Gå till innehåll

Detta är en rätt klar fold va?


Recommended Posts

Spelade nyss en hand som jag är rätt arg på mig själv över genomförandet. Jag hade vid stunden ingen read alls på FI (I skrivande stund vet jag dock att han är en aning lös). Håll till godo:

 

Texas Hold'em $1-$1 NL (Real Money

Table Shiraz, 14 May 2007 12:14 PM ET

 

 

 

Seat 1: randomallin ($99 in chips)

Seat 7: rixie-trix ($100 in chips)

Seat 8: thxncu ($139.80 in chips)

Seat 10: HERO ($116.50 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

randomallin posts blind ($0.50), rixie-trix posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

thxncu folds, HERO bets $4, randomallin folds, rixie-trix calls $3.

 

FLOP :Th:,:As:,:4s:

rixie-trix checks, HERO bets $6, rixie-trix calls $6.

 

TURN :Qd:

rixie-trix checks, HERO checks.

 

RIVER :Tc:

rixie-trix bets $13, HERO calls $13.

 

SHOWDOWN

rixie-trix shows :7d:,:7h:

HERO shows :Ks:,:Kd:

HERO wins $44.50.

 

Bör jag beta turn här? Checkar jag turn så är det väl knappast EV+ att syna riverbetet egentligen? Mitt resonemang var att han satt på missat färgdrag, vilket var rätt kraftig missread och egentligen mest en chansning, men denna gången log fru fortuna för en gångs skull :P.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är lös, och du checkar turn. Han kan garanterat semibluffa med många händer. Är han det minsta aggressiv så bluffar han ofta på river här.

Att det kommer en T på river är ju väldigt oturligt men samtidigt vet fi att du troligen inte gillar den.

Nästa gång, visa inte hur handen slutade, det färgar lätt ens slutsatser.

Oj, missade att du inte hade lös-read när handen spelades, det kan ju förändra saker dock anser jag att din check på turn gör riversynen enklare.

Mina 0.5, wp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att du är en typisk fisk som inte kan släppa kk på ett A högt bräde du borde kunna ge honom kreeds för ett A här och komma undan handen efter som du inte kan läsa spelaren alls (som verkar vara otroligt mycke bättre änn dig om jag får säga så). De flesta gångerna e du slagen här men jag uppmuntrar alltid mina motspelare att syna ner kk i såna lägen för de e så man får betalt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att du är en typisk fisk som inte kan släppa kk på ett A högt bräde du borde kunna ge honom kreeds för ett A här och komma undan handen efter som du inte kan läsa spelaren alls (som verkar vara otroligt mycke bättre änn dig om jag får säga så). De flesta gångerna e du slagen här men jag uppmuntrar alltid mina motspelare att syna ner kk i såna lägen för de e så man får betalt

 

Är det genom att låta motståndaren hålla nere storleken på poten med sina marginella händer som man får betalt? Eller är det genom att floata händer med 2 outs ur position och bluffa när inga drag träffar? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dasen-82: så du menar att fi försöker CR turn här ? Eller sitter han på ett svagt A ?

Visst utan read så foldar jag nog, samtidigt så är synen inte helt fel då T på river är en bra bluffmöjlighet på river. Dock har fi oftast en hand med någon form av showdownvärde här , han är sällan helt tom.

Märk väl, Fi bettar inte ens pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dasen-82: så du menar att fi försöker CR turn här ? Eller sitter han på ett svagt A ?

Visst utan read så foldar jag nog, samtidigt så är synen inte helt fel då T på river är en bra bluffmöjlighet på river. Dock har fi oftast en hand med någon form av showdownvärde här , han är sällan helt tom.

Märk väl, Fi bettar inte ens pott.

 

Sant men brädet är för farligt redan utan den andra 10:an i min mening men de klart att har man en read på spelaren så kan man syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med rätt read är det en lätt syn men nu saknades ju den.

TAQ brädan tycker jag inte känns så farligt, KJ kan nästan räknas bort, då vi har KK.

Det kostade bara 3$ för fi att syna så de flesta (på SvS) har en ganska vid hd här. Det är T på river som får mig att (ofta) folda utan read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, rixie-trix slår ju aldrig om någon gång under handen. Syn på flopp och sedan check på turn. Antingen tom, eller monsterstark. AA stark isåfall, och den risken får man väl säga är förhållandevis liten, vilket gör att jag hade synat ner riverbeten alla dagar i veckan. Så nej rixie-trix, inga "Kreeds" (menar du f.ö rockbandet Creed? lol) för ett A här inte. Tack för mig// RazMaTaz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade nyss en hand som jag är rätt arg på mig själv över genomförandet. Jag hade vid stunden ingen read alls på FI (I skrivande stund vet jag dock att han är en aning lös). Håll till godo:

 

Texas Hold'em $1-$1 NL (Real Money

Table Shiraz, 14 May 2007 12:14 PM ET

 

 

 

Seat 1: randomallin ($99 in chips)

Seat 7: rixie-trix ($100 in chips)

Seat 8: thxncu ($139.80 in chips)

Seat 10: HERO ($116.50 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

randomallin posts blind ($0.50), rixie-trix posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

thxncu folds, HERO bets $4, randomallin folds, rixie-trix calls $3.

 

FLOP :Th:,:As:,:4s:

rixie-trix checks, HERO bets $6, rixie-trix calls $6.

 

TURN :Qd:

rixie-trix checks, HERO checks.

 

RIVER :Tc:

rixie-trix bets $13, HERO calls $13.

 

SHOWDOWN

rixie-trix shows :7d:,:7h:

HERO shows :Ks:,:Kd:

HERO wins $44.50.

 

Bör jag beta turn här? Checkar jag turn så är det väl knappast EV+ att syna riverbetet egentligen? Mitt resonemang var att han satt på missat färgdrag, vilket var rätt kraftig missread och egentligen mest en chansning, men denna gången log fru fortuna för en gångs skull :P.

 

Preflop: Normalt.

 

På floppen: Normalt, även om du nog kan räkna med att få en checkhöjning tillbaka av en som suttit och synat med ett ess. Fi spelar ju däremot som ett får här. Det enda han slår är en ren bluff. Alternativt om han tänkt bluffa dig med en rejäl checkhöjning på turn?

 

Turn: Satsar du, och får syn, så är du garanterat slagen. Här borde det bästa vara att försöka ta handen till showdown så billigt som möjligt, dvs att det är rätt att checka. Du har trots allt en hand med hyggligt showdown-värde. Varför göra om den till en bluff?

 

River: Är nog väldigt läs-beroende. Satsningen är lagom stor för att vara en vanlig värdebet som vill ha syn, vilket skulle tala mot syn. Å andra sidan kan det förstås vara en ren bluff. Du får 3,5 gånger pengarna om du synar. Bluffar han tillräckligt ofta för att synen ska vara motiverad? Det borde väl vara det som avgör om du ska syna eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...