Gå till innehåll

NL100 AA... vem är fisken?


Recommended Posts

Har haft min mest utdragnings/tilt dag någonsin idag denna handen avslutade dagen och jag stängde ner allt som en blixt! Men Gör jag något fel? Personligen va jag super glad att få in pengarna på river, vad ska han ha liksom? Efter synen pre flop går det inte att sätta honom på en hand som jag inte slår. Hade ni spelat annorlunda?

 

** Game ID 1378023986 starting - 2007-05-11 16:56:47

** Under the Blue Sky [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- MR_Jimmy sitting in seat 1 with $223.39

- Herclues85 sitting in seat 3 with $105.79

- roffeh1 sitting in seat 4 with $112.31

- breakdance2 sitting in seat 5 with $190.88

- tyson66 sitting in seat 6 with $95.50 [Dealer]

 

MR_Jimmy posted the small blind - $0.50

Herclues85 posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to MR_Jimmy: Ace of Diamonds, Ace of Spades

roffeh1 folded

breakdance2 raised - $6.00

tyson66 folded

MR_Jimmy raised - $22.00

Herclues85 folded

breakdance2 called - $22.00

 

** Dealing the flop: 6 of Diamonds, Ace of Hearts, 5 of Spades

MR_Jimmy checked

breakdance2 checked

 

** Dealing the turn: 2 of Diamonds

MR_Jimmy bet - $25.00

breakdance2 called - $25.00

 

** Dealing the river: 8 of Hearts

MR_Jimmy checked

breakdance2 bet - $95.00

MR_Jimmy went all-in - $176.89

breakdance2 went all-in - $48.88

breakdance2 shows: 9 of Hearts, 7 of Diamonds

MR_Jimmy mucks: Ace of Diamonds, Ace of Spades

breakdance2 wins $380.76 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Finns det någon anledning att göra det? Jag vill ju gärna att han fiskar in en träff med sitt förmodade höga pocket. 99/100 har jag ju han slagen... handen igenom spelar jag ju som att jag INTE har A-A.

 

om han satsar $95 så varför går du all in då du vet att han kan ha stege??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om han satsar $95 så varför går du all in då du vet att han kan ha stege??

 

Min check på river är ju inte direkt för att jag är rädd att han har stege utanför att fortsätta representera ett lägre pocket än A-A. I min värld kan han inte (iaf idag) kan han inte slå mig i det läget... jag spelar för att maximera potten hela vägen vilket uppenbarligen va helt fel och representerar 10-10 till K-K. Jag hoppas givetvis att han trycker in degen med ett set vilket han sälert gjort, har väldigt svårt att sätta honom på en stege. Men men....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om FI är någorlunda kompitent så kan han enbart sätta dig på AA efter din höjning pre-flop och C/R på river. Den enda handen han kan syna din sista bet med är en stege.

 

Som spelat nu ska du enbart syna river. Beta flop så slipper du problemet!

 

Är du allvarlig?

 

Flopcheck är inte fel men som spelat måste du beta river. Han kommer så gott som aldrig ha en hand han vill bluffa med och sämre par och Ax checkar bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att betala. Tycker inte du spelade denna handen så illa. Killen sitter med 97o. Han höjer och synar, det blir väldigt svårt att sätta honom på den handen. Jag hade lätt blivit glad att få in degen på river där.

 

Shit happens!

Bara att inte tilta, skriva en note på honom och ta tillbaka pengarna lite senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okok flopcheck är inte helt fel med reads etc... Men checkraisen på river ser jag ingen mening med då han signalerat hela vägen att han vill ta den passiva vägen sen helt plötsligt ska han vakna till och värdebetta sitt JJ.

 

Men för det mesta, betta flopp. Checkar du AK här också? KK? TT?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okok flopcheck är inte helt fel med reads etc... Men checkraisen på river ser jag ingen mening med då han signalerat hela vägen att han vill ta den passiva vägen sen helt plötsligt ska han vakna till och värdebetta sitt JJ.

