Gå till innehåll

Sommarjobb NL50start


t3h_h4x0r

Recommended Posts

For 1 ar sedan sa krossade jag NL200 5-max pa ongame. Valde att lagga ner pokern forra hosten och plugga i USA istallet. Idag gjorde jag klart min sista tenta och Lordag den 19 maj landar jag i Sverige, och det ar dags for en reload in pa pokerscenen igen. Dagboken kommer att vara till for att fora en journal over mitt spelande och visa er hur man krossar lite NL-fisk.

 

Som sagt det var 1 ar sedan jag lirade seriost och jag vet att det har andrats en hel del. Amerikanarna har blivit bannade, det har hant natt med neteller, det ar inte lika fiskigt na mer, och banandealsen har forsvunnit pa vissa stallen. Jag har lite fragor som jag hoppas att ni kan besvara

 

Jag tanker borja spela NL50 med $1500 i rulle, direkt jag nar 3000BB for nasta niva hoppar jag upp.

 

1. Jag tanker lira 4 bord minumum, 8 timmar om dagen. Var ar det som fungerar bast i dagens lage? Bonushoreri eller banandeal? Vad lonar sej bast pa NL50

 

2. Finns det nagra nice deals for ongame lirare? jag vill garna spela 5 max istallet for 6 max?

 

3. Jag vill garna spela pa en sajt dar det finns mkt fisk, helst sa lite weaktighta grinders som mojligt, aka B2B style. Vad rekommenderar ni? Banandeal eller bra bonusdeal ar ett maste.

 

4. Hur ar motstandet i dagens lage? Jag krossade ongames NL200 5-max for 1 ar sedan, NL50 borde val vara kolugnt da?

 

______________________________________________________________

Jag aker tillbaka till hawaii den 20 Augusti, sa jag har runt 90 dagar pa mej att klara mina mal.

 

Mal 1. Minst 5000$ inspelat. alltsa 100 inkop pa NL50 under 90 dagar. Det ar mitt minimum mal och jag accepterar ej mindre.

 

Jag har raknat lite om jag spelar 40h i veckan i 11 veckor sa blir det 440h, sag att jag snittar 75 hander i timmen/bord sa ar det 300 hander i timmen * 440 = 132,000 hander :)

Sa pa 132,000 hander plus bananer eller bonus sa ska jag dra ihop 5000$ MINIMUM

 

Det vill saga for att na 5000$ sa maste jag ha ett PTBB ~2/100 hander.

2$ * 4 bord * 8 timmar = 4096$ + bonus eller bananer

Sa PTBB2/100 ar vad ska jag klara av att halla..

Det kommer bli enkelt att dra ihop 5000.

 

Jag kommer borja att lira om typ 10 dagar eller natt skulle jag tro, aterkommer da. Hej sa lange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

1. Nätverken med bäst RB och bonusar är Cryptologic, Microgaming (f.d. Prima) och B2B. På många siter erbjuder de både RB samt månatliga bonusar ovanpå den (som i praktiken blir som extra RB). Det är möjligt att de nätverken även har mest grinders, jag har inte direkt koll på hur de jämför sig med t ex Ongame och iPoker nätverken.

 

2. Jag tror du kan hitta RB på Ongame. Google is your friend.

 

3. Som jag förstått det är Ongame, Everest och iPoker nätverken ganska fisktäta men det är bara vad jag läst mig till, har ingen större egen erfarenhet.

 

4. A fish is always a fish. Det finns fortfarande många galningar där ute (särskilt på <NL100), det gäller bara att hitta dem. Men självklart borde ration grinders i förhållande till fiskar ökat det senaste året. Ta det bara lugnt i början tills du kommit in i spelet så borde du inte ha några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sunpoker har en sjysst deal med ca. 30% rakeback, 100% insättning upp till nån summa jag inte minns och 100$ i månaden bara sådär, även efter insättningsbonusen. Cryptologic nätet är dock inte lika fiskigt som Prima enligt mig men bonusarna e ju sjysstare.

Kolla in rakrebate.se eller bonuswhores.com så kanske du hittar några ledtrådar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till mannen, även om jag stör mig lite på ditt ego...8-)

 

notera att han bott i USA ett år..

