Gå till innehåll

Ken-krönika


Brytta

Recommended Posts

Mycket intressant inlägg, säga vad man vill om Ken, men han vet saker vi andra inte vet om vad som pågår inom förbundet och varför förbundet valde si eller så.

 

Om det är så att det finns möjlighet att genomföra ett SM där andra sajter fick göra reklam för SM och därmed anordna satelliter dit, så är det svårt att argumentera för ett SM utomlands.

Jag har själv lite svårt att se hur det skulle vara möjligt dock med nuvarande lagstiftning. Norska mästerskapen är ett intressant fall och det skulle vara intressant att veta hur det gått till att genomföra i samarbete med andra pokersajter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns så personligt när han skriver... sätter en lax på att han har personligt agg mot halva pokerförbundet.

 

trodde han lagt ner poker nu när han nått toppen av sin karriär, men han ska blessa oss med krönikor länge till ändå. halleluja.

 

i övrigt gillar jag också sm på cosmo i sverige men det är en annan historia, känns nästan synd att stå ens i närheten av kens "sida" i någon fråga alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns så personligt när han skriver... sätter en lax på att han har personligt agg mot halva pokerförbundet.

 

trodde han lagt ner poker nu när han nått toppen av sin karriär, men han ska blessa oss med krönikor länge till ändå. halleluja.

 

i övrigt gillar jag också sm på cosmo i sverige men det är en annan historia, känns nästan synd att stå ens i närheten av kens "sida" i någon fråga

alls.

 

Klart det är personligt. Väldigt uppenbart och frågan är vad man egentligen ska tycka om det,men lik förbannat har han rätt till 110% i sak. I pokerförbundets tråd kan man läsa om det hemska med att det ordnas ett sm som inte är sanktionerat av SVEPOF och givetvis förstår jag deras syn på saken. MEN lika självklart som att ett SM borde arrangeras av förbundet är det att ett SM ska spelas i Sverige. Det finns inte ett enda argument enligt mitt tycke, att lägga det utanför Sverige.

 

Redan när platsen för förbundets SM presenterades reagerade jag över att det inte var i Sverige. Argumenten för att det inte placerades här tyckte jag och tycker jag är vansinniga. Man förlorar i allt genom att lägga det utanför Sverige.

 

Deltagarantalet - givetvis lägre

 

Press - givetvis sämre uppslutning

 

Legitimitet - Här kämpar hela pokersverige om att få genomföra pokertunreringar på hemmaplan. Svepofs lösning för SM blir istället att fly landet trots att det finns lagliga svenska alternativ. För gemene man som inte är insatt i pokerns värld innebär det naturligtvis att pokern alltid flyr Sverige - att det är något "skumt".

 

Kvalitet - Uppenbarligen har CC redan ett rykte som innebär att EPT gärna lägger en turnering i Sverige. På vilket sätt kan det finnas ett bättre val än CC för SM när det gäller kvalitet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ganska ointressant hur det egentligen borde vara eftersom vi inte lever i en perfekt värld, speciellt inte som pokerspelare. Det finns ingen konkurrens i Sverige och CC är givetvis det självklara valet om vi ska arrangera det inom våra landsgränser då det inte finns några alternativ.

 

CC var enligt vad jag förstått väldigt intresserade av att samarbeta med SVEPOF om SM så länge de var det enda alternativet men när de inte fick det ändå så valde de istället att vänta till dagen efter SM var avgjort i Tallin för att sedan annonsera om ett nytt SM. Verkligen snyggt gjort...

 

Jag kommer i alla fall bojkotta SM på CC och jag vet andra som kommer göra det också, men jag kan tänka mig att de flesta pokerspelare inte bryr sig och det är väl upp till var och en. Det är väl i alla fall givet att staten ser en chans att tjäna pengar på det här, precis som de vill med hyckleriet kring Svenska Spel som enligt vad jag förstått hade varit den enda klienten man hade varit tillåten att kvala ifrån, och eftersom poker är en ny "sport" med ett svagt förbund och med egoistiska utövare så kommer de säkert att lyckas.

 

Jag tycker i alla fall att det är lite fel att argumentera utifrån vad som är bäst under dagens förhållanden, eftersom vi borde försöka jobba för att förbättra dem istället för att cementera dem, vilket vi säkerligen gör om vi stöder SM på CC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående att Ken skulle ha nån form av insyn i vad som händer inom Svepof, kan jag bara säga att det är fel, fel, fel. Vilket denna krönika bevisar ytterligare. Han har ingen aning.

