Gå till innehåll

Bra push?


Recommended Posts

Hej. Spelade följande hand och tänkte höra vad ni har för kloka synpunkter.

10-manna SnG.

 

NL Texas Hold'em $11 USD Buy-in Trny: 33356927 Level: 5 Blinds(200/400) - Thursday, May 10, 16:57:43 ET 2007

Table Table 131001 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 6: JAG ( 2,900 )

Seat 5: dincki ( 465 )

Seat 9: Doctor_777 ( 3,070 )

Seat 7: Ermaro ( 4,520 )

Seat 8: raceytracey555 ( 5,060 )

Seat 10: santa_roque ( 3,985 )

Trny: 33356927 Level: 5

Blinds(200/400)

** Dealing down cards **

Dealt to JAG [ Ah Kh ]

Doctor_777 raises [800]

santa_roque calls [800]

dincki folds

JAG is all-In [2,900]

Ermaro folds

raceytracey555 folds

Doctor_777 is all-In [2,270]

santa_roque folds

** Dealing Flop ** [ 4h, 9s, Td ]

** Dealing Turn ** [ Th ]

** Dealing River ** [ 8c ]

Doctor_777 shows [ Jc, Jh ]two pairs, Jacks and Tens.

JAG shows [ Ah, Kh ]a pair of Tens.

Doctor_777 wins 170 chips from side pot #1 with two pairs, Jacks and Tens.

Doctor_777 wins 7,200 chips from the main pot with two pairs, Jacks and Tens.

JAG finished in 6 place.

 

det är jag som är JAG:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni andra tack för svaren. Det är nämligen det här jag vill lära mig/bli bättre på: att pusha i rätt lägen. Jag tror nämligen jag pushar i fel lägen ibland och därför åker ut lite för ofta runt bubblan och semibubblan:oops: Men jag tar detta med mig att liknande läge är auto-push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser att ni inte klarar er utan mina experttips. Sluta lura Froppe att spela fel!

 

AK är ingen färdig hand. Mot en miniraise och en syn + SB/BB kvar foldar jag AK som oftast. Men då jag inte vet hur spelet varit tidigare ..... Syn finns inte, det är vi överens om. Fold 80% eller push 20% för mig.

What's the rush?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni andra tack för svaren. Det är nämligen det här jag vill lära mig/bli bättre på: att pusha i rätt lägen. Jag tror nämligen jag pushar i fel lägen ibland och därför åker ut lite för ofta runt bubblan och semibubblan:oops: Men jag tar detta med mig att liknande läge är auto-push.

 

Tänk så här, du har 7bb, ligger massa döda pengar i potten och det är 6 spelare kvar.

 

Även om Fi har PP (som i detta fall JJ), så får du en 40/60 och med alla de döda pengar i potten så kan du aldrig folda. Det finns 2 händer du inte vill se, och det är AA och KK, men även mot de har du outs.

 

Så fort du börjar närma dig 10 bb, så slå om om nån har limpat som du anser ganska svag. Börjar du komma under 10bb så slå om i sen position men nästan vilka 2 kort som helst.

 

Och jag hoppas verkligen att Cyntax skojar :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk så här, du har 7bb, ligger massa döda pengar i potten och det är 6 spelare kvar.

 

Även om Fi har PP (som i detta fall JJ), så får du en 40/60 och med alla de döda pengar i potten så kan du aldrig folda. Det finns 2 händer du inte vill se, och det är AA och KK, men även mot de har du outs.

 

Så fort du börjar närma dig 10 bb, så slå om om nån har limpat som du anser ganska svag. Börjar du komma under 10bb så slå om i sen position men nästan vilka 2 kort som helst.

 

Och jag hoppas verkligen att Cyntax skojar :rolleyes:

Klart jag gör. Skulle bara se vem som tiltade först ;)

Stackarna är för grunda för en fold. Vi får inte många bra chanser att dubbla, och det måste vi för att komma ITM.

 

Jag undrar, vad gör vi om Doctor_777 och santa_roque går all-in direkt?

Gör ni samma move då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart jag gör. Skulle bara se vem som tiltade först ;)

Stackarna är för grunda för en fold. Vi får inte många bra chanser att dubbla, och det måste vi för att komma ITM.

 

Jag undrar, vad gör vi om Doctor_777 och santa_roque går all-in direkt?

Gör ni samma move då?

 

Är läget verkligen så självklart?

H vi är säkra på att båda fi kommer syna en push så är det fel att pusha, vi vill inte hamna i en trevägsallin utan AA eller möjligtvis KK.

Märkligt spel av Santa Roque att syna i förstaläget för 1/4 av stacken.

Antar att stackarna är för grunda för fold, men var går gränsen om båda gått all-in innan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är läget verkligen så självklart?

H vi är säkra på att båda fi kommer syna en push så är det fel att pusha, vi vill inte hamna i en trevägsallin utan AA eller möjligtvis KK.

Märkligt spel av Santa Roque att syna i förstaläget för 1/4 av stacken.

Antar att stackarna är för grunda för fold, men var går gränsen om båda gått all-in innan?

 

Kenan beskriver handen väldigt bra, och förklarar varför det är rätt spel.

 

Det är ruggigt stor chans att Santa Roque foldar. Han är uppenbart en fisk när han tar synen preflop, och det finns gott om dessa på denna nivå. Inte en chans att han har en bra hand, så även om han synar förbättrar det nästan dina odds, vilket jag som sagt aldrig skulle tro att han skulle göra.

 

Sedan, det finns inte så många extremt självklara situationer. Det här är ett ganska marginellt beslut, inte så extremt stor skillnad i $EV, men om du inte tar läget så spelar du en bit från optimalt. Du har troligen bättre än 50/50 i snitt om du får en syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...