KungKroon Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 Hej! Dags att dra igång en ny dagbok (den förra blev riktigt misslyckad) ^^ Kort presentation av mig: Pluggar samhäll på gymnasiet. Lirar gitarr och sjunger i metalbandet Inzane. Demo - http://www.digfisongs.com/Default.aspx?page=band&VId=9827 Tjänat ca 40k SEK på nätpoker och ca 5k SEK på livepoker med slaskande kompisar Har tidigare lirat på Party och Stars. Så till det relevanta. Jag slängde in en femhundring på SS för ca en vecka sen för att försöka grinda ihop en okej BR. Klarar tyvärr inte av att lira nl100 pga grym tiltfaktor, så lirar nl200 (Gdaily får gärna klaga och påpeka att han är stenhård på 30 buy-in regeln) Har nu iaf klonkat rullen till 1377 SEK. Mitt första mål är att bygga till 6-7k för att ingen ska klaga på att jag spelar över BRen. Vidare vill jag självklart flytta upp en nivå eller två, men tar en sak itaget Kan tillägga att jag just nu pausar från spel på andra sidor pga att blivit lite trött på ständig rigg och layouts med hård tiltfaktor (har äntligen lyckats försona mig med SS layout) Sådär ja, då kör vi BR: 1377 SEK Citera
Cleburne Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 Lycka till! Hoppas att du har riggen i ryggen. Citera
kfluffie Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 Gl sir! Vad nickar du och vad lirar du för nivå nu samt när ska du gå upp i nivå? BTW, good to see you again Cleburne! =) Mvh, KF! Citera
KungKroon Postad 10 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2007 Gl sir!Vad nickar du och vad lirar du för nivå nu samt när ska du gå upp i nivå? BTW, good to see you again Cleburne! =) Mvh, KF! Tackar ödmjukast Jag nickar "Babbzan" (av någon anledning) och lirar 1/2 NLH. Inser att det är ett stort risktagande att lira med så liten BR, men som fattig student är det inte lätt att skrapa ihop mer. Jag menar, man måste ju ha pengar till pizza, chips och dylikt (vilket jag säkert har lagt hälften av pokervinsterna på). Tror att jag går upp en nivå när BRen ligger på 12-14k typ. Men som sagt, måste ta mig igenom spelet med liten BR först Cleburne: Tack så mycket. Varit rätt dött i din dagbok på sistone. Bojkottar du riggen? Citera
kfluffie Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 Tror det är okej med den rullen på den nivån. För det första så antar jag att du har ganska stor edge mot de lirarna samt så är det ju pokerpengar enbart och inte pengar som ska till hyra, right? =) Mvh, KF Citera
KungKroon Postad 11 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2007 Precis. En viktig princip är självklart att aldrig blanda pokerpengar och annan ekonomi. Ja, jag anser mig ha en stor edge mot motståndet. Inte direkt Phil Ivey som lirar 1/2 på SS ju Citera
KungKroon Postad 11 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2007 Haha, sjukt vad som kan få en att tilta ibland. Floppade nötfärgen med AK och betade ut i tron att Fi var småsur på mig efter att jag hade snott två potter tidigare... Självklart borde jag förstått att det fega kräket hade samma pokertänkande som 70% av motståndet på denna nivån: "Jag har inget, och det ligger tre hjärter på bordet. Bäst jag låter snälla farbror table captain köpa denna potten också." (Stor potion ironi) Citera
KungKroon Postad 11 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2007 Lirade ca 1h nu och spelet flöt på bra. Fi satte några hålpipor och 2outare men det är standard. Sessionsresultat: +183 SEK Bankrulle: 1560 SEK Citera
Cleburne Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Cleburne: Tack så mycket. Varit rätt dött i din dagbok på sistone. Bojkottar du riggen? Det kan man säga. Jag har inte lirat något sedan min underbara tiltsession i lördags. Få se om man orkar ta nya tag i helgen. Min lilla fritid har jag lagt på Hearts of Iron 2: Doomsday den här veckan. Det är ruggigt beroendeframkallande... Citera
KungKroon Postad 11 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2007 Spelade en kort och händelselös session på 45 min. Ska iväg till Borås nu för spelning med bandet.... Inte direkt mitt A-game idag men tror att det beror på att jag har tankarna på spelningen. Sessionresultat: -23 SEK Bankrulle: 1537 SEK Citera
Stormen Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Kul att du startat ny dagbok! Lycka till! Citera
KungKroon Postad 11 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2007 Kul att du startat ny dagbok! Lycka till! Tack så mycket Ska sätta mig och lira nu. Hoppas på nyligen hemkommet krogfolk vid borden:mrgreen: Btw, hur går det med flytten? Citera
KungKroon Postad 11 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2007 Herregud va dumma människor det finns.. Får AA UTG+2 och höjer upp 4xBB. En kille i mittenpos ställer in för typ 75. Fold till BB som ställer med sina 250. Jag synar med mina sista 210. Killen som ställde för 75 visar 65s. BB visar Q10s. Floppen kommer Q 10 7. Turn å river e blanka... Spelade sedan en HU för 20+1 och efter 3 händer får jag QJ. Höjjer och får syn. Floppen kommer Q J K och markerna åker in. Han visar KJ. Cooler? Sessionsresultat: -91 SEK HU SNG: -21 SEK Bankrulle: 1425 SEK Citera
