retorik Postad 14 Maj , 2007 Rapport Share Postad 14 Maj , 2007 Den här handen utspelade sig idag under en session. Nivån är NL 100 och Fi är halvlös men har inte visat upp några fiskspel hittills. Jag sitter på cutof med c:a 120$ med Q:club:-Q:diamond: Cutof raisar 4bb knappen (80$) synar SB foldar BB (115$) synar Flop 3:spade:7:spade:10:club: BB betar 5$ Hero raisar till 15$ knappen foldar BB går allin Hero ???? Hur ska man agera här, vet att folk ställer med färgdrag här ibland men även med händer som A-10, 10-7 och eventuella set. men säg att han har A-10 i spader, då ligger man under med 48% mot 52% Weaktight att folda eller är man slagen här för ofta för att ta en syn??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 14 Maj , 2007 Rapport Share Postad 14 Maj , 2007 Jag hittar nog oftast synknappen här. Steg/färgdrag, TP och/eller överkort. Om snubben är lös lär han höja PP som är bättre än ditt tillräckligt ofta preflop mot 2FI? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MR_Jimmy Postad 14 Maj , 2007 Rapport Share Postad 14 Maj , 2007 Chansen eller risken att han har ett set tror jag är rätt liten här, kan i värsta fall för dig vara ett kombination drag eller tvåpar. Tror inte att ställer in smeten med ett set, även fast det är en farlig bräda. Kan ju ha i princip lite vad som helst med tanke på att det bettats rätt lite, behöver inte alls vara fel att folda, även fast du leder finns det händer som du bli slagen av ofta så det kanske inte är värt att ta risken. Tex As-Ks leder du mkt knappt mot, finns många händer som du är slagen av, skulle säga att allt i detta fallet beror på hur din motspelare agerat i tidigare potter. Eftersom du får enbart syn pre, och det är BB som går all in, har han ofta en halvtaskig hand med tanke på han fick hyffsade odds att syna pre, 4s-5s, 8-9 off eller ett tvåpar är vad jag hade förväntat mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
retorik Postad 14 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 Maj , 2007 okej, men säg att FI har A-10 i spader och visar upp dom innan jag ska agera. Är det rätt att ta syn då, med tanke på att man är ju lite underdog? Vet att många kommer säga enkel syn i det läget, men det är bara en fundering från min sida. Man ska nog inte visa att man lägger Q-Q, ifall man gör det, i det läget, lätt att bli överkörd då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kollikock Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 okej, men säg att FI har A-10 i spader och visar upp dom innan jag ska agera.Är det rätt att ta syn då, med tanke på att man är ju lite underdog? Vet att många kommer säga enkel syn i det läget, men det är bara en fundering från min sida. Man ska nog inte visa att man lägger Q-Q, ifall man gör det, i det läget, lätt att bli överkörd då. Lätt syn ändå. Ifall dina siffror stämmer vill säga. Ett halvt inköp i potten redan ju och ni har bara drygt ett var när ni börjar handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 Så länge man har anledning att tro att fis hd innehåller en del mer än kombodrag och set så ska väl såsen in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_zed_ Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 okej, men säg att FI har A-10 i spader och visar upp dom innan jag ska agera.Är det rätt att ta syn då, med tanke på att man är ju lite underdog? Vet att många kommer säga enkel syn i det läget, men det är bara en fundering från min sida. Man ska nog inte visa att man lägger Q-Q, ifall man gör det, i det läget, lätt att bli överkörd då. Om du vet att Fi har AsTs och det innebär att du har 48% chans att vinna handen (som du skriver i ditt första inlägg - jag har inte pokerstove nu för att kolla) ska du inte satsa mer än 48% av potten. Nu ska du satsa 65 för att vinna 164 om jag räknat rätt, vilket innebär ca 40% av potten - alltså in med smeten! Men nu är det ju inte så ofta Fi visar upp korten innan man får agera så då får du göra ett överslag beroende på vilka händer man kan sätta Fi på. I ditt fall utan read tycker jag det känns som 50/50, men att inte lägga sig för lätt kan vara ett plus i senare händer och även att se vilken hand Fi spelar på detta sätt - kan ju vara bra att veta om han kan göra det med endast ett överpar, enkelt stegdrag eller lägre färgdrag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jozoa Postad 19 Maj , 2007 Rapport Share Postad 19 Maj , 2007 Bara jag som förespråkar återhöjning redan på floppen för att slippa hamna i denna typ av situation där fi kan ha lite vad som helst? Jag har ingen lust att spela QQ ur position mot två spelare iaf... EDIT: Jag ser som en kratta, läser som en kratta, trött som en kraa.......... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Neuen Postad 19 Maj , 2007 Rapport Share Postad 19 Maj , 2007 Jag skulle titta lite snett på markerna.. hållt andan och bitit mig i läppen samtidigt som jag med en olustskänsla klickar på call och tar ett snabbt andetag... varefter jag skriker... VAFFAANN.. varför kommer det alltid en spader på turn-helvete...!! ggaahhhh sen visar det sig att han hade två par istället och jag bryter av mitt headset på mitten... TILT Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts