Lilly77 Postad 19 Maj , 2007 Rapport Postad 19 Maj , 2007 På den här sidan finns en outs-tabell och liten förklaring på vad det är för handkombinationer som krävs för att man ska ha de olika outsen. http://www.texas-holdem.se/oddstabeller.htm Den är dock inte fullständig. Finns det någon annan sida som har en bättre tabell eller kan någon här förklara de olika handkombinationerna som krävs? Citera
Ost Postad 19 Maj , 2007 Rapport Postad 19 Maj , 2007 Det är förbluffande lätt att räkna ut sina outs själv i den specifika situationen, utan att ta till någon sorts tabellpluggande. Citera
AccessGranted Postad 19 Maj , 2007 Rapport Postad 19 Maj , 2007 På den här sidan finns en outs-tabell och liten förklaring på vad det är för handkombinationer som krävs för att man ska ha de olika outsen.http://www.texas-holdem.se/oddstabeller.htm Den är dock inte fullständig. Finns det någon annan sida som har en bättre tabell eller kan någon här förklara de olika handkombinationerna som krävs? Ge ett exempel på vad du undrar över. Citera
Lilly77 Postad 19 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2007 Upp till 9 outs tycker jag mig klara av att tänka fram utan problem men de situationer som ligger på 10 outs och uppåt har jag inte riktigt koll på. Så någon får gärna rådgöra snabbt kring olika situationer där. 12 outs fanns det exempel på så den förstår jag. Exemplet med 15 outs förstod jag dock inte. Tacksam för all hjälp! Citera
Ost Postad 19 Maj , 2007 Rapport Postad 19 Maj , 2007 Om du har ett öppet färgstegdrag, säg att du har spelat och floppen är . Du har då 4 nior + 4 ess för din stege, varav ( och ger dig en färgstege), plus ytterligare 7 spader för färg. 4 + 4 + 7 = 15 outs. Detta skulle vara om fi satt på ex. KQ och hade topptvå. Om fi istället sitter på ex så räcker det faktiskt att träffa T eller J för att vinna. Du har då 6 outs till för totalen 15 + 6 = 21. Citera
Recommended Posts