Gå till innehåll

Psykologi vid inmatning av siffror


trolletTrolle

Recommended Posts

Efter svsp försök på limbo har jag varit nyfiken på hur folk omedvetet brukar välja för storlek på betten vid olika situationer. Inte direkt storleken på beten kontra pottstorleken utan mer specifikt hur olika personligheter väljer symmetriska/assymmetriska värden på sin bet o vid vilka situationer.

 

Har en hel del funderingar men hade gärna sett folks tankar utan att de färgas av vad jag tänkt: tex att ta en ståndpunkt emot något exempel jag lagt upp.

 

En länk till en artikel är välkommen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig svsp (svenska spel) nya spel under våren hette limbo.

Det lades ned o vinnaren var den som spelade på det lägsta unika numret.

Nummer att välja mellan var 1-99999.

När man gick igenom val frekvensen så märkte man att en del nummer var betydligt vanligare.. ex jämna tiotal nära ett hundratal var betydligt vanligare än tiotal valda mittemallan 2 hundratal.. ex, 190,210,220 var alltid oftare valt än 260,270.

tal som 446,273 osv valdes betydligt mer sällan.

 

I poker är jag nyfiken på hur folk omedveten kan dras till att välja symmetriska eller assymmetriska värden vid sina bets.

En del är slappa o tar heltals värden vid sina cb bets...men vid en del cb så ändras det.

Andra kan vid bluffbets nära potbets anta symmetriska värden fast när de bluffar med små bets väljer de mer assymmetriska värden.

När,hur,var osv väljer olika personligheter att välja assymmetriska värden över det mer rutinlagda symmetriska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...