Belöna Postad 6 November , 2007 Rapport Postad 6 November , 2007 Jo, det är sant. Miljardärer världen över visar nästan alltid upp sig offentligt i ruggigt avslappnade kläder. Såg Fredrik Lundberg utanför NK igår... hade på sig neonblå moonboots, bermudashorts och sydväst. Men tänk ffs. Du tror inte det är skillnad på old money new rich kids, och rockstar millionaires? Tänk. Och snacket om att varför ingen klär upp sig. Du har inte tänkt en extra gång kring varför ? Varför framgångsrika människor inte gör så som du skulle gjort? Kanske e det för att de inte strävar efter att passa in eller att göra som alla andra? Kanske e det skillnaden ? "Think outside the box" "går du i andras fotspår kommer du inte först" Citera
AceKing Postad 6 November , 2007 Rapport Postad 6 November , 2007 Har någon skapat HandHistory på HighStakesProgrammen så att man kan importera dom till PokerTracker? Citera
LuckyStar5.1 Postad 6 November , 2007 Rapport Postad 6 November , 2007 ok ska väll tycka till om kläder med då ! ...klädkoden på pokerspelare kanske inte har större betydelse för dom själva ?!?! Altså dom vinner inget på att se "respektabla" ut som ex säljare eller någon VD. Citera
LykkaSiGya Postad 6 November , 2007 Rapport Postad 6 November , 2007 Men tänk ffs. Du tror inte det är skillnad på old money new rich kids, och rockstar millionaires?Tänk. Och snacket om att varför ingen klär upp sig. Du har inte tänkt en extra gång kring varför ? Varför framgångsrika människor inte gör så som du skulle gjort? Kanske e det för att de inte strävar efter att passa in eller att göra som alla andra? Kanske e det skillnaden ? "Think outside the box" "går du i andras fotspår kommer du inte först" 1 Framgång är inte på något sätt en garant för självförtroende 2. Självförtroende yttrar sig främst i att man är trygg i sig själv, vågar vara sig själv och det innebär ju inte på något sätt att man per automatik köper batiktröjor och tämjer strutsar utan kan lika gärna innebära gråsosseliv och ljus kostym på sommarbröllop 3. Varför är du så arg? Vad är så upprörande med att jag slänger på finskjortan från Dressman på HSP? Vad är så upprörande med att jag noterar att få verkar fästa någon vikt vid sitt utseende? 4. Vad vill du med klyschorna? Citera
FiSherman63 Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 finskjortan från Dressman :mrgreen: Citera
Djens Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 i 2+2-tråden har barry greenstein postat:http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Board=tv&Number=12822287&page=0&fpart=all 1. I don't know what I would have done if Antonio raised me on the flop or turn on the hand where I flopped bottom two. Frankly, I wasn't sharp because I was tired after playing late the night before and losing several hundred thousand. I thought the King and Queen on the turn and river were perfect cards for me, since I thought Antonio had limped with an Ace suited. 2. After the flush hand with Doyle and Jamie, Dolye leaned over and asked me what I thought Jamie had. I told him I thought Jamie had an Ace high straight. When Doyle told me he could beat that, I told him I wouldn't have folded. Doyle said, "I know by the way Jamie was acting that he thought he had the nuts, but I hope he didn't misjudge his own strength." Later when Jamie tells Doyle what he had, Doyle gets steamed up and costs me money with a play he wouldn't ordinarily make. 3. The shirt wasn't mine. They wouldn't let me wear the sweater I brought because it had an embroidered PokerStars logo. I had to get another shirt or wear black tape like Patrik did. The shirt I wore was the only one they had in the gift shop. Barry Jag gillar det barry säger här och det är faktiskt rätt skoj, Doyle spelade fel för att han spelade rätt. I början tänkte jag: "Shit..där kan han ju inte folda". Men om det är som Barry säger att doyle sa så är det ju vackert spelat. Om sedan Gold nu lurade Doyle genom att agera att han hade nöten när han bara hade halvnöten så är det ju totalt uppenbart att Gold verkligen är bäst i världen. Han bluffade Doyle brunson genom fysiska tells. Något som jag inte ens trodde vara möjligt för honom. All heder åt Gold! Citera
freso Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Inte så jävla intressant att diskutera klädstil, men LuckyStar har troligen rätt. Pokerspelarna får inte ut något av att se "respektabla" ut. Att Farha alltid har samma kläder är dock lite skojigare. Citera
ulaf Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Jag gillar det barry säger här och det är faktiskt rätt skoj, Doyle spelade fel för att han spelade rätt. I början tänkte jag:"Shit..där kan han ju inte folda". Men om det är som Barry säger att doyle sa så är det ju vackert spelat. Om sedan Gold nu lurade Doyle genom att agera att han hade nöten när han bara hade halvnöten så är det ju totalt uppenbart att Gold verkligen är bäst i världen. Han bluffade Doyle brunson genom fysiska tells. Något som jag inte ens trodde vara möjligt för honom. All heder åt Gold! Citera
