Gå till innehåll

AQo som chipleader på bubblan. Syna push?


Recommended Posts

Fullbords 20+2 SnG på Svenska Spel. Sitter som chipleader på bubblan när FI pushar med ca 9BB först in från knappen. Synar vi här? Om inte, med vilken HD synar vi?

 

100.00/200.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 13 maj 2007 20:41:03

Sill (Vanlig /Turnering )

Plats 4: OrkarInte (1760.00)

Plats 5: Max Cady (4275.00)

Plats 7: NightHawk1 (1735.00)

Plats 8: MaFive (2230.00)

Max Cady lägg LM 100.00

NightHawk1 lägg SM 200.00

 

** Giv **

Max Cady :Ac::Qh:

 

*** Bet Runda 1 ***

MaFive Lägg

OrkarInte All-in 1760.00

Max Cady?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jag brukar dra gränsen för syn vid just AQo. I en 20 kr sit n go på svenska spel skulle jag nog dock kunna gå ännu lägre, men sen har jag inte haft några framgångar där heller =P.

 

Jag hade definitivt synat i det läget du befann dig i iallafall. Förmodligen sitter han med ett lägre pocketpar, eller förhoppningsvis med ett sämre ess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar dra gränsen för syn vid just AQo. I en 20 kr sit n go på svenska spel skulle jag nog dock kunna gå ännu lägre, men sen har jag inte haft några framgångar där heller =P.

 

Jag hade definitivt synat i det läget du befann dig i iallafall. Förmodligen sitter han med ett lägre pocketpar, eller förhoppningsvis med ett sämre ess.

 

Jag satt FI på ett lågt eller mellanpocketpar då han borde raisat istället om han haft två höga kort. Var alltså inställd på att en syn med stor sannolikhet skulle innebära en coinflip...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men syna din mupp.

 

Har jag sagt att jag inte synade? Jag är ute efter liiite mer resonemang än "lol" och "men syna din mupp"!

 

Att AQ är en hand som är okej att syna med är jag helt med på. Men, om man sitter som chipleader när två FI har 9BB och en 11BB är det rätt läge att ta det man tror blir en coinflip? Är det bättre att vänta, sno blinds först in och låta de andra spela mot varandra? Jag säger inte att detta är rätt utan slänger ut ett tänk bara...

 

Hur resonerar ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju dundermuppigt att folda här, du står dig pinsamt bra mot hans range.

Du är dessutom chipleader, ren misär att folda.

Lessen att låta dissig men jag kan fan inte låta bli. AA eller KK har han förresten inte om om han inte är en tänkande spelare och har pushat >5 händer i rad.

Att sätta honom på ett pocket som en stor del av hans range är också fel.

Skulle gissa att du haft en kall period och blivit jättefeg, det kan hända den bäste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satt FI på ett lågt eller mellanpocketpar då han borde raisat istället om han haft två höga kort. Var alltså inställd på att en syn med stor sannolikhet skulle innebära en coinflip...

 

patetiskt att raisa med 9bb med chipleader efter sig:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har FORTFARANDE inte sagt att jag foldade! Jag synade (så klart) och FI dubblade upp med KTo, T på turn och T på river....

 

Det jag är ute efter i denna tråd är resonemanget om att undvika en ev coinflip för att istället vara aggro först in. Alla tre FI måste ju agera snart vilket de antagligen (?) helst gör mot varandra. Detta gör att det inte är nån panik direkt för mig direkt. Även om jag skulle spela likadant igen om situationen uppstår så undrar jag över resonemanget jag beskriver.

 

Sen kan man ju diskutera hur värdefullt det är att vara fetstack när spelet är ITM...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har FORTFARANDE inte sagt att jag foldade!

 

Men förklara vad vi ska diskutera då?

Om vi har otur har han ett lägre pocket, vi ligger grymt till mot hans range och ligger helt ok till även om vi torskar, vinner vi är vi itm och stor chipleader.

Kan det bli enklare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men förklara vad vi ska diskutera då?

Om vi har otur har han ett lägre pocket, vi ligger grymt till mot hans range och ligger helt ok till även om vi torskar, vinner vi är vi itm och stor chipleader.

Kan det bli enklare?

 

Du får nog läsa hela tråden en gång till tror jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har FORTFARANDE inte sagt att jag foldade! Jag synade (så klart) och FI dubblade upp med KTo, T på turn och T på river....

 

Det jag är ute efter i denna tråd är resonemanget om att undvika en ev coinflip för att istället vara aggro först in. Alla tre FI måste ju agera snart vilket de antagligen (?) helst gör mot varandra. Detta gör att det inte är nån panik direkt för mig direkt. Även om jag skulle spela likadant igen om situationen uppstår så undrar jag över resonemanget jag beskriver.

 

Sen kan man ju diskutera hur värdefullt det är att vara fetstack när spelet är ITM...

Jävligt riggad coinflip om du frågar mig...

Poängen är ju att du dominerar så många händer och är dominerad av extremt få(QQ, AK).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har FORTFARANDE inte sagt att jag foldade! Jag synade (så klart) och FI dubblade upp med KTo, T på turn och T på river....

 

Det jag är ute efter i denna tråd är resonemanget om att undvika en ev coinflip för att istället vara aggro först in. Alla tre FI måste ju agera snart vilket de antagligen (?) helst gör mot varandra. Detta gör att det inte är nån panik direkt för mig direkt. Även om jag skulle spela likadant igen om situationen uppstår så undrar jag över resonemanget jag beskriver.

 

Sen kan man ju diskutera hur värdefullt det är att vara fetstack när spelet är ITM...

 

WP Max, shit happens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, efter lite betänkande håller jag med om att med 9BB i stacken är det inte nöten att bara raisa preflop. :lol:

 

Vad säger ni om resonemanget att i liknande situationer folda för att istället stjäla som först in? Nu har iofs FI lite för stor stack för att det här ska vara ett bra exmpel. Har läst nånstans om ett exempel där det kan vara rätt att folda AA tex för att låta en shortie vara kvar på bubblan. Tror att jag startade en tråd om det för länge sen?

 

Jaja, upprepar, jag skulle syna även nästa gång situationen uppstår som är i första posten! Med AJ vette fan dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...