 

nejmen, inte är det något att störa sig på imo.

 

b2b har inte så bra action dygnet runt men en hel del firrar på nl50 från ryssland, polen, estland ja alla dessa skräpländer.

tror b2b's vip-cashback gold är bra om du ska spela så jävla mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tack för all respons grabbar!

 

Hej igen, nu har jag varit i Sverige i 2 dagar och supit lite och träffat polare. Dags att börja jobba snart. Jag har kollat runt lite och jag har nästan bestämmt mej för betsson 1500$ bonus. Tänkte börja med den och se vart det leder. Jag kan ej lira på B2B för jag har ej rulle för € lirande, kanske senare när jag fått ihop lite pengar.

 

Angående mitt Ego så är det rätt lågt. Jag tror att man måste ha ett lågt ego för att lyckas långsiktigt inom pokern. Jag säger bara som det är :-)

 

Jag har kollat lite på unibets 3000$ bonus, men enligt bonustråden på forumet verkar den vara seg och dryg. Jag ska kolla upp det ltie noggrannare innan jag kör igång

 

Status idag: Väntar på att syrran ska skicka över stejken och sen är det dags att börja lira. Jag är fortfarande jetlaggad så in i neger så får se hur mina sessioner blir, jag tänker försöka hålla dom till dagtid. Annars så är jag igång senaste inom 24 timmar och då jävlar :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NU JÄVLAR I HELVETE HAR GRINDEN BÖRJAT

 

UPDATE!!!

 

Första dagen på jobbet, började lira runt 9.00 och slutade runt 17:00 med $240 i rulle. Min stejk som var planerad sket sej och jag ska fixa nytt av brorsan och polarna snart.

 

Så jag satte in min lilla förmögenhet på 240 dollares och började där.

 

8 timmar senare och 2570 händer senare var hade jag 703,45$ i rulle..

 

alltså ett plus på 463,45$

 

Ny dag imorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NU JÄVLAR I HELVETE HAR GRINDEN BÖRJAT

 

UPDATE!!!

 

Första dagen på jobbet, började lira runt 9.00 och slutade runt 17:00 med $240 i rulle. Min stejk som var planerad sket sej och jag ska fixa nytt av brorsan och polarna snart.

 

Så jag satte in min lilla förmögenhet på 240 dollares och började där.

 

8 timmar senare och 2570 händer senare var hade jag 703,45$ i rulle..

 

alltså ett plus på 463,45$

 

Ny dag imorn

 

 

Hyffsad start. Vilken sida valde du?

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UPDATE!

 

Gårdagen (23 maj): DAG 2

 

Lirade som fan, blev ett pass på 7 timmar och 3002 händer spelade. Jag plussade hela $24. Jag slaska så in i helvete var lite trött, bluffa bort nästan 2 inköp i stora potter.

 

Angående stejken så velar polarna fortfarande. Syrran skulle skicka över 500$ så jag får lite extra. Tror knappast jag behöver stejk endå, motståndet på NL50 är så lättkrossat så swingsen är låga.

 

Mål 2: Jag ska inte backa en endaste dag nu när jag lirar så fett mkt händer.

 

Nu börjar dag 3 efter en morgonprommenad, kl är nu halv 9 på morgonen och jag tänker lira till 17:00 idag.

 

LAL

 

 

TOT spelade händer: 7572

TOT rulle: $727,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UPDATE!

 

Gårdagen torsdag den 24 maj:

 

3050 händer spelade och $260 back. Så jag bröt mitt andra mål om att inte ha en enda minusdag. Jag slaskade så in i neger i början och tappade 5 inköp på 40 minuter. Satt hela dagen och lirade men jag hade korttorka och jag träffade nästan ingenting. Klonkade dock en straightflush

 

TOT händer: 8650

TOT rulle: $464,15

 

Min syrra ska skicka över 500 dollares så jag får lite extra cash. KL är nu 09:09 Och dagens pass börjar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du "krossar" allt motstånd men lyckas ändå backa $260 på en dag... Kom ner på jorden

 

Så du tror att aldrig en bra spelare har ett back någon dag? dock vet jag inget om hans skills på poker, men det du sa är bara dumt.

 

Poker = varians även hur bra man är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...