almanzur Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 En polare har kvalat till Unibets 200k garanti på söndag genom en 5$ satellit men kan inte deltaga eftersom att han ska bort. Han har nu frågat mig om jag vill spela och jag undrar då vad som skulle vara en bra deal? Citera
Appel Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Det har pratats en del i en annan tråd på det ämnet. Jag själv har kört dealar på mellan 20/80 till 70/30, så det är lite svårt att säga vad som är ok. Citera
Jimpman Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 50/50, beror på vem och varför man dealar. Av den anledningen att han inte kan spela är ju 50/50 en helt klart rimlig deal. Är det däremot en stående stejk eller motsvarande, bör det var en deal som ger stejkaren en större andel. Citera
Skumdum Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Om han inte kan få ut det i pengar istället tar han ju egentligen ingen risk förutom de 5$ han betalat för satelliten. Därför borde du ha lite mer procent än vanligt enligt min mening. kanske någonstans mellan 30 och 40%? Citera
eurythmech Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Om han inte kan få ut det i pengar istället tar han ju egentligen ingen risk förutom de 5$ han betalat för satelliten. Därför borde du ha lite mer procent än vanligt enligt min mening. kanske någonstans mellan 30 och 40%? Wtf! Vadå risk? Turneringsinköpet har ett värde. Citera
Skumdum Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 ja, men antingen försvinner inköpet eller så spelar kompisen? Citera
eurythmech Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Antingen så accepterar kompisen min deal, eller så får han inte spela. Hur mååååår du? Citera
crillux Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Antingen så accepterar kompisen min deal, eller så får han inte spela. Och då spelar ingen... Dåligt värde. Citera
stugan Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Men eurytmix det låter som om du skulle vara kompisen skulle du nästan spela gratis eller? Prova och sätt dig i kompisens situation. Vad skulle du spela för? Citera
eurythmech Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Det är en förhandlingssituation för i helvete. edit: ni får det ju att se ut som att bara ena parten kan ställa ultimatum. Tänk tänk tänk. Citera
stugan Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Mm om du provar att tänka från mer än en parts sida.... Och precis som du säger så är det en förhandlingssituation och båda ska vara nöjda... Citera
slashyboy Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Det är en förhandlingssituation för i helvete. edit: ni får det ju att se ut som att bara ena parten kan ställa ultimatum. Tänk tänk tänk. kan han ju typ, om han nte vet ngn annan som kna lira ist. Citera
Ceritus Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Om det är en bra polare så skulle jag säga 50/50. Citera
eurythmech Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Mm om du provar att tänka från mer än en parts sida....Och precis som du säger så är det en förhandlingssituation och båda ska vara nöjda... Jag har ju för i helvete aldrig tänkt från mindre än två parters sidor. Det var nån tidigare i tråden, en ointressant existens, som talade enbart utifrån den enes perspektiv, jag kompletterade. Hur stå det till med läsförståelsen på det här forumet? Citera
Skumdum Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Vi pratar väl endast om hur mycket det är rimligt att begära... hur mår DU? Citera
Recommended Posts