 

Men för det mesta, betta flopp. Checkar du AK här också? KK? TT?

 

Jag hade högst troligt checkat flopp med allt mellan 10-10 till K-K för att få en ev read av hans bet var han står i handen. AK hade jag matat på med, alternativt check höjt.

Nummer två som ingen har nämnt än så länge är att han höjer först ut 6xBB, med 7-9, personligen skulle jag vilja påstå att det är omöjligt att sätta honom på en stege med det spelet pre flop både betet och synen, men det kan kanske beror på att jag va tiltad? Har som sagt svårt att säga om jag spelar handen uruselt eller om det är högklass, skillnaden kan va hårfin.

Ska också tillägga att han hade en konstig image vid bordet, man hade svårt att få grepp vad han gjorde stundtals... kan lägga in en hand som hände ca 15-20 tidigare än ovan exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Dealing card to MR_Jimmy: 10 of Hearts, Jack of Diamonds

tyson66 folded

MR_Jimmy folded

Masses called - $1.00

d_sharken called - $1.00

roffeh1 folded

breakdance2 bet - $8.00

Masses folded

d_sharken called - $8.00

 

** Dealing the flop: 6 of Spades, 5 of Spades, King of Clubs

breakdance2 checked

d_sharken went all-in - $28.23

breakdance2 called - $28.23

 

** Dealing the turn: Ace of Clubs

 

** Dealing the river: 4 of Clubs

d_sharken shows: 7 of Diamonds, 7 of Clubs

breakdance2 shows: Ace of Spades, Jack of Clubs

breakdance2 wins $70.96 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade högst troligt checkat flopp med allt mellan 10-10 till K-K för att få en ev read av hans bet var han står i handen. AK hade jag matat på med, alternativt check höjt.

 

Det är ganska dåligt att konsekvent betta när du träffar och checka när du missar. Ta för vana att alltid nästan alltid betta ut på flopp när du 3-bettat pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Han försöker stjäla mörkarna.

2. När du höjer igen talar du om att du har en riktigt bra hand. Både du och han har ca 2 inköp. Han vet att han kommer få rejält betalt om han får en bra träff. Ingen konstigt alls...

 

Han får in mer än 1/10 av stacken pre med 97o. Det är fan inte bra nånstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du spelade handen riktigt bra!

 

Jag tycker att du reppar QQ-KK mkt oftare än AA här vilket är positivt och på rivern gillar jag checken eftersom du inte kan få ut mer värde att att beta. Checkar du däremot kan du få honom att bluffa eftersom du har visat svaghet.

 

Att du MÅSTE beta floppen är skitsnack i mina öron.

Du kan lätt spela JJ-KK såhär.

 

Bra spelat säger jag och att han hade stegen är ett skämt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Han försöker stjäla mörkarna.

2. När du höjer igen talar du om att du har en riktigt bra hand. Både du och han har ca 2 inköp. Han vet att han kommer få rejält betalt om han får en bra träff. Ingen konstigt alls...

 

är du allvarlig? han har 97o som bekant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelade inte handen dåligt. Att han sedan först synar din reraise pre och på turn är ju bara dåligt av honom. På river kan han beta ut 95 om han har lägre set, och Ax/bluff om han är jättefisk. Att han har satt hålstegen där är inte ens att tänka på, bara att trycka in.

 

Förstår inte vad de som säger att du ska beta flop spelar för fegpoker, det är 0,5/1 vi spelar, låt han bluffa eller sätta pocket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

höja pre, checka flop coh sen ändå vilja stoppa in är väldigt genomskinligt osm sagt.

 

men iaf han ahr ju inga odds att dra på turn så han är ju en stor fisk där om han ej tänkt bluffa river.

 

när han vill stoppa in så har han ju redan fått ut maximalt ur Fi's missade eller/och dragande HD och vill nu ha mer värde av sämre set. Tror inte Fi släpper ett set på rivern .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...