Gå till innehåll

Pusha med 88?


Recommended Posts

En intressant hand som utspelade sig nyss.

Storstacken synar allins väldigt löst.

Shortien verkar inte speciellt tight.

 

Game #4069916173: Hold'em NL (50/100) - 2007/05/13 - 03:50:35 (UK)

Table "1" Seat 6 is the button.

Seat 2: Smallstack(783 in chips)

Seat 3: Bigstack (3682 in chips)

Seat 6: Hero(1535 in chips)

Chris3615: posts small blind 50

Bigyd1: posts big blind 100

----- HOLE CARDS -----

dealt to eardy 8 of Spades8 of Diamonds

eardy: raises to 300

Chris3615: raises to 783 and is all-in

Bigyd1: calls 683

 

Vad göra? Jag återkommer med mina tankar kring handen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen så synar du bara eller så pushar du direkt. Höja 3xBB med 88 e inget bra val.

 

Förlåt om jag verkar dum, har ingen koll på sng-teori, men att öppenpusha 88 för 15bbs när BB täcker känns helt absurt. Det känns som att det enda det åstadkommer är att låta BB spela perfekt mot oss. Att bara syna en hand som 88 när vi är så här grunda känns också väldigt fel. Varför är det så fel att höja 3xBB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt om jag verkar dum, har ingen koll på sng-teori, men att öppenpusha 88 för 15bbs när BB täcker känns helt absurt. Det känns som att det enda det åstadkommer är att låta BB spela perfekt mot oss. Att bara syna en hand som 88 när vi är så här grunda känns också väldigt fel. Varför är det så fel att höja 3xBB?

 

Därför att man får dessa problem då. Håller dock med om att push är i grövsta laget så syn är ett bättre alternativ. Men som spelat är det ju bara att stoppa in.

 

Men sen såg jag att det är en 6-manna och då ska jag hålla käft för jag lirar bara FR SnG.

 

My bad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste pusha här. Syn finns enligt mig inte.. Om du enbart synar och det kommer tex två överkort på floppen samtidigt som bigstacken betar ut mot dig så är du troligtvis väldigt slagen. Om du synar och bigstacken checkar floppen så måste du typ ställa där för att inte riskera att han ska dra ut dig på turn o river. Så pusha direkt! Om jag har förstått ditt stackdjup rätt så har du 15bb? Bigstacken kan ju tillochmed få för sig att folda om du ställer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var dumt av mig att inte skriva det tidigare, men det här är en 6-manna sng där prisstrukturen är 39-21£, dvs tredje platsen är bubblan.

Jag spelar i princip bara sexmanna så för mig är tredjeplatsen den naturliga bubblan.

En annan aspekt som kan vara värd att tänka på är att storstacken bara synar omslaget från lillstacken. Då har två spelare redan visat aggresion.

För mig var det verkligen inget självklart beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen verkar bry sig längre så vi kan ta upplösningen och mina tankar.

Shortstacken kan ha lite vad som helst, och det kan även storstacken.

Jag trycker då det är viktigt att inte shortstacken dubblar upp, vilket jag självklart minska risken för.

Om storstacken vinner så är det inte hela världen.

Jag pushar alltså.

Storstacken synar och visar KK, lillstacken har AJ och KK står.

Kunde kanske tänkt på i efterhand att det är rätt märkligt av storstacken att bara syna när jag höjt och lillstacken pushat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han har storstacken som väntar varför ska han då open-pusha 16BB med 88?

 

Förstår inte poängen, det är ju inte panik direkt.

Varför inte syna och eventuellt syna all-in från shortstacken?

 

 

 

Som det är nu så är väll bara push det enda alternativet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han har storstacken som väntar varför ska han då pusha 16BB med 88?

 

Förstår inte poängen, det är ju inte panik direkt.

Varför inte syna och eventuellt syna all-in från shortstacken?

 

Seriöst, syn pf är ju värdelöst. Varför ge fi en billig flop när min hand står sig så dåligt mot så många floppar?

Dessutom blir det ju lättare för fi att ställa då, vilket vi inte vill, får vi blindsen är vi nöjda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst, syn pf är ju värdelöst. Varför ge fi en billig flop när min hand står sig så dåligt mot så många floppar?

Dessutom blir det ju lättare för fi att ställa då, vilket vi inte vill, får vi blindsen är vi nöjda.

 

 

Klart du kan höjja men synar du så ger du ju också shortstacken en chans att pusha med en sämre hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din höjning pre - är du ute efter att sno blindsen eller vill du ha syn/push av någon?

Jag vill trycka ner kortstacken, vill han vinna handen ska han gå allin pf.

Samtidigt vill jag absolut inte bli isolerad mot storstacken, men det är väl ganska självklart.

Storstacken har inte varit så aggresiv hittils att jag är rädd att han pushar löst för att han vet att jag måste folda typ allt.

Hoppas det inte blev för rörigt;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill trycka ner kortstacken, vill han vinna handen ska han gå allin pf.

Samtidigt vill jag absolut inte bli isolerad mot storstacken, men det är väl ganska självklart.

Storstacken har inte varit så aggresiv hittils att jag är rädd att han pushar löst för att han vet att jag måste folda typ allt.

Hoppas det inte blev för rörigt;)

 

Tanken var att antingen vinna handen pre eller få shortstacken att gå all in och storstacken att lägga?

 

Anledningen till att jag frågar är att jag hade inte gjort en höjning i ditt läge där. Limp eller push (pga att det kan uppstå just ett sånt läge som det gjorde - jobbigt). Limp och man har chansen att lägga pre utan att ha förlorat en massa chip. Push och chansen är större att åtminstone en av dem lägger sig, alternativt man plockar potten direkt.

 

Men med tanke på korten de hade så hade nog handen slutat likadant oavsett hur du hade gjort.

 

Du slutade väl tvåa i alla fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK om jag förstår saken rätt så är ni 3 kvar och 2 får betalt.

 

Lillstacken har mindre marker än du och om ni elimineras samtidigt så kommer du 2:a och han 3:a vilket talar för all-in.

 

Men om du synar så har du lite marker kvar och lillstacken är all-in.

Storstacken är lika intresserad som du att lillstacken åker ut. förmodligen därför han ger dig så fina odds att syna.

Därför kommer storstacken sällan pusha här om han inte får en bra hand. Han tjänar mer på att ge dig chansen att slå lillstacken om han inte är säker på att han gör det. Om han då pushar så kommer han med 90% sannolikhet att slå ut lillstacken och du kan folda. Om lillstacken ändå vinner så kan du pusha any two nästa hand. Om storstacken checkar ner handen så har ni båda chansen att slå lillstacken och du har ändå lite marker kvar ifall han vinner.

 

Jag skulle nöja mig med syn. Just för att det är bubbelspel. Du behöver ju troligen inte riskera hela stacken för att ändå vara med och slå ut lillstacken.

 

PS en push från dig kommer nästan aldrig att få storstacken att folda pga av de fina oddsen han får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...