Gå till innehåll

NLT 2.5/5 kr SH. QQ, fi verkar ge upp en bluff, värdebetta?


Recommended Posts

Fi verkar vara TAG, rätt ny vid bordet så inga direkta reads i övrigt. Jag har höjt handen innan och tog ner blindsen, tror inte nån vet vad jag är för spelare. Betta river och i så fall hur mycket och varför?

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, May 15, 2007 7:29:41 PM

Diana 32 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Jerico (1007.50)

Plats 2: Rune.J (258.00)

Plats 3: Semaj (1527.60)

Plats 4: pYnX (1000.00)

Plats 5: the game (466.85)

Semaj lägg LM 2.50

pYnX lägg SM 5.00

** Giv **

Jerico [Dh, Dr]

Rune.J [N/A, N/A]

Semaj [N/A, N/A]

pYnX [N/A, N/A]

the game [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

the game Lägg

Jerico Höj till 20.00

Rune.J Lägg

Semaj Lägg

pYnX Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [8r, 10r, 5h]

*** Bet Runda 2 ***

pYnX Passa

Jerico Satsa 35.00

pYnX Höj till 75.00

Jerico Syna 75.00

*** Turn(Board): *** : [8r, 10r, 5h, 10h]

*** Bet Runda 3 ***

pYnX Satsa 120.00

Jerico Syna 120.00

*** River(Board): *** : [8r, 10r, 5h, 10h, 4k]

*** Bet Runda 4 ***

pYnX Passa

Jerico ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fråga 1: jag är inte så jätte erfaren o speciellt inte erfaren av högre nivåer än .10/.25$

men jag skulle nog checka den, betar du så lär han bara syn/höja med bättre hand. som sagt så skulle jag checka och va glad för det jag får om jag har den.

 

 

fråga 2: jag tycker inte det är fel att 3-beta på sån hand utan read.

Men däremot skulle jag som sagt inte beta sista utan read då han kan sitta på nöten o kö check/raise då du visat sån styrka och antagligen kommer beta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det här känns som ett typiskt oförbättrar pp. Han checkgayraisar för att få dig att syna med två överkort/färgdrag. Bombar turn igen för han tror förmodligen han är före med any pair.

 

Att betta river känns givet tycker jag. Han kan ju faktiskt tro att 8an tex är good och att du suttit och synat med AK eller något färgdrag. Jag skulle betta stort här av den enkla anledningen att han då skulle börja undra "varför bettar han så mycket, är det här en bluff?". Dvs betta river, inte värdebet men nästan pot säg 70%. Omslag = blixtfold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eh... två stycken som förespråkat bet. Ugraths post förstår jag mig inte på alls.

 

Eftersom du är ny vid bordet och inte har några reads och det inte händer något speciellt pre (bet-syn) så får vi anta att hans HD är ganska bred.

 

Floppraisen e bara skum, har aldrig förstått mig på dessa raises, vad de betyder. Vad vill man egentligen när man dubblar? (någon får gärna utveckla hur en "dubbelraise" kan vara ett bra spel och när. Det är trots att jag inte förstår varför... Väldigt vanligt på lägre nivåer)

 

Åter till handen... jag hade 3bettat han med mer read, men förmodligen tagit samma linje som du och synat och omvärderat turn. Nu kom en tia som e Litet av ett skrämselkort. Men som jag ser det är kort som 7, Q, 9, 4 och alla ruter farligare. Även om dessa fallit på turn hade jag synat vilket du även gör.

 

Om hans dubbel på floppen var ett försök att c/r:a... så bombar han säkert igen på turn för att se var du står. Alltså behöver det bettet inte betyda så mycket. Vissa tycker väl 10an är bra att "bluffa med"...

 

Given syn på turn hur som helst, nu checkar han som sagt till dig på rivern och här kommer det Enkla i den här handen tycker jag. Checka ut den.

 

Jag ser ingen rimlig hand som ska betala av dig på river. AT är du slagen av. Färgdraget foldar. Låga stegdraget är du slagen av.

 

Den enda handen jag ser som synar en bet från dig på rivern är 99. Du kanske får en syn av 66, 33 och 22 också men det kan inte vara värde att betta här. Utan read på spelaren så tycker jag synen är given.

 

Förmodligen har han missat sina drag eller har några överkort och foldar mot alla bet du gör. Alla händer som slår dig är ganska starka händer som kommer slå om dig, jag skulle iaf spy om jag bettade ut rivern efter hans check och det kommer en reraise på *3 tillbaks till mig...

 

Mvh

Tottyville

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag reflex-checkade river för att få en showdown men insåg att det nog inte var rätt i samma ögonblick som jag gjorde det. Lite nit-tendenser från mitt FR-spel tror jag. Han flippade J8o och jag vann potten. Tror han kanske hade synat ett riverbet om jag bettat en bra summa (180 som föreslogs ovan låter finfint).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte det låter finfint någonstans. Det spelet gör du endast om 8an känns trolig i hans HD, om du inte har någon read någonstans på han så tycker jag det suger.

 

Men visst om du orkar folda om han slår om dig på rivern så är väl b/f ett okej spel. Själv skulle jag aldrig spelat så vs en random spelare utan read på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid bra för metagame att värdebetta lite halvtunt också tycker jag, det är nog något många lowstakesgrinders (inkl jag själv) skulle behöva jobba på.

 

Självklart skulle det vara en bet-fold om jag skulle betta. Från fis synvinkel ser det nog ut som en bluff med missat drag eller som att jag har en tia/kåk och slowspelat så en bluffraise känns ej trolig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har du redan skrivit resultatet ser jag, men jag vill också passa på att förespråka en bet här. Det finns en hemsk massa händer folk kan hitta syner med i sådana lägen, främst olika åttor men även JJ och lite slumphänder. Det finns väl någon term för det som jag glömt, men det brukar väl också vara en bra grej att beta rivern så ofta man har en hyfsad hand. Då blir dina motståndare lite mer konfunderade nästa hand och så brukar iaf jag få betalt av tveksamma händer oftare än man kan tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt utan read hade jag inte bettat. Fler spelare på den här låga nivån som skulle checkraisa rivern med AT, stegen. Dom spelar helt oregelbundet.

 

JJ tyckte jag först var rimlig, men iom prespelet tycker jag den är utesluten.

 

Vill dock påpeka att b/f e den linjen jag oftast hade valt, men då om jag suttit vid bordet ett tag och sett fi spela lite händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu spelar jag väl ungefär tvärtom motför dig Jerico (jag spelar typ 36/25/3), men för mig är detta ett dunderenkelt bet. På svs kan man väldigt ofta beta ~2/3 pot och förvänta sig att få syn av alla möjliga och omöjliga händer. Det där med att lägga sig är det inte så många som har förstått sig på liksom...

 

Med tanke på hur flop- och turnspelet har gått så är det där med att folk lägger upp en checkraise i detta läget bara så osannolikt som det kan bli. Händer max en gång av hundra.

 

Annars tycker jag att handen är bra spelad. Du har ingen anledning att trebetta flopp iom position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...