VikingSW Postad 18 Maj , 2007 Rapport Postad 18 Maj , 2007 Fi är en fisk 72/5/1.0 och har varit vek postflop. Jag är 22/18/5 på det här bordet. Lätt fold på river, eller? Texas Hold'em $1-$2 NL Seat 2: MP ($171.40 in chips) Seat 3: Hero [ , ] ($136.90 in chips) Seat 4: SB ($187.70 in chips) Seat 5: BB ($56.10 in chips) Seat 10: UTG ($67.70 in chips) ANTES/BLINDS SB posts blind ($0.50), BB posts blind ($1). PRE-FLOP UTG folds, MP folds, Hero bets $4, SB folds, BB calls $3. FLOP [board cards ,, ] BB checks, Hero bets $6, BB calls $6. TURN [board cards ,,, ] BB checks, Hero checks. RIVER [board cards ,,,, ] BB bets $30, Hero folds. Citera
nun70 Postad 18 Maj , 2007 Rapport Postad 18 Maj , 2007 Jag skulle nog synat, jag menar varför betar han så mycket om han vill ha syn. Din check på turn visar ju att du är rädd för stegen och om han skulle sitta med en 8 så vet han ju att du inte synar en överbet på rivern. Det troliga är att han vet att det enda sättet han kan vinna på är att betta bort dig. Citera
decoy Postad 18 Maj , 2007 Rapport Postad 18 Maj , 2007 Jag skulle nog synat, jag menar varför betar han så mycket om han vill ha syn. Din check på turn visar ju att du är rädd för stegen och om han skulle sitta med en 8 så vet han ju att du inte synar en överbet på rivern. Det troliga är att han vet att det enda sättet han kan vinna på är att betta bort dig. Det händer att folk betar så mkt bara för att det ska se ut som en bluff - och därmed få syn! Jag hade inte synat river, däremot kunde det ha varit idé att beta turn, kanske inte så hårt, men för att se Fi:s reaktion. Citera
jozoa Postad 18 Maj , 2007 Rapport Postad 18 Maj , 2007 Hela syftet med din check på turn är att hålla nere potten och syna ett bet från fi på river, korrekt? Nu använder inte jag PO eller PT så jag har ingen koll på vad dina siffror betyder men frågan är om du inte ska syna rivern eftersom du inducerar en bluff i och med din turncheck. Om jag var fi så hade jag betat ut på river 9 gånger av 10 mot en standardspelare på nätet om jag hade varit tom. Citera
VikingSW Postad 19 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2007 Anledning till att jag la mig på river var att han har varit vek och passiv tidigare. Känns som han träffade sin kåk på river, men det kanske var en vek fold. Citera
joco Postad 19 Maj , 2007 Rapport Postad 19 Maj , 2007 Jag skulle ha betat mer pf och på floppen och synat river. Kan bra hända att du faktiskt rivrade honom i den här handen. Citera
MacDaddy Postad 19 Maj , 2007 Rapport Postad 19 Maj , 2007 Ser väl inte ut som en bluff detta? Han synar flop o sätter stegen på turn om han va på drag. Han sätter kåken på river om han floppa triss. Han betar inte så mkt om han har ett överpar på det brädet. 1.0 i PostF aggressivitet svaghetsbluffar inte. Citera
Recommended Posts