t.ex. du bluffar den andra tror att du är tom och höjer, då går det ju att höja igen för att vinna potten istället för att folda.

 

Om du tycker att HU är mekaniskt vad är då inte enbords SNG grindande? :P

 

Ja, det du säger stämmer såklart. Men om man spelar ett någorlunda balanserat spel så blir det rätt mekaniskt ändå.

 

Enbords SnGs är oxå mekaniskt såklart.

 

Med risk för att låta tråkig så tycker jag all form av poker är mer eller mindre mekanisk. Främst handlar det ju om att hantera standardsituationer på ett optimalt sätt. Sen finns det självklart en del andra saker men folk som säger att de spelar "på känsla" tiltar mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss är verkligen jätteriggat under natten känns det som. Spelade några stycken nyss, i första får jag in stacken med överpar på floppen mot Fi's färdiga stege. Jag hade dock ett markerövertag så de va ingen panik. Lyckas sen bygga upp till någorlunda lika stackar, får in allt på turn med färdig stege+färgdrag, Fi synar med hålstegedraget och suger ut.

 

I nästa är jag jättetiltad och lyckas själv få in stacken med hålstegedraget+ 1 överkort när Fi som verkade tight hade trebettat mig pf. Han synar såklart med KK och jag träffar nöten på turn.

 

Sen vann jag en till, vet inte riktigt hur, men jag vann den på nåt sätt.

 

Dagens siffror är smått bisarra...Inledde jättefint men hittade en 5 raka torskar! Klonk!

 

Ska kanske spela några fler om jag orkar...

 

1-0

2-0

2-1

3-1

3-2

4-2

5-2

6-2

7-2

8-2

 

8-3

8-4

8-5

8-6

8-7

9-7

9-8

9-9

9-10

10-10

 

11-10

 

+$5.

 

Intressant sidenote är att jag madplussat hela $15 på de senaste två dagarna på totalt 63 st $100 HU SnGs! Livet leker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...