Gå till innehåll

Unibet NL 20 tiltarn... hetrosexuella dagbok

Recommended Posts

Postad

Ja och vem fan är jag då?: Jag är en snubbe på 19 år som gick ut på teknikprogrammet i år och har pokern som ett fritidsintresse... bor förövrigt i norrtälje. Vem som nu vill veta var jag bor? :) kanske någon rolig pedofil eller liknande... är förövrigt hetrosexuell så killar ni behöver inte försöka ragga :P.

Brukar ha ganska lätt för att tilta och ligger nog +- 0 på pokern sammanlagt, mitt mål med pokern är att någon gång kunna få in rätt bra med extra cash på pokern vid sidan av ett jobb. Och hur satan inne helvete ska jag kunna vara en vinnande spelare om jag har +- 0 kanske någon tänker... och vetu vad det gör jag också... har spelat i drygt kanske ett halvår sammanlagt haft perioder då jag lagt av helt och sen startat igen. Min poker har ungefär sett ut så här: satt in kanske 25 dollar på ett konto... spelat upp till 500 dollar och sedan efter det lossat allt. förövrigt är det först nu för någon månad sedan jag vet vad bankrullekrav och sånt skit är :-). kanske inte så smart att köra på nl 200 - 1000 med 700 i bankrulle sånt som hände jämnt när jag tilta gärnet och lossade då allt på en dag.

Så mitt mål med denna dagbok är att försöka stoppa mitt tiltande, för då tror jag att jag har potential för att kunna vara en vinnande spelare men vi får se!. Jag har en positiv inställning med att jämnt försöka lära mig av mina misstag så hoppas jag lär mig någon gång att sluta tilta :-), vill också bli en bättre pokerspelare och har ingen anning om hur bra eller dålig jag är. Så råd får ni gärna ge har inte läst någon bok ännu... kanske blir några handhistories också.

Bankrullen just nu är på 210 dollar på unibet efter att ha tiltat bort 70 dollar idag, tog förövrigt 10 dagar innan den första tilten kom... tilten gick till så att jag helt enkelt tröttna på cash gamet efter riktigt sunkigt lir och köpte in mig till en turnering som kosta 25 dollar smart (not) gick åt helvete i den såklart. Hade bara 30 dollar för 10 dagar sedan så är nöjd endå.

Kör just nu på NL 20 med halva inköp sätter in 12 dollar. Nickar förövrigt: Henrik_zap ifall någon vill se kungen lira :)

Mål för månaden:

Ja mål nummer 1 är: Aldrig förlora hela bankrullen och det enda målet som behövs... :D

2: SLUTA TILTA FFS

3: Efter jag nått upp till 500 dollar så kommer jag lira lite rounders... har ingen tidigare erfarenhet av det.

Vet ej om jag missat något... men hojta till om ni vill veta något mer hejs

bankrulle: 210 dollar 15 maj

• Svars 109
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Spela som en jevla åsna idag och borde väl egentligen vara mycket mer back men slutade till slut med en bankrulle på 197 dollar... nästan konstigt hur dåligt man kan börja lira när man väl losat lite.. tiltar skit lätt vet ej varför dock, om någon har något tips på att stoppa tilten så vore det najs kanske lite positivt tänkande funkar vet faktiskt inte. Det jag märker när jag är tiltad det är att jag har skit svårt att lägga händer... och blir alltså "callingstation" synar för mycket utan att tänka till vad har den andra? jag vinnner ju såklart på bästa handen men som sagt förlorarar alldelles för många showdowns som jag typ aldrig gjorde förut...

Tex på no limit 0.10/0.20 får A Q offsuit höjer upp till 0.80 dollar 2 snubbar synar... flop A 10 10 betar typ halva pot drygt 1,2 dollar första killen lägger den andra synar turn blank... jag betar han höjer... jag synar river blank jag checkar han satsar och visar upp A K typiskt så jag lirar för tillfälligt alltså kasst. Aja hoppas kunna få tillbaka självförtroendet och kommer vara nöjd bara om jag inte går back vill inte losa allt.. kommer försöka använda mig utav mindsättet "Det är inte mina pengar utan farsans och får absolut inte förlora alla" detta är en lögn men detta får mig att lira bättre... det viktigaste är att kunna gå +- 0 för det tänket kommer leda till + man får inte vara för girig att allt ska gå så snabbt uppåt... hejs

En annan hand förövrigt är när jag sitter med kungarna på bb en synare... jag höjer till 0.80 snubben synar flop J 10 5... check vill ju "slowplaya" han satsar halvpot jag synar turn 8 jag checkar (fucking idiot?) aja han checkar också river 9.... och jag movar all in nu... smart skaftet... och killen visar upp A 7? lmao aja mitt vanliga jag hade lätt movat all in på turnen eller flopen

Postad
Den här ska intresserat följas!

