peekka Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Tjena, jag såg att det fanns en tråd för stationära datorer och jag vet att det har funnits en iaf för bärbara men jag kunde inte hitta den. Jaja... iaf jag hade tänkt att köpa en bärbar dator till sommaren så man kan vara lite mer mobil av sig.. Men jag har inte så bra koll på vad en bra bärbar dator är så jag tänkte att det lär väl finnas en hel del snillen här på forumet.. .. Det jag söker är en dator som främst är bra för poker och klarar av att har igång ett par olika programm samtidigt, msn, musik, PT, P.aceHud, lite bord såklart mm.. Sen vill man ju ha hyffsad upplösning så det inte blir för mkt överlappning. går detta att finna tror ni? Mvh// Peekka Citera
brainslicer Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/notebooks_best?c=se&cs=sedhs1&l=sv&s=dhs Dom två till höger har ju iaf en resolution som klarar 4 normala bord utan att överlappa. (Även på dom 2 andra modellerna går det att välja till en sån skärm: 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife®) Citera
slashyboy Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Finns en rätt nice hp på dustin för 9k eller ngt. Hade fått riktigt bra tester. Kan vara ett tips att kolla in. Skall tilläggas att jag är ganska noobig på dataområdet. Citera
earthling Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 det är mac som gäller när det handlar om bärbart. tycker jag. jag har en 15.4" macbook pro. Citera
Luca Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Laptoplänken du inte hittade - http://pokerforum.nu/forum/off-topic/2105-koeptips-foer-laptop.html Kör f.ö. själv en Dell XPS M1710 sedan några månader. Suverän skärm, med 2 GB minne inga problem med att multitaska och den är TYST vilket är viktigt för mig. Nu har jag den med det "enklare" 256 MB grafikkortet - det kraftigare 512 MB kortet låter kanske mer. Hur som helst , är mycket nöjd med denna. Citera
Dustinz Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Sony vaio är det bästa. I allmänhet behöver du väl bara titta efter en laptop med WUXGA 17" skärm, det är den bästa upplösningen du får på en laptop. (om du inte köper nån såndär gigantisk pryl med typ 30" skärm). Jag spelar 9 bord på min, miniview. Helt utan överlapp, har till och med plats för lite msn rutor ute i hörnen. Citera
peekka Postad 16 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2007 Tack för länken,,, tittade runt lite där och alla verkar gilla D820.. ngn som vet vad man får punga ut för en sådan samt vilka tillval man bör göra? Kollade även en del på Sony Vaio, dom är ju grymt läckra men det är ju en djungel att hitta ngt där.. har dom också WUXGA 17" skärmar eller är det bara Dell? .. Citera
ponttuss Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Tack för länken,,, tittade runt lite där och alla verkar gilla D820.. ngn som vet vad man får punga ut för en sådan samt vilka tillval man bör göra? Kollade även en del på Sony Vaio, dom är ju grymt läckra men det är ju en djungel att hitta ngt där.. har dom också WUXGA 17" skärmar eller är det bara Dell? .. Jag köpte nyligen D820, kostade runt 14000:-, tiggde till mig den bästa hårddisken, sen tog jag självklart den bästa skärmen, annars var nog standard på resten, riktigt nöjd, förvisso gör jag inte så mkt mer än att spela poker på den, men det duger den bra till. Citera
Zporty Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Jag kör en Fujitsu Siemens Amilo med 17"-skärm som klarar 1920X1200, m.a.o. fyra bord utan överlapp. Kostade typ 15k. Inte världens smidigaste att bära omkring på, men man kan ju inte få allt... Är hur som helst nöjd. Citera
sorkenkk Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Men snälla, använd den andra tråden! Nån moderator kan väl låsa denna? Citera
peekka Postad 18 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2007 Men snälla, använd den andra tråden! Nån moderator kan väl låsa denna? Visst kan du låsa tråden det är lugnt.. men man får ju gå in här varje gång för att få länken till den andra tråden.. Citera
Recommended Posts