Ollza Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Någon som e sugen på att ge lite feedback på denna handen. Känns som jag kanske var lite djärv. Hade ingen vidare bra read på FI då jag nyligen hade satt mig ner. (Har inte tillgång till HH här så jag knåpar ihop en egen) NL 50$ 6-manna Hero 50$ FI1 20$ FI2 98$ Preflop: HERO Dealt: QcJc HERO Post BB 0,50 FI1 Limp FI2 raise to 2$ HERO calls FI1 calls Flop: Kc 10h 2C Hero checks FI1 checks FI2 Bets 2,5 $ Hero raise to 5$ FI1 folds FI2 calls Turn: 4s Hero bets 11$ FI 2 All in Hero calls Hyllning eller sågning? Citera
slowboy Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Ser bra ut eftersom du är ur position.. Citera
nickjon Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Helt rätt spelat, går inte att lägga emot hans allin. Citera
Maple Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Jovisst synar jag också där. Emellertid tycker jag inte om din mincheckraise på floppen, höj lite mer där. Sedan checkraisar jag hellre på turn då du egentligen inte har något emot ett gratiskort och man därmed får chansen att höja allin i stället för att syna allin. Å andra sidan finns ju chansen att motståndaren lägger sig när du bettar på turn. Citera
Sansrom Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Generalrecept för kombidrag: Beta ut på floppen, ställ om du blir höjd. Om du blir synad på floppen, check-raisa all-in på turn. Så! Citera
DrRoland Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Reraisa mer på floppen. Komobodrag ska förvisso spelas hårt, men inte på turn. Jag lägger hellre en blockbet där och foldar om han ställer. Citera
AccessGranted Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Det spelar ingen roll om du synar eller inte, det är runt EV+- 0. If you like variance, call, otherwise fold, du kommer varken tjäna på det eller förlora på det i längden i vilket fall. Du ska syna med 32 för att vinna totala potten av 102 så du behöver ca 31% equity, vilket du ganska exakt har mot hans HD. Board: Kc Th 2c 4d Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 31.313% 31.31% 00.00% 372 0.00 { QcJc } Hand 1: 68.687% 68.69% 00.00% 816 0.00 { KK, TT, AKs, KTs, AKo, KTo } Citera
Ollza Postad 11 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2007 tack ska ni ha för feedbacken. Bra att få folks syn på det hela. Detta var mitt första inlägg här på forume, kul att man får så mkt svar snabbt. För övrigt så trillade sista färgkortet ner på rivern och FI blev inte direkt överglad. Citera
Ängeln17 Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Det spelar ingen roll om du synar eller inte, det är runt EV+- 0. If you like variance, call, otherwise fold, du kommer varken tjäna på det eller förlora på det i längden i vilket fall. Du ska syna med 32 för att vinna totala potten av 102 så du behöver ca 31% equity, vilket du ganska exakt har mot hans HD. Board: Kc Th 2c 4d Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 31.313% 31.31% 00.00% 372 0.00 { QcJc } Hand 1: 68.687% 68.69% 00.00% 816 0.00 { KK, TT, AKs, KTs, AKo, KTo } Tycker att din HD för FI är lite för snäv. Spelar kanske ingen roll men ATs+,KTs+, TT+, AT+, KT+ är nog mer rättvisande. Å då får du runt 34% tror jag mot 31 % equity. Oavsett det tycker jag Sansrom sammanfattade det bra i sitt inlägg. Citera
gregcadillac Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Det blir varken sågning eller hyllning här. Det är betyg 3/5. Bort med den mesiga beten på floppen, höj mer. Hur du tänker när du gör beten på turn vet jag inte riktigt, den är för stor för att du ska få bra odds att dra om han bara synar och för liten för att han ska respektera dig ordentligt. Om du skulle ha höjt mer både på floppen och turn, alternativt mindre på turn skulle du inte sitta mer det här problemet. Citera
dlinder Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Generalrecept för kombidrag: Beta ut på floppen, ställ om du blir höjd. Om du blir synad på floppen, check-raisa all-in på turn. Så! What he said! Citera
AccessGranted Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 Tycker att din HD för FI är lite för snäv. Spelar kanske ingen roll men ATs+,KTs+, TT+, AT+, KT+ är nog mer rättvisande. Å då får du runt 34% tror jag mot 31 % equity. Oavsett det tycker jag Sansrom sammanfattade det bra i sitt inlägg. Sansrom gav några bra råd, japp. Jag kanske var lite snål i min uppskattning av FIs HD men din är lite väl vid skull jag säga. AT sitter han aldrig med där, förutom en långsökt AcTc, AQ också myyyycket långsökt. Blir nog svårt att hitta en tomte som ställer med hålpipa där givet all action på flopp och turn. KQ/KJ, mjaaaee tveksamt, jag vet inte. Men i alla fall, det gör som sagt ingen större skillnad om han synar eller inte eftersom det är +-0 i långa loppet. Citera
DrRoland Postad 13 Maj , 2007 Rapport Postad 13 Maj , 2007 Tycker att din HD för FI är lite för snäv. Spelar kanske ingen roll men ATs+,KTs+, TT+, AT+, KT+ är nog mer rättvisande. Å då får du runt 34% tror jag mot 31 % equity. Oavsett det tycker jag Sansrom sammanfattade det bra i sitt inlägg. Visst kan AT, AJ och AQ slinka med ibland, men inte fanken drar han all-in med det lika ofta som med AK. Citera
Ängeln17 Postad 13 Maj , 2007 Rapport Postad 13 Maj , 2007 Visst kan AT, AJ och AQ slinka med ibland, men inte fanken drar han all-in med det lika ofta som med AK. Inte lika ofta men det händer ju. Bör väl därför ha med de i HDn, eller? Citera
Klyka Postad 13 Maj , 2007 Rapport Postad 13 Maj , 2007 Inte lika ofta men det händer ju. Bör väl därför ha med de i HDn, eller? Jag önskar att man kunde ha viktade HD: s i Poker Stove... Citera
Recommended Posts