Ok trevligt att någon har hittat hit :).. vem är du om man får fråga, spelar du själv poker? kanske någon dagbok? :-D

fortsätter att spela rätt kass poker idag... spelar mycket slantsinglar 50/50 situationer... tiltar alltså fortfarande har en rulle på 210 dollar, men spelar skit kasst aja tar en promenad hoppas det hjälper :)

känns bättre nu när dagen snart är slut med en bankrulle på 200 dollar och har hittat tillbaka till mitt spel äntligen börjar tilten försvinna nu behövs bara lite självförtroende :)... kom på ett skyst mindsätt förövrigt... och det är att skit samma om man förlorar eller vinner bara man spelar "rätt" och har kul och lär sig av misstag så är det shit the same om man loosar kom förövrigt 4:a 2 gånger i sånna här stt 30 manna bord kostar 2 dollar och 1:an får 30 dollar 3 första får pengar... hehe lite snoppet att hamna utanför precis... men men vänder snart, känns som att man kommer gå + i längden där mycket fisk

Postad

körde 5 card draw vilket jag givitvis inte skulle gjort och lossa 20 dollar, men har nästan tagit igen den förlusten på cashborden fullring nl 20. lirar förövrigt ganska bra... kommer nog i framtiden plussa om jag inte åker ut för "roliga" badbeats... lycka till vid borden grabbs hoppas jag inte möter er... :P vill fan inte lossa mot proffsen här på pf :D

bankrulle: 200 dollar

kommer inte använda mig utav måndasmål av hur mycket man "måste" få in utan kör med målet att aldrig förlora hela rullen... tror det kommer funka perfekt för mig

Postad
förstår jag de, du kan nog lära dig ett å annat här :roll:

Ohh nice en till besökare föfan trodde jag skulle bli ensam här :twisted:... haha blir nog mest andra som kan lära mig mycket är nybörjare, men vill bli bättre, så ge gärna råd... kanske ska posta lite händer så kan ni kommentera mitt spel mera

Postad
Ohh nice en till besökare föfan trodde jag skulle bli ensam här :twisted:... haha blir nog mest andra som kan lära mig mycket är nybörjare, men vill bli bättre, så ge gärna råd... kanske ska posta lite händer så kan ni kommentera mitt spel mera

Japp posta händer för fulla muggar.

Postad
Japp posta händer för fulla muggar.

Ok vet du eller någon annan något smidigt sätt att visa sina händer? använder prima unibet... visst kan jag själv skriva men, kan man inte använda något program eller liknande?

Postad

Slutade dagen på runt 35 dollar plus och är skit nöjd rulle 215 dollar bra lir hela dagen.

ps: kommer antagligen posta lite händer från dagen som ni kan kommentera annars skickar jag en stor jävel på er :-P

Postad

Tänker skriva lite händer jag haft under dagen... kör fullring nl 20. Ni får också gärna ge tips hur man lirar shorthanden alltså 6 manna bord alltså taktik skillnad... för känner att jag är jevligt dålig när det bara är 6 man kvar eller mindre på ett bord tex i en turnering. Tex vad ska man raisa med? I full ring så tar jag många beslut på position om jag ska raisa eller inte och limpar mest in på låga pocket par och lägger väldigt många händer om någon raisat innan mig gillar att ha intiativet. i tidig position lägger nästan alla händer utom A K kk AA QQ och limpar med låga pockets, finns undantag då jag går på känsla. Är tajt och därför funkar väl inte 6 manna så bra kanske? tex ska man raisa med kq i shorthanded om man är först att tala?

