Gå till innehåll

Hur ofta backar ni 10 inköp/dag SitGO?


Edling

Recommended Posts

Spelade 30st SitGo idag , spelade i princip min bästa poker

gjorde bara 2 stora misstag.

 

Likförbannat backar man 10inköp suck...

Vinner inte så många all-ins som jag borde helt enkelt.

 

Detta har börjat hända lite oftare nu så min fråga är:

hur ofta händer det för er ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gång varannan månad kanske..

 

...dvs kanske 1 gång på 400 inköp

 

Så du spelar bara 200 st/månad?

 

Förresten så låter det väääääldigt lite med en gång på 400 inköp. Grattis till dig men det kan inte betraktas som standard. Tyvärr har jag inget bättre svar dock :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du spelar bara 200 st/månad?

 

Förresten så låter det väääääldigt lite med en gång på 400 inköp. Grattis till dig men det kan inte betraktas som standard. Tyvärr har jag inget bättre svar dock :)

 

Mmm... spelar sällan mer än 4 bord åt gången så d blir inte så många. Ofta bara 3. Har ingen nogrann statistik men jag har faktiskt inte i minne att ja skulle ha förlorat 10 inköp irad i år så jag gjorde bara en grov uppskattning. Men som sagt jag spelar ej så många bord åt gången så det förbättrar ju spelkvallitten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm... spelar sällan mer än 4 bord åt gången så d blir inte så många. Ofta bara 3. Har ingen nogrann statistik men jag har faktiskt inte i minne att ja skulle ha förlorat 10 inköp irad i år så jag gjorde bara en grov uppskattning. Men som sagt jag spelar ej så många bord åt gången så det förbättrar ju spelkvallitten.

 

Om det sämmer så är det bara att lyfta på hatten och grattulera.

 

Vilken nivå/site pratar vi om då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ofta perioder med 10 inköps downswings - i dessa perioder så har jag ofta några ITM men mestadels förluster.

 

Det är sådant som händer helt enkelt. Sedan kan jag även ha perioder då allt fungerar och jag kan inte förlora utan kommer ITM 4 av 5 ggr.

 

Variansen kan vara rätt stor i SNG. Vissa dagar fungerar allt - andra fungerar ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är vad fan spelare som rainkhan fortsätter lira för?

 

Kollade på hans graf, och den berättar en sorglig historia. Den börjar med att han spelar på nivåer kring $20, och där är han en långsiktig vinnare över 7000 games, dock med bara nån procents ROI. Efter ca 7000 games bestämmer han sig för att gå upp i nivå - och det går jättebra! Han plussar 50 k på bara 3000 games!

 

Jag antar att det är här det går fel - rainkhan går upp ännu en nivå, och det börjar gå kraftigt utför. Över 10 k games så backar han 90k.

 

Antar att han är en sån där marginell lowlimitvinnare som gått plus under en längre tid, intalar sig att han är guds gåva till pokern och inte inser att han inte har vad som krävs för de högre nivåerna. Kanske nånting man kan lära sig något av, då jag själv strävar uppåt i nivåerna.

 

Läxa: Känn efter på varje ny nivå, och inse att du troligen inte kan slå alla nivåer i världen.

 

Nåja, för att besvara thefmans fråga: Jag antar att han fortsätter spela därför att han "vet" att han är en vinnande spelare. Bara det att han inte inser att det inte gäller på de högre nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nåja, för att besvara thefmans fråga: Jag antar att han fortsätter spela därför att han "vet" att han är en vinnande spelare. Bara det att han inte inser att det inte gäller på de högre nivåerna.

 

 

Schysst kurva. Ser ju ut som en berg&dalbana, fast mest dalbana då :mrgreen:.

 

Eller så gillar han att donera. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag inte gillar med SITGO är känslan att inte ha nån kontroll.

 

När jag lirade CG kunde jag iaf påverka variansen genom att spela

supertight men i SITGO finns det ingeting du kan göra för att minska

variansen.

 

Lite påfrestande är det :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...