Nevermind Postad 19 Maj , 2007 Rapport Postad 19 Maj , 2007 Jag har ca 1000 händer trackade på Fi och han är duktig. Han har 3-bettat rätt mkt pf (vilket han iofs inte gör nu). Han har en sjukt hög aggfaktor på river (~10) men bara 1 och 2 på flopp respektive turn. Han har miniraisat en del på floppen och det har då varit lite allt möjligt (TPNK, mellanpar, drag). Jag har spelat mkt mer passivt än vanligt mtp hans höga agg faktor på river och en hel del av spelet post när jag har varit i position har gått typ: check-bet-syn, check-check, bet-syn. Nästan alltid när han pottat river har har han haft TP, ibland luft. Han har tidigare överbettat river med luft ett par gånger och nån gång med nöten. Vid en första titt på handen känns det som en lätt fold men med min read + att han kan vara tiltad efter att ha tappat ett par inköp mot mig idag kanske kan göra saken annorlunda. Jag vet att HU är en massa feeling osv men det jag skrivit ovan är i praktiskt taget den read jag har på Fi. Eftersom han är regular och vi spelat mot varandra en del (och kommer säkerligen spela mkt mer mot varandra) så kan man ju även väga in ett metaperspektiv om vi vill det. ** Game ID 1393364064 starting - 2007-05-19 01:13:34 ** Alf Sjñ¡¤²g [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money - Lizaard sitting in seat 1 with $79.00 - Hero sitting in seat 2 with $822.65 [Dealer] Hero posted the small blind - $0.50 Lizaard posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to Hero: , Hero raised - $3.50 Lizaard called - $3.50 ** Dealing the flop: , , Lizaard checked Hero bet - $5.00 Lizaard raised - $10.00 Hero called - $10.00 ** Dealing the turn: Lizaard checked Hero checked ** Dealing the river: Lizaard went all-in - $66.50 Citera
Nevermind Postad 19 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2007 Vik. Du får gärna utvevkla. Citera
pisak84 Postad 19 Maj , 2007 Rapport Postad 19 Maj , 2007 bra bluffläge, men tror han värdebetar för många händer med sin image där... ganska stort överbet, helt enkelt inte värt att syna nån mattekille kan säkert ge dig siffrorna på hur många gånger han måste vara på bluffen för att du ska vinna på att syna. känns som det inte räcker... men tycker du är rätt ute som tänker på saken, vet inte vart man ska dra gränsen för att kunna syna. måste nästan vara vid stege. att syna med tvåpar är ungefär samma sak som att syna med din hand känns det som. i övrigt tycker jag det är okej att slå om igen (t.ex. ställa in efter hans checkraise) på floppen här faktiskt. i det här fallet mot denna typen av motstånd som dessutom enligt vad jag får känslan av "jagar" för att komma ikapp degar ofta på floppen med drag och sämre än top par.. fast det är lite på känsla hur sick han är osv... det är ju inget spel som normalt rekommenderas, men som är bra ibland mot vissa motståndare HU på dragiga brädor där man är rätt säker på man har bäst hand på floppen men finns många skabbkort som kan komma... Citera
klabbisjp Postad 19 Maj , 2007 Rapport Postad 19 Maj , 2007 Hur tänkte du när du inte slog om igen på floppen? Citera
Nevermind Postad 19 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2007 Hur tänkte du när du inte slog om igen på floppen? Jo, håller med om att det suger. Citera
kaTTla Postad 19 Maj , 2007 Rapport Postad 19 Maj , 2007 Vik. Han kan inse svagheten i din turn check men bräda ligger alldeles för farlig för att syna ned enligt mig. Citera
kfluffie Postad 19 Maj , 2007 Rapport Postad 19 Maj , 2007 Det är typ 3:2 i Odds, right? Gör han detta spel så ofta att oddsen dikterar det, fina, go ahead! =) Jag hade haft svårt att syna här men tror du att dina reads stämmer mer än ofta, så syna. Sedan vid floppsynen så kan spelet vara bra ifall man vill se en blank turn samt hålla potten nere lite granna då det ej är så kul med TPNK och en AI-situation på floppen imo. Mvh, KF Citera
Recommended Posts