seeho Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 En sak jag la märke till var att Sam Farha skärpt till sitt spel, han gör två bra läggningar mot Guy Laliberté. För övrigt som någon nämnde kommer Gold antagligen förlora sitt inköp mot Antonius nästa avsnitt vilket glädjer mig något oerhört! I det stora hela var avsnittet bra, och det kommer garanterat bli mycket action nästkommande avsnitt. Vad får dig att tro att Gold ska förlora hela sitt inköp? För att dom klippte det så eller? Citera
ulaf Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Det där med att folk tycker att sammys läggningar är tajta för honom är bara blaha tror jag, han gör dom viken alla dagar i veckan som alla andra proffs. Det är ju precis detta han vill att folk ska tro, han synar med ALLT. Visst synar han mycket preflop och med drag och så, men åker hela degen in på river har han nöten eller bluffat själv, aldrig att han gör en tomtig syn. Man är faktiskt inte 5% dog med K7 preflop. Håller dock med om att han inte direkt optimerat sitt spel i tidigare avsnitt, men fiskar blir så lurade av hans snack. Citera
Guss Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Vad får dig att tro att Gold ska förlora hela sitt inköp? För att dom klippte det så eller? Ja, givetvis kan det vara klippt så, insåg det nu i efterhand. Men denna länken http://www.pokerkingblog.com/2007/05/15/jamie-gold-the-big-loser-in-season-four-of-high-stakes-poker/ som någon postade innan säger också att chansen finns att Gold förlorade. Citera
Juggler Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Tog bort ett inlägg som kanske var en spoiler kanske var ett skämt. Dessutom fick jag dela ut tre varningar för personangrepp på grund av denna spoiler för ett pokerprogram. Citera
Othello Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Stalltipset är att det där är en påhittad hand. Citera
DrRoland Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Wp Grabbar! Först ställa fråga. Sen bli asförbannad för att man svarar... Citera
lost Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Wp Grabbar! Först ställa fråga. Sen bli asförbannad för att man svarar... Men om en person ställer en fråga där du mycket väl vet om att svaret är en SPOILER så inte f* skriver man det här då? Man skickar pm till personen. Skärp till dig. Citera
ulaf Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Wp Grabbar! Först ställa fråga. Sen bli asförbannad för att man svarar... Man gör så att man säger att det framkommit i andra sammanhang, eventuellt länkar till beviset i fråga. Det var elakt gjort av dig tycker jag. Jag känner mig nästan lite stolt, har aldrig fått en "infraction" förut. Varför heter det förresten inte "Varning"? Citera
Juggler Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Ulaf: Det är nog bara inte översatt i forumprogramvaran. Citera
hersby Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Wp Grabbar! Först ställa fråga. Sen bli asförbannad för att man svarar... Du är ju inte klok, be om ursäkt istället. Citera
DrRoland Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Man gör så att man säger att det framkommit i andra sammanhang, eventuellt länkar till beviset i fråga. Det var elakt gjort av dig tycker jag. Jag känner mig nästan lite stolt, har aldrig fått en "infraction" förut. Varför heter det förresten inte "Varning"? Var det mycket till spoiler tycker du om en eller två personer tidigare i tråden mer eller mindre redan sagt att Gold torskar ett inköp? Citera
ulaf Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 Var det mycket till spoiler tycker du om en eller två personer tidigare i tråden mer eller mindre redan sagt att Gold torskar ett inköp? Det är ju inte så att jag gråter mig till sömns av att veta exakt hur det går till, men tycker det är onödigt att säga bara. Det var mitt sista ord. Citera
Rosco Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Allvarligt, här visas det poker i världsklass, ingen löjlig turneringspoker utan real cash game och så är det ngn jävla tomte som orkar bry sig om hur dom är klädda?? lägg ner för fan, vill du se välklädda herrar rekommenderar jag dig att gå till Skandias styrelserum på hamngatan. Citera
Gäst Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Allvarligt, här visas det poker i världsklass, ingen löjlig turneringspoker utan real cash game och så är det ngn jävla tomte som orkar bry sig om hur dom är klädda?? lägg ner för fan, vill du se välklädda herrar rekommenderar jag dig att gå till Skandias styrelserum på hamngatan. yeah bitches. Citera
Verbal__Kint Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Allvarligt, här visas det poker i världsklass, ingen löjlig turneringspoker utan real cash game och så är det ngn jävla tomte som orkar bry sig om hur dom är klädda?? lägg ner för fan, vill du se välklädda herrar rekommenderar jag dig att gå till Skandias styrelserum på hamngatan. Sitter Sammy i Skandias styrelse??? Goddang! Citera
Rosco Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Sitter Sammy i Skandias styrelse??? Goddang! Haha, han kommer knappast genom vändkorset i dom kläderna!! Citera
Macroman Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 lägg ner för fan, vill du se välklädda herrar rekommenderar jag dig att gå till Skandias styrelserum på hamngatan. Hamngatan? Jag trodde det låg på Sveavägen. Citera
Recommended Posts