Gå till innehåll

Undvika hög puls (onlinespel)?


Lilly77

Recommended Posts

Igår när jag gjorde en riktigt bra bluff i en stor pott så kände jag nästintill pulsen i hela kroppen :) Det var inte första gången jag kände detta och det känns inte så hälsosamt att pulsen går i berg-och-dalbana. Vad gör ni själva för att undvika att pulsen sticker iväg? Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att tänk att de marker du tar till bordet inte längre är dina, det är nu spelchips som tillhör bordet.

 

Du har tagit med dem för att gambla med, så spela på en sådan nivå att det inte känns allt för dj-igt om det nu spricker här och var.:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår när jag gjorde en riktigt bra bluff i en stor pott så kände jag nästintill pulsen i hela kroppen :) Det var inte första gången jag kände detta och det känns inte så hälsosamt att pulsen går i berg-och-dalbana. Vad gör ni själva för att undvika att pulsen sticker iväg? Några tips?

 

Du kan ta en B-blockare. Men var inte orolig det är inget farligt. Skönt äre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ju lite som att när man inte känner pulsen gå upp när man gör dessa moves eller drar hem en härlig pott så spelar man ju inte för att det är kul längre, då gör man ju det bara för att man ska göra det.

 

Hur kul skulle det vara och sitta där och inte känna någonting?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår när jag gjorde en riktigt bra bluff i en stor pott så kände jag nästintill pulsen i hela kroppen :) Det var inte första gången jag kände detta och det känns inte så hälsosamt att pulsen går i berg-och-dalbana. Vad gör ni själva för att undvika att pulsen sticker iväg? Några tips?

 

Spela mera poker - ju mer du spelar desto mera blase blir du över resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja.. Var glad att du får hög puls.

 

Själv sitter man som en filbunke o rycker på axlarna när fisken kikar upp en :P

 

Så var jag i maj i fjol och det var därför jag la av med internetpoker. Visst, tjänade en del pengar men det var inte kul längre.

 

Nu när jag börjat lira lite igen efter ett sjukt långt uppehåll så har pulsökningen kommit tillbaka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH please.

 

** Game ID 1366050712 starting - 2007-05-05 20:04:20

** Monsoon [Hold 'em] (3.00|6.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- neon_tetra sitting in seat 1 with $591.00 [Dealer]

- Modafinil sitting in seat 2 with $1386.00

- FamousGrouse sitting in seat 3 with $3176.97

- humdinger1 sitting in seat 4 with $1306.00

- paucka sitting in seat 5 with $1647.75

- Cocco_Bill sitting in seat 6 with $591.00

 

Modafinil posted the small blind - $3.00

FamousGrouse posted the big blind - $6.00

** Dealing card to Modafinil: King of Spades, Ace of Spades

humdinger1 folded

paucka folded

Cocco_Bill folded

neon_tetra folded

Modafinil raised - $21.00

FamousGrouse raised - $96.00

Modafinil raised - $271.00

FamousGrouse called - $271.00

 

** Dealing the flop: 8 of Hearts, 10 of Hearts, 5 of Diamonds

Modafinil checked

FamousGrouse bet - $542.00

Modafinil went all-in - $1118.00

FamousGrouse folded

Modafinil mucks:

Modafinil wins $2199.00 from the main pot

 

End of game 1366050712

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lira poker live med polarna på lägre nivåer. Då lär man sig hantera pulsen. Det andra alternativet är som några redan skrivit att spela på nivåer där du inte riskerar att leva på ris och knäckebröd om du förlorar.

 

Du kan ju alltid läsa Jesus Fergussons syn på att spela på lägre nivåer. http://www.fulltiltpoker.com/pro-tips-archive.php?player=Chris%20Ferguson&tip=100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag körde intervallträning 70/30 ( 70% spinga 30% vila ) förut bara för att bygga upp hjärtmuskulaturen. då skulle pulsen ligga på 170-200 hela tiden så jag förstår verkligen inte att det skulle vara skadligt med hög puls då och då

 

Jo men då beror ju den höga pulsen på att du anstränger dig fysiskt, inte att hjärnan sänder signaler som gör att en massa adrenalin och kortisol pumpas ut i kroppen som när du spelar poker. Skillnad där. Om det är farligt vet jag inte.

Någon???:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror små stresschocker är nyttigt. bara de inte sker för länge och för ofta.

 

den effekt man vill ha av HIIT är när man når ~90% av maxpuls. tror inte riktigt man når dit av poker, kanske om man satsar pengar man inte har råd att förlora, vad vet jag. men 5min promenad ger nog lika bra hälsoeffekt som en stor pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...