manshora Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 En, visserligen ganska usel, "analogi" som kanske underlättar den intuitiva förstaelsen för vad som, bland annat, är fel: Lat oss säga att du hoppar fallskärm, och att man med 50% sannolikhet dör av att göra det. Är du alltid garanterat död om du hoppar 2ggr? INTE addera sannoliheter utan certifikat som säger att det är ok! nej, det blir 75% då eller? Citera
KimHartman Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 nej, det blir 75% då eller? Precis! Du har det, nu är det bara att översätta den "nyvunna insikten" till det aktuella problemet. Citera
manshora Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Precis! Du har det, nu är det bara att översätta den "nyvunna insikten" till det aktuella problemet. haha, snarare "återvunna insikten" läste faktikst matte diskret (en kurs om i stort sett endast sannolikhet) på gymnasiet men, man glömmer fort märker jag Citera
Sideshow Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 haha, snarare "återvunna insikten" läste faktikst matte diskret (en kurs om i stort sett endast sannolikhet) på gymnasiet men, man glömmer fort märker jag Är du typ 50 år nu då eller vad? Har du läst matte diskret så lär du väl ändå ha kvar matte A i huvudet? Citera
jgadefelth Postad 15 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2007 jag ar intreserad av matten för att veta om det lönar sej att spela sådana händer Citera
eurythmech Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 jag ar intreserad av matten för att veta om det lönar sej att spela sådana händer Jag tror att matte är det absolut minst belönande sättet att lära sig förstå det på. Citera
manshora Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Är du typ 50 år nu då eller vad?Har du läst matte diskret så lär du väl ändå ha kvar matte A i huvudet? haha jag är 21, därav "glömma snabbt biten" förövrigt läste jag A,B,C,D,E och diskret. Citera
KimHartman Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Annars tror jag den här killen tar emot, och svarar pa, liknande fragor: andrej.kolmogorov@comhem.se Citera
okocha Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Annars tror jag den här killen tar emot, och svarar pa, liknande fragor: andrej.kolmogorov@comhem.se /.../död 20 oktober 1987/.../ Tror du är lite sent ute i detta fallet.... (ok, jag googlade namnet,har inget liv) Citera
Recommended Posts