Gå till innehåll

NL400 - Satsa/checka turn med 33 och öppet stegdrag?


Recommended Posts

Seat 6: SpadeNeuterU ($294.70 in chips)

Seat 7: Besprudlaren ($703.30 in chips)

Seat 8: odnipet81 ($263.50 in chips)

Seat 9: Hero [ 3 of Hearts,3 of Clubs ] ($603.30 in chips)

 

Jag har lösaggro image med 26% PFR och 28.5% VP$IP efter 90 händer. Har höjt och stulit mycket på flop. Inga galna spel post-flop.

Fi är TAG med 9% PFR och 27% VP$IP.

 

Min bild av honom är avarage TAG-grinder.

 

ANTES/BLINDS

Besprudlaren posts blind ($2), odnipet81 posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

Hero bets $16

SpadeNeuterU folds

Besprudlaren calls $14

odnipet81 folds.

 

FLOP [5 of Spades,2 of Spades,4 of Hearts ] $36

Besprudlaren checks

Hero bets $21

Besprudlaren bets $62

Hero calls $41.

Han representerar set, men det är också ett perfekt läge att göra det. Jag har som sagt höjt och cbetat mycket. Jag kan därför ha bäst hand.

 

TURN [5 of Spades,2 of Spades,4 of Hearts,Queen of Diamonds ] $160

Besprudlaren checks

Hero ???

Satsa och försöka vinna potten samtidigt som jag riskerar att bli borttryckt eller ta ett gratiskort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt metaspel blir ju bättre om du bettar så oftast bettar jag här men jag varierar även med att checka ibland men oftast bet så länge som fi har ganska mycket kvar i stacken så denne ej precis på gränsen bli potcomittad om han synar för då får du ju syna en del till för river... Så bettar oftast här mot hyffsade deepstack och shortstacks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag röstar också på bet.

 

Besprudlaren är duktig... Han måste ha vunnit sjuka pengar på expektpoker racet. Tror dock han är ganska straightforward, han lär fortsätta betta om han har set där.

 

En fråga dock, vad tror ni om att 3-betta flop i det där läget? typ raisa från Fis 62$ till 170 eller dyl.

Kommer det trigga en push från flushdraw (isf skulle det ju vara dåligt).

Detta får väl Fi att kasta alla mellan pockets samt alla bluffar+highcard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta som bluff för att folda ut alla mellanpar. Tror det är en ganska stor del av hans range, samt KQ som han knappast släpper nu.

 

Sedan är inte en 27/9 en average TAG-grinder. Snarare löspassiv(-fisk).

Jag har inte så många händer på honom. Har 400 händer händer nu och nu visar statsen 14/8 med oändlig agr. factor på flop.

 

En fråga dock, vad tror ni om att 3-betta flop i det där läget? typ raisa från Fis 62$ till 170 eller dyl.

Kommer det trigga en push från flushdraw (isf skulle det ju vara dåligt).

Detta får väl Fi att kasta alla mellan pockets samt alla bluffar+highcard?

Det känns inte så nödvändigt nu när jag faktiskt har öppet stegdrag och kan få lite betalt av ett set om jag träffar. Det vore en annan ska ifall jag vore helt tom. Nu har jag dessutom position och får se vad han gör på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför att? Vad sätter du honom på?

Därför att jag inte tror han sitter på mellanpockets särskilt ofta + att han kan få för sig att vilja c/r:a med drag/set igen om han är aggro, vilket är tråkigt. Men jag har för låg AF på turn också, så jag är nog fel ute, alla andra vill ju beta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Autocheck.

 

Hade vi inte haft draget hade det varit en helt annan femma, som det ser ut vill vi jättegärna se river och showdown gratis. Att han ofta har en hand han inte vill göra det med spelar inte så stor roll, är han heltom kan vi ju bluffa honom igen på rivern och vi har andra händer i rangen att straffa honom med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...