Hand 1: typ tiltad eller något vete fan men limpar in J A suited ruter, en snubbe re raiser 6x big blind, jag synar... flop J K 7 alla i spader jag checkar först han bettar lite mindre en halvpot typ 40% jag går all in bra eller anus? tror det är rätt så mycket anus va? han folda förövrigt. både han och jag hade djup stack

hand 2: sitter med K A (spader ruter) i tidig position och raisar 4 bb och får 3 synare... flop 8 5 A (2 hjärter 1 ruter) jag betar halvpot 2 dollar får en synare nästa kort J (hjärter) jag checkar han checkar river 4, jag checkar han betar 1.80 dollar och jag synar vinner potten. bra eller anus? jag checkar turn för att hålla nere potten, men vet inte om det är bra eller dåligt vid detta tillfälle.

Ja det fanns då inte mycket andra händer att lägga upp får räcka med 2... framförallt hand 2 är jag intresserad utav om jag skulle betat annorlunda.

Postad

Kul med en NL20-dagbok, lirar själv på den nivån. För att ta fram händer på Prima, gå in på Meny -> Options -> Game history. Där väljer du hur långt bak i tiden du vill kolla. Sen får du upp alla händer och då är det bara att klippa och klistra.

När det gäller händerna du postade i förra inlägget så tycker jag den första är rätt dåligt spelad. Känns som en onödigt stor risk. I den andra så förstår jag att du vill hålla potten nere när ett tredje hjärter kommer på turn men jag tycker du ska beta mer en halvpott på floppen, speciellt när du fått tre syner och vill få bort lite händer.

Postad
Kul med en NL20-dagbok, lirar själv på den nivån. För att ta fram händer på Prima, gå in på Meny -> Options -> Game history. Där väljer du hur långt bak i tiden du vill kolla. Sen får du upp alla händer och då är det bara att klippa och klistra.

När det gäller händerna du postade i förra inlägget så tycker jag den första är rätt dåligt spelad. Känns som en onödigt stor risk. I den andra så förstår jag att du vill hålla potten nere när ett tredje hjärter kommer på turn men jag tycker du ska beta mer en halvpott på floppen, speciellt när du fått tre syner och vill få bort lite händer.

Ok tack för tipset är nog mer standard att jag ofta bettar halvpott... så det blir att beta lite hårdare då :). Ok lirar du på prima? förövrigt hittar jag inte option men, hittar en liknande funktion som heter spelcheck.. får se om man kan copy och pasta där senare. GL med liret :D

Min bankrulle är i nulägget på 242 dollar känns som man hittat tillbaka till mitt spel igen.

När jag kommer upp till i runda slängar 1000 dollar så kommer jag gå upp till 0,25/0,5 och pröva lyckan där, men som sagt det är in the future så att säga...

Postad
Hand 2 hade jag nog betat ut på turn också typ 2/3 av pott och se vad som kommer på river.

/ GL:-)

Ok tack för tipset, det enda farliga med det skulle väl vara att potten blir lite stor TY :D

Postad

Känner igen mig! Jag lirade också Nl 20 innan och skottade på andra spel/nivåer. Nu lirar jag dock inte så mycket texas cashgame.

Omaha cash eller texas turrar är skönast!

Ang tiltproblem, spela på sv spel eller simba ett tag.

Där kan du ställa in hur mycket tid och pengar du kan spela för på en dag/vecka. Det blir MYCKET svårare att skotta.

Hjälpte mig VÄLDIGT mycket och nu har inte haft någon större tilt på ett bra tag! Hade 2-3 per dag innan...

Postad

Gick inte så jevla najs här på kvällspasset loosa hela stacken med A k hjärter... hittar inte ännu handen på unibet, men kommer ihåg ungefär...

Jag höjer såklart preflop standard raise 0.80, en fi synar han som sitter på BB han har ungefär samma storlek på stack som mig... flop typ 5 7 8 killen satsar ett baybe bet på 0.60 jag höjer upp till drygt 2 dollar han synar turn A och jag betar pot trodde han var på stegdrag... han synar river blank typ går in med allt jag har kvar typ 3 dollar han synar och visar 7 A otur för mig eller dåligt spelat?

Och nyss råka man ut för det vanliga när man ska försöka sno från lilla big blind jo åt helvete och loosa 3 dollar där

rullen är på förövrigt 240 dollar

Postad
Känner igen mig! Jag lirade också Nl 20 innan och skottade på andra spel/nivåer. Nu lirar jag dock inte så mycket texas cashgame.

