Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Kommentarer på alla gator uppskattas, detta är inte så standard spel för mig.

Fi är 37/18/1.5 multitablare och verkar ganska dålig. Jag är TAG 22/21/4.5 vid detta bord och har vunnit många showdowns i stora potter.

Tanken på river var check-syn men nu bettar han 200 och inga drag har funnits ute...

Edit: Inser ju nu att han kan ha fångat upp ett drag på turn efter att jag checksynat floppen...

500 NL Texas Hold'em - Sunday, May 13, 14:40:13 ET 2007

Table Diana 14 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: manglarn ( 992.5 )

Seat 2: Jerico ( 2466.12 )

Seat 4: Sparlåga ( 833.55 )

Seat 5: Janga ( 946.7 )

manglarn posts small blind [2.5].

Jerico posts big blind [5].

** Dealing down cards **

Dealt to Jerico [ 9c 9s ]

Sparlåga raises [$20].

Janga folds.

manglarn folds.

Jerico calls [15].

** Dealing Flop ** [ 3d, 3h, 8c ]

Jerico checks.

Sparlåga bets [25].

Jerico calls [25].

** Dealing Turn ** [ 6c ]

Jerico bets [45].

Sparlåga calls [45].

** Dealing River ** [ 8h ]

Jerico checks.

Sparlåga bets [200].

Postad

Ja nu är inte jag ett proffs kanske men mina tankar om handen är iaf: När du checkar floppen och han bettar så betyder det ju egentligen ingenting mer än att han gör en standard CB. Där känner jag att du skulle kunna rejsa för att få honom att släppa AK-AT och PP under 88, plus att du får veta om han har något ifall han skulle syna din re-rejs och du slipper se ett högt kort på turn som gör det svårt för dig.

Men som spelat så när du synar flop och sen bettar turn visar du honom att du har något och han bara synar så känns det ju som att han har något som han slow-synar eller att han möjligen fick färgdraget i klöver på turn med Axc.

Sen att han bettar så mycket på rivern tolkar jag som att han anting har absolut ingenting eller stålet (33, 88, AA)

Edit: kan tillägga att jag skulle förmodligen foldat på river i denna hand..

Postad

Folden på river verkar vara ett måste, med den dubbelparade brädan, och det kraftiga betet från Fi. Någon slags kåk har han väl.

Att checkraisa floppen hade nog givit en del info.

Postad

:shock: :shock: :shock:

Gillar inte turndonken. c/ca hellre ett till bet, eller c/rai flopp.

Tycker inte alls det är så dåligt att donka turn eftersom han bara har en aggfactor på 1.5 så är det inte så troligt att han kommer fortsätta bluffa.

Däremot om han hade haft typ 3 i aggfactor hade jag nog hellre c/c

Postad
Checksyn + donk är i princip samma som checkraise, enda skillnaden är att du flytter fram en gata. Varför skulle det hjälpa oss?

Hålla nere potten samtidigt som att man försvarar sig mot överkort var min tanke.