Gå till innehåll

Två par på floppen - Maximera värde?

Recommended Posts

Standard eller ska jag spela denna på något annat sätt? MP är typ 24/14/2 och har inte gjort några konstigheter. Jag är 20/16/1.4 på detta bord.

Texas Hold'em $1-$2 NL (real money)

Seat 1: Button ($24.45 in chips)

Seat 2: SB ($61.25 in chips)

Seat 3: Hero [ :9d:, :Td: ] ($101.50 in chips)

Seat 5: UTG ($238.35 in chips)

Seat 10: MP ($102.50 in chips)

ANTES/BLINDS

SB posts blind ($0.50), Hero posts blind ($1).

PRE-FLOP

UTG folds, MP bets $4, Button folds, SB calls $3.50, Hero calls $3.

FLOP [board cards :9s:, :Th:,:2c: ]

SB bets $8, Hero calls $8, MP bets $25, SB folds, Hero bets $89.50 and is all-in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så förtjust i denna konstiga linje. Bättre att syna MPs raise om du inte ska höja själv direkt för detta ser verkligen ut som en extremt stark hand som du spelar.

Ungefär så tänkte jag också direkt efter handen, men å andra sidan höjer han så pass mycket att det känns som det är rätt läge att återhöja honom. Om jag bara synar hans höga höjningar så antar jag att han inte bettar ut på turn och jag får förmodligen inte in mer pengar i potten.

Länk till kommentar

Ungefär så tänkte jag också direkt efter handen, men å andra sidan höjer han så pass mycket att det känns som det är rätt läge att återhöja honom. Om jag bara synar hans höga höjningar så antar jag att han inte bettar ut på turn och jag får förmodligen inte in mer pengar i potten.

Känns som att turnkortet blir ganska avgörande om hur mkt mer pengar du får in i potten, blank turn så betalar han säkert av med JJ-AA, eller så bluffar han vidare.. Jag tror det finns mer värde i en syn här.

Länk till kommentar

Inte så förtjust i denna konstiga linje. Bättre att syna MPs raise om du inte ska höja själv direkt för detta ser verkligen ut som en extremt stark hand som du spelar.

Eller gör det det? Med tanke på att Hero sitter med halvt inköp innan handen så kan han uppfattas som en shortstack som ställer in, inte bara för att han har en kanonhand?

Länk till kommentar