Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

En polare har kvalat till Unibets 200k garanti på söndag genom en 5$ satellit men kan inte deltaga eftersom att han ska bort.

Han har nu frågat mig om jag vill spela och jag undrar då vad som skulle vara en bra deal?

Postad

50/50, beror på vem och varför man dealar. Av den anledningen att han inte kan spela är ju 50/50 en helt klart rimlig deal. Är det däremot en stående stejk eller motsvarande, bör det var en deal som ger stejkaren en större andel.

Postad

Om han inte kan få ut det i pengar istället tar han ju egentligen ingen risk förutom de 5$ han betalat för satelliten. Därför borde du ha lite mer procent än vanligt enligt min mening. kanske någonstans mellan 30 och 40%?

Postad
Om han inte kan få ut det i pengar istället tar han ju egentligen ingen risk förutom de 5$ han betalat för satelliten. Därför borde du ha lite mer procent än vanligt enligt min mening. kanske någonstans mellan 30 och 40%?

Wtf! Vadå risk? Turneringsinköpet har ett värde.

Postad
Det är en förhandlingssituation för i helvete.

edit: ni får det ju att se ut som att bara ena parten kan ställa ultimatum.

Tänk tänk tänk.

kan han ju typ, om han nte vet ngn annan som kna lira ist.

Postad
Mm om du provar att tänka från mer än en parts sida....

Och precis som du säger så är det en förhandlingssituation och båda ska vara nöjda...

Jag har ju för i helvete aldrig tänkt från mindre än två parters sidor.

Det var nån tidigare i tråden, en ointressant existens, som talade enbart utifrån den enes perspektiv, jag kompletterade.

Hur stå det till med läsförståelsen på det här forumet?