Omaha cash eller texas turrar är skönast!

Ang tiltproblem, spela på sv spel eller simba ett tag.

Där kan du ställa in hur mycket tid och pengar du kan spela för på en dag/vecka. Det blir MYCKET svårare att skotta.

Hjälpte mig VÄLDIGT mycket och nu har inte haft någon större tilt på ett bra tag! Hade 2-3 per dag innan...

Ok :D omaha verkar för komplicerat för mig... har inte haft orken att lära mig, men kan säkert vara kul :)... jo skottningar är ju som sagt inte smart, men hoppas och tror att jag har lite bättre diciplin nu och att jag har lärt mig från föregående misstag... mina tiltar kom förövrigt mest på grund av att jag förlora för mycket... och att jag då gick upp till alldelles för höga nivåer... tack för dina tips uppskattas, kanske kommer testa det om det går åt helvete den här gången också. GL med ditt lir

Postad
Ok tack för tipset är nog mer standard att jag ofta bettar halvpott... så det blir att beta lite hårdare då :). Ok lirar du på prima? förövrigt hittar jag inte option men, hittar en liknande funktion som heter spelcheck.. får se om man kan copy och pasta där senare. GL med liret :D

Min bankrulle är i nulägget på 242 dollar känns som man hittat tillbaka till mitt spel igen.

När jag kommer upp till i runda slängar 1000 dollar så kommer jag gå upp till 0,25/0,5 och pröva lyckan där, men som sagt det är in the future så att säga...

Lirar på Ongame just nu men det brukar bli en del NL20 på Prima från och till. Konstigt att du inte hittar Options, har du nån svenskspråkig variant? Min spelcheck heter playcheck så options kanske heter något annat hos dig. Game history är för övrigt bra mycket bättre än spelchecken om man vill posta händer.

Postad
Gick inte så jevla najs här på kvällspasset loosa hela stacken med A k hjärter... hittar inte ännu handen på unibet, men kommer ihåg ungefär...

Jag höjer såklart preflop standard raise 0.80, en fi synar han som sitter på BB han har ungefär samma storlek på stack som mig... flop typ 5 7 8 killen satsar ett baybe bet på 0.60 jag höjer upp till drygt 2 dollar han synar turn A och jag betar pot trodde han var på stegdrag... han synar river blank typ går in med allt jag har kvar typ 3 dollar han synar och visar 7 A otur för mig eller dåligt spelat?

Och nyss råka man ut för det vanliga när man ska försöka sno från lilla big blind jo åt helvete och loosa 3 dollar där

rullen är på förövrigt 240 dollar

Satsade du på river?... Varför?

Du har rätt stor chans att vinna, men du tjänar inget på ett värdebet.

Möjligtvis A9, A6 men altför ofta så har de stege, triss eller tvåpar.

AQ-10 är väldigt osanolikt också p g a att han synade stor raise på floppen.

På turn kan du väl satsa men när du fått syn på floppen så ska du ta det väldigt lugnt om ett A kommer.. Hade en kung kommit hade du kunnat värdebetta turn och river, men de har ofta ett par på floppen med ess kicker i såna här lägen.

Postad
Satsade du på river?... Varför?

Du har rätt stor chans att vinna, men du tjänar inget på ett värdebet.

Möjligtvis A9, A6 men altför ofta så har de stege, triss eller tvåpar.

AQ-10 är väldigt osanolikt också p g a att han synade stor raise på floppen.

På turn kan du väl satsa men när du fått syn på floppen så ska du ta det väldigt lugnt om ett A kommer.. Hade en kung kommit hade du kunnat värdebetta turn och river, men de har ofta ett par på floppen med ess kicker i såna här lägen.

Tack för svaret! jag är långt ifrån mitt spel som jag hade för 15-20 dagar sedan och spelar nog lite småtiltad... och det syns nog tex på denna handen då man snabbt vill få in pengar... gamblar lite mer allmänt, hoppas att jag hittar tillbaka till det trygga spelet snart... och ber om ursäkt för svordommen i inlägget innan... rullen har inte sjunkigt, men jag spelar fortfarande små kasst... eller snarare igår natt kunde rullen sjunkigt ganska mycket men lotto lite

bankrullen: 248 dollar