Gå till innehåll

B2B - Flytt från NL50 till NL100, tillfälligt?


MBengtsson

Recommended Posts

Gick in igår kväll cirka kl 21.30 och tänkte spela lite NL50 - 9 spelare. Normalt finns det 5-8 bord på den nivån vid den tiden samt 2-4 bord på NL100 - 9 spelare, men igår kväll såg det plötsligt helt annorlunda ut mot hur det varit så långt tillbaka jag kan minnas (4-5 månader).

Endast 2-3 bord fanns på NL50 - 9 spelare, men däremot fanns det 9 fulla bord NL100 - 9 spelare. Valde att lira 4 av dessa borden, men av ren nyfikenhet undrar jag om någon har en aning om varför det såg ut så just igår. Någon speciell anledning till att "alla" Nl50-spelare helt plötsligt flyttat upp 1 nivå? Tillfällighet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Noterade även att vissa som plussar en del ibland växlar mellan 0,5-1 och 5-10, tex en halvtomte som kallar sig mr_klister, som ofta syns på 5-10, men ibland sätter sig på 0,5-1, antagligen för att han tänker sig att dammsuga de lägre borden.

 

 

Ska fan snart dammsuga den fan själv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att tendensen är likadan idag. 1 bord NL50-9 och 7 bord NL100-9. En gissning kan ju vara att något skin satt en gräns för bonus på minst NL100 på samma sätt som PokerHost gjorde, men det känns ändå som att orsaken troligen är någon annan. Kanske en 24h-utsänd som sitter och öppnar bord på NL100 numera istället för NL50 som tidigare... för det är faktiskt uppseendeväckande att spelarna flyttar upp bara några dagar efter att aktiekursen sjunkit som en sten pga kass rapport.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt menar du, Mr Bengtsson, att aktiekursens rörelser skulle hänga samman med en skiftning i antal spelare på nivåerna NL50 resp. NL100?

 

mvh

 

 

Observera att det bara är en teori, men direkt efter tidigare rapporter har man kunnat skönja liknande reaktioner på spelarantalet etc. Desperata aktieägare som förlorat pengar pga kursnedgång kommer in och lirar för att antingen vinna tillbaka förlorade pengar eller för att få till bättre statistik.

Nu tror jag ju iofs att orsaken är någon annan denna gång - det är helt enkelt en flytt från NL50 till NL100 som helt plötsligt skett. Var ungefär likadant igår men inte lika tydligt som i måndags kväll. Jag är alltså ute efter andra teorier om orsaken än de jag själv kastar ur mig, eftersom jag tror mina är felaktiga. Tycker det är intressant och huvudorsaken är såklart att man vill ha info om det är nya fiskar eller nya grinders som plötsligt börjat spela på denna nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte fatta att folk fortfarande spelar på 24hpoker... Finns nog inte en enda bra anledning!

 

Se på aktiekursen! Helt åt helvete!

 

Öh?.. senaste rapporten var ju perfekt för de som spelar på 24hPoker. Nästan precis jämnt upp - vilket på sätt och vis visar att de ger "perfekt mycket" tillbaka till sina spelare. Att spela på en sajt som gör mångmiljonvinster visar ju bara att sajten tjänar "för mycket" på sina spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En teori kan ju vara att det är helgdag idag, och folk söp till igår, och därför lirade också poker. :-) Såg en hel del tomtar på 0.50-1 9seatare igår, och de drog ut mig gång på gång :P

 

Sen finns det ett pågående VIP race på de finska b2b sajterna som börjar gå mot sitt slut.

 

//ri55q

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En teori kan ju vara att det är helgdag idag, och folk söp till igår, och därför lirade också poker. :-) Såg en hel del tomtar på 0.50-1 9seatare igår, och de drog ut mig gång på gång :P

 

Sen finns det ett pågående VIP race på de finska b2b sajterna som börjar gå mot sitt slut.

 

//ri55q

 

men du drog ju i alla fall ut mig idag, när jag sursatsade med JJ efter att ha åkt dit mot en tomte som satte hålstegen på rivern i handen innan..

 

Teorin om slutspurt på VIP race känns som en bra förklaring till att så många har flyttat upp en nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men du drog ju i alla fall ut mig idag, när jag sursatsade med JJ efter att ha åkt dit mot en tomte som satte hålstegen på rivern i handen innan..

 

Teorin om slutspurt på VIP race känns som en bra förklaring till att så många har flyttat upp en nivå.

 

drog ut? jag hade väl KK om jag inte minns fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, det stämmer. Elaka människa (hehe).

 

Sitter ju massor med usla spelare på borden idag, men tyvärr är jag en av dom.. även om jag långsamt vinner småhänder så backar jag alltid en stor hand och hamnar på minus... Retar mig som attan på att jag inte fått läge mot någon av de riktiga dåliga, som är förvånande usla... och till sist pajade datormusen så jag inte kunde spela ordentligt och jag fick lämna som en förlorare.. usch.. whine whine.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...