Ängeln17 Postad 27 Maj , 2007 Rapport Postad 27 Maj , 2007 Kul att se Conspiracy tillbaka. Varmt välkommen. Vilka pushar jag inte med? Funderat lite och har nog inget bra svar mer än att händer innehållande 2 och 3 och inget klätt kort troligen inte ingår. Citera
mr-flow Postad 27 Maj , 2007 Rapport Postad 27 Maj , 2007 sorry orkade inte läsa dom sista inläggen men hur skulle denna situation kunna uppstå på fullt bord, isf sitter vi med startstack och antingen finns det 7 enormt små stackar och nåra stora eller så sitter alla ung på 1000 och då suger det sn*pp att pusha? Citera
dlinder Postad 27 Maj , 2007 Rapport Postad 27 Maj , 2007 sorry orkade inte läsa dom sista inläggen men hur skulle denna situation kunna uppstå på fullt bord, isf sitter vi med startstack och antingen finns det 7 enormt små stackar och nåra stora eller så sitter alla ung på 1000 och då suger det sn*pp att pusha? Hur menar du "denna situation"? Med snabbt ökande blinds är det lätt att alla blir korta på fullt/nästan fullt bord. Citera
Blattanfejan Postad 27 Maj , 2007 Rapport Postad 27 Maj , 2007 Det är ju precis det SNGPT gör. Annars skulle vi ju lika gärna kunna använda pokerstove och jämföra equity bara men iom att $EV och cEV inte är samma på bubblan så går ju inte det. Det SNGPT INTE tar hänsyn till är vunnen alt. förlorad FE man får vid en push eller fold. Tack, jag blandade ihop begreppen. Vad jag menade var just FE resonemanget. För övrigt, Conspiracy, push eller fold? Citera
Blattanfejan Postad 27 Maj , 2007 Rapport Postad 27 Maj , 2007 Kul att se Conspiracy tillbaka. Varmt välkommen. Instämmer, även om du inte spelar sng längre kan du väl bjuda på lite vishet? Vilka pushar jag inte med? Funderat lite och har nog inget bra svar mer än att händer innehållande 2 och 3 och inget klätt kort troligen inte ingår. Det är jättelångt från ATC..... Citera
Recommended Posts