Jakelamotta Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Jag spelar SH 10 dollars SNGs(inte turbos ska tilläggas), har inte hållit på jättelänge så med andra ord är jag nybörjare. Jag vill lära mig mer men det jag reagerar på är att det i princip är omöjligt att åka ut 4:a och 5:a vilket är jättebra förstås. Så det jag behöver utveckla, för att bli bättre, är bubbelspelet då det känns som jag alldeles för ofta åker som trea. Det är ju väldigt generellt men jag brukar dela upp situationen i tre delar. Helt enkelt shortstack vilket oftast betyder <2000, mitten 2000<x<3000 och chipleader >3000. (Med startstacken 1500) Hittills kör jag strategin, superaggro som shortstack, supertight som mellanstacken och aggro som chipleader. Det jag funderar är om man verkligen ska vara aggresiv som chipleader, kanske bara är mitt selektiva minne men ofta känns det som man slarvar bort ITM-placeringar om man spelar för aggresivt som chipleader. Är blindsen för höga slår shortstacken alltför ofta om känns det som, kanske man ska vara selektiv och bara attackera mellanstacken? Vad jag också funderat lite på är hur samla chips i början? Det är ju också en väldigt generell fråga, ber jag om ursäkt för, men jag tänkte om någon har någon tanke om det. Jag brukar försöka kolla många floppar på första nivån medan jag sedan spelar med TAG så länge 4-5 är kvar. Om någon har tankar om det får ni gärna skriva. Jag funderar om det är LAG som egentligen är det bästa då det som sagt inte är turbo och däremd rätt tight. Mitt postflopspel är ju fortfarande på nybörjarnivå så på samma gång kanske det inte är en bra idé. Mycket svammel och väldigt generellt men om någon har tankar att dela med sig av är jag tacksam iaf. Citera
DocLame Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Läs och lär: http://pokerforum.nu/forum/forumets-baesta-inlaegg/22008-laenksamlingen-foer-oss-som-spelar-sngs.html Citera
kilsmo Postad 18 Maj , 2007 Rapport Postad 18 Maj , 2007 Äntligen lite SH. Tidigt spel i SH är jättekul, man kan spela skapligt mycket händer. Jag spelar gärna händer i hyfsad position med en raise, även om blindarna är låga. När jag väl får en syn har jag chansen att vinna en större pott med en fortsättningsbet, och det är de markerna jag vill åt. Får jag ingen syn så fick jag i alla fall ett par marker. Sedan kan det bli action när man väl sitter med en hand (men oftast inte ). Om man märker att någon vet vad man håller på med är det bara att tighta till sig lite. Jag har en läcka i mitt eget spel med 3 kvar i SH, så här törs jag inte ge några råd, och har inte spelat så mycket SH på länge så har inte lyckats förbättra mig. Citera
Jakelamotta Postad 18 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2007 Tackar för svaren och länksamlingen var trevlig även om det inte var särskilt mycket om SH. Citera
Frenter Postad 23 Maj , 2007 Rapport Postad 23 Maj , 2007 Varför supertight om du är mellanstack när det är typ 3 pers på bordet? Man ska väl alldrig tajta till på sh? Kanske är ditt syfte med supertight att säkert komma ITM, men tror ändå det är fel då equityn ändå kan bli mindre av att vara tajt. Jag personligen är alltid aggressiv och de enda gånger jag tajtar till och backa mot chippleader är ifall chippdistributionen är som följande Big stack: 5000 Hero: 1300 Random Fi 100-300) med blinds på typ (100-200) hehe löjligt exempel Citera
Jakelamotta Postad 28 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 28 Maj , 2007 Varför supertight om du är mellanstack när det är typ 3 pers på bordet? Man ska väl alldrig tajta till på sh? Kanske är ditt syfte med supertight att säkert komma ITM, men tror ändå det är fel då equityn ändå kan bli mindre av att vara tajt. Jag personligen är alltid aggressiv och de enda gånger jag tajtar till och backa mot chippleader är ifall chippdistributionen är som följande Big stack: 5000 Hero: 1300 Random Fi 100-300) med blinds på typ (100-200) hehe löjligt exempel Jo har insett det nu, spelar nuförtiden mycket mer aggro på bubblan och det har visat sig löna sig. Gäller bara att undvika big stacken i så stor mån som möjligt. Citera
heltok Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 http://www.sngicons.com/sample.php?file=sample1.flv Citera
Gäst Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 http://www.sngicons.com/sample.php?file=sample1.flv Japp...sngicons är sjukt bra. Tyvärr är det väldigt lite shorthanded men du kommer ändå lära dig en massa. Om du anser dig ha råd så är rekomenderas det starkt! Citera
Recommended Posts