 

Först och främst: Oberoende. Nej, vi kunde inte arrangera SM i samarbete med CC och samtidigt behålla vårt oberoende. Detta av två skäl. För det första rent politiskt - om vi väljer att samarbeta med CC så finns ingen återvändo, de cementeras som den enda möjliga arrangören av SM. Det privilegiet kan vi inte ge dem, utan vi måste hålla fast vid en fri upphandling av SM-arrangemanget. För det andra så hade vi inte fått något att säga till om i fråga om själlva arrangemanget. CC hade mkt hårda krav på hur saker skulle genomföras. I praktiken var det deras SM som skulle få Svepofs namn stämplat på sig, och det kan vi inte gå med på.

 

Sen påståendet att vi visst kunnat anordna satelliter till eventet: Fel. Det räcker egentligen så, men jag ska ändå visa på ett exempel. Poker room försökte arrangera satelliter till CC:s "SM", men de fick dra in dessa och ersätta dem med vanliga turneringar ist.

 

Ken har gjort mkt bra för pokersverige, men nu sitter han bara och sprider osanningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen påståendet att vi visst kunnat anordna satelliter till eventet: Fel. Det räcker egentligen så, men jag ska ändå visa på ett exempel. Poker room försökte arrangera satelliter till CC:s "SM", men de fick dra in dessa och ersätta dem med vanliga turneringar ist.

 

Svenska spel får väl inte heller anordna satelliter till CC SM, så det är inte så konstigt att ingen annan får det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför får SvS inte arrangera satelliter till just SM? Dom har ju arrangerat satelliter till andra liveturneringar hos CC.

 

Det finns satelliter, men enligt hemsidan vinner man 15k, som motsvarar boende och inköp, så jag antar att man får 15k på kontot, och inte blir automatiskt inköpt i turneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har SS satelliter .

 

En sanning med modefikation. På SvS kan du spela sk. satteliter och till slut en "finalsattelit" till SM.

Men du vinner inte en biljett till deras SM utan du kan i finalsatteliten vinna 15000 som ska täcka ev. inköp och hotellkostnader. Men du måste själv anmäla dig osv.

 

http://www.svenskaspel.se/pl.aspx?PageID=4148&menuid=7&parentid=5340

 

Detta skulle även andra sajter kunna göra på samma vis.

 

PS; samma sak när de anordnar satteliter till andra tävlingar på CC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl säga som så, att den förra ledningen för Svepof förhandlade med SS under den period som Ken arbetade på SS som konsult. Och ja, visst är detta personligt till en stor del. Vi bröt från Kens inslagna linje.

 

Visst vill vi ha SM i Sverige, och mer än gärna på CC, som lär vara marknadsledande även efter det blir tillåtet i ngn form med pokerklubbar. Men återigen, inte med dom krav vi fått på oss som organisation.

 

Oberoende pratar Ken om? Det är väl klart en definnitionsfråga, men en upphandling gällande Online-SM med möjlighet för etblerade aktörer att bjuda, ser då jag inte som att vi frångår vårt oberoende.

 

"Det är högst olyckligt att vi tvingas dras med två olika poker-SM.

Men det värsta av allt är att det kunnat undvikas om pokerförbundets ledning inte fått hjärnsläpp."

 

Ja, det hade kunnat undvikas, med annorlunda lagar samt regler från lotteriinspektionen, och där är vi inte än.

 

"Suck och stön. Men det allra värsta är att vissa särintressen drivit SM-frågan utan poker-Sveriges bästa för ögonen. De har i stället använt förbundet för att skydda sina egna olagliga spelklubbar"

 

Skitsnack, och jag skulle gärna vilja veta vad han underbygger detta med.

 

"För inte lär någon av Sveriges alla pokeregoister följa förbundets patetiska uppmaning om bojkott."

 

Tror faktiskt att det finns dom som kommer bojkotta, men givetvis kommer CC likväl få ett stort deltagarantal.

 

Visst är det tråkigt att vi har 2 SM, samt att SM måste spelas utomlands. Än så länge kommer vi dock få dras med detta. Förhoppningsvis blir det bara i år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...