freddola Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Jag spelar hellre mot en dålig spelare med stor stack än en bra spelare med liten stack. Inget konstigt med att man gärna möter spelare som är sämre än en själv. Fick jag välja skulle jag dock helst se att den dåliga spelaren har full stack eftersom det är +EV. Självklart eller hur? Frågan är om fiskarna som tex köper in sig för 20$ på nl100 ändå skulle spela nl100 med fulla inköp. Jag tror dom skulle gå ner o köpa in sig för 20$ på nl20 då. Eftersom jag antar dom räknar/är villiga att spela bort för lite rolig action. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Jo, fiskarna vill ha mycket action med många snabba vinster. Det går inte att få det om man köper in fullt så jag tycker det är bra att det finns en cap på 20BB. Det är tillräckligt högt för att ge hyfsad action samtidigt som man inte har odds med vilket skit som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Jag spelar hellre mot en dålig spelare med stor stack än en bra spelare med liten stack. Inget konstigt med att man gärna möter spelare som är sämre än en själv. Fick jag välja skulle jag dock helst se att den dåliga spelaren har full stack eftersom det är +EV. Självklart eller hur? Ja visst! Jag spelar gärna nl1000 hu med fulla stackar mot en nybörjare som alldrig sett ett spelkort i hela sitt liv. Men konstigt nog har inte nybörjaren råd att köpa in sig fullt. Du förstår ju vad jag menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Limmet Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 a Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Själv är jag av åsikten att 100b inköp är lagom. 200bb för mycket. Jag tycker att 100 bb är på gränsen till shortstackat, och föredrar 500-000. Alla är vi olika Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
folder Postad 20 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Frågan är om fiskarna som tex köper in sig för 20$ på nl100 ändå skulle spela nl100 med fulla inköp. Jag tror dom skulle gå ner o köpa in sig för 20$ på nl20 då. Eftersom jag antar dom räknar/är villiga att spela bort för lite rolig action. Alltså, på mig låter det som att du inte vill spela mot $100 fiskar utan mot $20 fiskar. Fine, men om man ändrar systemet så kan du ju spela på ett $20 shortstackbord istället. Fast om du tror att du är bättre spelare än fisken så tar du deras pengar snabbare om du inte spelar shortstackpoker på nl100 utan kör fullstack på nl20 eftersom din edge blir större vid fullstack. Det har Hjort redan påpekat tidigare men du kanske missade inlägget så det kommer här: Alltså, det går inte ens att argumentera emot att typ 90% av alla pokerspelare är bättre off som shortstacks. Det skulle också göra många förlorare till vinnare, och stora förlorare till små förlorare. Shortstackande är bra för alla utom de bästa spelarna. Och om alla andra shortstackar är det bäst för de bästa spelarna också. Det gäller för exakt alla pokerformer. Allt annat lika så har shortstacken fördel. Med balndade stackstrolekar är det inte bara så att din edge blir mindre, shortisarna stjäl också en massa värde från bordet från dig om du sitter med full stack. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
folder Postad 20 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Själv är jag av åsikten att 100b inköp är lagom. 200bb för mycket. men 200-300bb är så mycket skönare fast det känns lite ovant ibörjan. Det är lite svårare att få in hela stacken i mitten. Jag tycker att 100 bb är på gränsen till shortstackat, och föredrar 500-000. Alla är vi olika Jämfört med dig är jag ju en megafisk och tycker att besluten kan bli nog så svåra med 200+ bb bakom. Men jag förstår dig. Härlig rush att få in stacken med nöten med 500bb bakom ... och bli utdragen på river. Orsaken till att sajterna tillåter så låga inköp är just för att dom vill få de ursla spelarna att förlora lite långsammare. Redan det borde räcka som bevis. Sorgligt men sant. Fast tror du inte att rena shortstacksbord 10-50bb för nybörjarna skulle funka på samma sätt? Blir lite som en SnG variant av cashgame. OK, de skulle förlora pengarna lite fortare idag förståss men kanske inte för fort om taket på borden blir 50bb och allt utöver detta hamnar i kassan istället. Som det är nu så måste ju nybörjaren spela djupstackpoker efter att ha dubblat upp ett par gånger d.v.s ännu mer -EV. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Blir du ägd av shortstackspelare så är du en dålig spelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
folder Postad 20 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Blir du ägd av shortstackspelare så är du en dålig spelare. lol, jag gissar att du inte läst tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Blir du ägd av shortstackspelare så är du en dålig spelare. Ska vi spela poker. Fixa ett gäng på 4 spelare, där jag spelar shortstack och ni andra fullstack. SÅ får vi se vem som blir ägd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mike82 Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts