Gå till innehåll

Var spelar man "riktig" poker?


oliverlopez

Recommended Posts

På vilken nivå kan man raisa 4BB med KK och INTE få syn av A4 off?

 

Eller QQ, 3-4BB, syn av 3Kn off, klonk tvåpar på floppen och jag loosar igen.

 

Lirar nu på 0.50/1 på Party och 2.50/5 på SvS.

 

Alltså på vilken nivå förstår motståndet att det är ett förlorande spel att syna 3-4 BB med skit på näven?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såna här trådar är alltid lustiga. Det är väl precis det man vill? Donks finns ju på alla nivåer, den största jag spelat mot hittade jag på 4-8NL och sedan på 10-20NL där han tiltade bort sina sista pengar.

 

Om du vill ha tighta nötgrinders rekommenderar jag B2B.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på NL€5000 får du nog inte så mycket syn av 3Jo om du raisar 4bb. Visst händer det nog men inte så ofta. På NL€1000 kan du fortfarande få syn på 10bb av skithänder så det är nog inget för dig. Så upp på NL€5000 om du vill spela riktig poker.

 

 

.... Eller stanna där du är om du vill tjäna löjligt lätta pengar i lite mindre kvantitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilken nivå kan man raisa 4BB med KK och INTE få syn av A4 off?

 

Eller QQ, 3-4BB, syn av 3Kn off, klonk tvåpar på floppen och jag loosar igen.

 

Lirar nu på 0.50/1 på Party och 2.50/5 på SvS.

 

Alltså på vilken nivå förstår motståndet att det är ett förlorande spel att syna 3-4 BB med skit på näven?

 

testa självinsikt, det är en bra egenskap att besitta.

 

du suger på poker om du ej kan slå de nivåerna du pratar om. gör något annat emd ditt liv, finns så mycket vettiagre saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har KK och hela bordet synar dig, så är det större chans att någon av de andra vinner än du gör det. Om man då inte har en rulle nog att spela den typen av spel (det krävs en större rulle att spela mot syngalningar än att spela mot "normala"), så är det helt förståeligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har KK och hela bordet synar dig, så är det större chans att någon av de andra vinner än du gör det. Om man då inte har en rulle nog att spela den typen av spel (det krävs en större rulle att spela mot syngalningar än att spela mot "normala"), så är det helt förståeligt.

 

Hur mycket större rulle tror du att man behöver för dessa bord (som man bygger rulle oerhört fort på)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har KK och hela bordet synar dig, så är det större chans att någon av de andra vinner än du gör det. Om man då inte har en rulle nog att spela den typen av spel (det krävs en större rulle att spela mot syngalningar än att spela mot "normala"), så är det helt förståeligt.

 

Man har skyhög EV på dessa bord.

Man har alltså bättre "edge" och behöver inte lika stor rulle än om man har normalspelande motståndare vid bordet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man har skyhög EV på dessa bord.

Man har alltså bättre "edge" och behöver inte lika stor rulle än om man har normalspelande motståndare vid bordet

 

Du har även skyhög varians på sådana bord så man behöver då mycket högre rulle än vid normalspelade motståndare vid bordet.

 

 

B2B har många grinders som spelat för att få Vip cashback gold och är weak-tighta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såna här trådar är alltid lustiga. Det är väl precis det man vill? Donks finns ju på alla nivåer, den största jag spelat mot hittade jag på 4-8NL och sedan på 10-20NL där han tiltade bort sina sista pengar.

 

Om du vill ha tighta nötgrinders rekommenderar jag B2B.

 

Hur kan man inte vilja spela på såna bord?

 

Kan tänka mig att han har väldigt liten rulle, och gular hela tiden p.g.a badbeats.eller nått:shock:

 

edit:Jag kan ju fan inte formulera en enkel mening.

 

Kanske kanske... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst alla svar så detta kanske sagts förut men jag säger det iaf igen. Jag tyckte precis som du i början, idioter som synar mig med 92s när jag höjer med kungar och träffar tvåparet och tar alla mina pengar. Men det är fel, jag har förståelse för att man tycker så som nybörjare(vilket jag iofs också är) men det är fel, du ska vara glad varje gång detta händer. Det gäller förstås att undvika de gånger när de träffar men i långa loppet är det bra för dig. Tänk så nästa gång du blir utdragen och det känns bättre, jag vet själv att det kan vara jobbigt men man kan träna bort det tänket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilken nivå kan man raisa 4BB med KK och INTE få syn av A4 off?

 

Eller QQ, 3-4BB, syn av 3Kn off, klonk tvåpar på floppen och jag loosar igen.

 

Lirar nu på 0.50/1 på Party och 2.50/5 på SvS.

 

Alltså på vilken nivå förstår motståndet att det är ett förlorande spel att syna 3-4 BB med skit på näven?

 

Varför inte prova att höja lite mer???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det krävs en större rulle att spela mot syngalningar än att spela mot "normala"

 

Man har skyhög EV på dessa bord.

Man har alltså bättre "edge" och behöver inte lika stor rulle än om man har normalspelande motståndare vid bordet

 

Det edsf säger behöver inte alls stämma.

 

Variansen kan vara ganska oberoende av motståndarkvalité.

 

Du har även skyhög varians på sådana bord så man behöver då mycket högre rulle än vid normalspelade motståndare vid bordet.

 

Såvitt jag vet är variansen (i betydelsen hur stor rulle man behöver) en funktion av win rate och standardavvikelse. Alltså: sämre motståndare = högre win rate = lägre varians/rullekrav. Precis som edsf säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvitt jag vet är variansen (i betydelsen hur stor rulle man behöver) en funktion av win rate och standardavvikelse. Alltså: sämre motståndare = högre win rate = lägre varians/rullekrav. Precis som edsf säger.

 

In probability and statistics, the standard deviation of a probability distribution, random variable, or population or multiset of values is a measure of the spread of its values. It is usually denoted with the letter σ (lower case sigma). It is defined as the square root of the variance.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...