KungKroon Postad 12 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2007 Klämde in 1,5h med ett gäng fulla studenter som spelade helt galet. Det resulterade i en ganska galen session. Låg först plus 100 och sedan back 100. Bestämde mig för att inte påverkas av den galna stämningen utan spelade istället gammal hederlig ABC-poker. Gjorde en fruktansvärt dålig syn med triss i 5or på river då jag var säker på att han hade träffat set på floppen. Han betar 10, jag höjjer till 30 och han höjjer till 70. Så som handen tidigare hade spelats var det bara att mucka och vara glad att man inte förlorade mer. Men jag skulle självklart analysera hans alkoholtillstånd och komma fram till att han kunde ha vad fan som helst. Så jag synade och han visade 99 - kåk. Sessionsresultat: +148 SEK Bankrulle: 1573 SEK Citera
Stormen Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 Men jag skulle självklart analysera hans alkoholtillstånd och komma fram till att han kunde ha vad fan som helst. Så jag synade och han visade 99 - kåk. Hehe, en klassiker! Ta in diverse faktorer och lura sig själv att det är rätt att syna fast man egentligen i princip vet att man är slagen. Jag har för länge sedan tappat räkningen över hur många gånger jag gjort så. Citera
KungKroon Postad 12 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2007 Hehe, en klassiker! Ta in diverse faktorer och lura sig själv att det är rätt att syna fast man egentligen i princip vet att man är slagen. Jag har för länge sedan tappat räkningen över hur många gånger jag gjort så. mm, ja tror att detta är min största svaghet som pokerspelare. Ännu värre när det vankas live-spel Edit: Hoppas inte att du har något emot att jag har lånat din dagboks-struktur (sessionsresultat mm) Citera
Stormen Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 mm, ja tror att detta är min största svaghet som pokerspelare. Ännu värre när det vankas live-spel Edit: Hoppas inte att du har något emot att jag har lånat din dagboks-struktur (sessionsresultat mm) Det kan vara en av mina stösta svagheter också, iallafall vid live-spel. På internet händer det inte lika frekvent. Det gör ingenting alls att du lånat min dagboksstruktur. Det är bara skoj. Citera
rAilFISH Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 blir säkert en nice dagbok. Tänkte sätta in lite pengar snart på SS och grinda sommaren ut;-) Isf kanske vi mötts. GL Citera
KungKroon Postad 13 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2007 Idag var det homegame-turre hemma hos mig. En polare (joel) åkte ut tidigt och skulle sitta och vänta på att ett cashgame skulle dra igång. Han ville ha något att göra så jag lånade ut mitt SS-konto till honom. Han lirade ihop 53 spänn som jag ska ge honom i cash. För att göra det enkelt för mig så inkluderar jag detta i BRen. Bankrulle: 1626 SEK Citera
KungKroon Postad 13 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2007 Lirat ca 1,5h nu och allt var verkligen galet. Fick sjukt bra händer, men varje hand lyckades Fi sätta sina hålpipor och taskiga färgdrag. Pottodds existerar tydligen inte på NL 200... Låg ca 300 plus men tappade en del på ren skit. Nu blir det bingen Sessionsresultat: +141 SEK Bankrulle: 1767 SEK Citera
KungKroon Postad 13 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2007 Lät joel lira lite till och han drog upp sina 155 till 366. Mao är jag skyldig honom 266. Jag kommer att ta ut 300 spänn från rullen och ge honom hans pengar för orkar inte pröjsa med min redan begränsade ekonomi. Ska försöka fixa detta imorgon. Bankrulle: 1980 SEK (-300) Kommer inte att låta någon spela på kontot mer för detta blev jobbigt Citera
KungKroon Postad 13 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2007 Måste erkänna att jag halvt har brutit mot mina regler. Jag ska egentligen inte spela när jag är trött och nu har jag inte sovit på 24h (förutom en slummer under en film). Aja, lirade ca 1h iaf och det började uruselt. Första handen plockar jag upp QQ och förlorar ca 100 kr mot KK på låg bräda. Öppnar samtidigt ett till bord och andra handen där är AK. Höjer upp 6.5xBB efter att halva bordet har limpat. Får syn av 2 st. Floppen kommer underbara A82 regnbåge. Loosar ca 100 spänn mot 22. Tycker iofs att jag ska vara glad att jag inte förlorade mer i de här potterna. Berode dels på ganska avvaktande (bra) spel av mig och dåligt spel av Fi. Efter mardrömmsstarten så gick det sakta uppåt och standardspelet räckte till att vända 200 back till ett okej resultat. Sessionsresultat: +96 SEK Bankrulle: 2076 SEK (minus 300 som jag hoppas orka ta ut i morgon) Gonatt Citera
KungKroon Postad 14 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2007 Sitter i skolan nu och väntar på att huvudverken ska försvinna.. På en tidigare lektion så hade jag inget att göra så jag gick in på SS och slängde bort 55 kr på 10-lotter och triss-lotter. Hade sedan håltimme och drog hem och lirade ca 45 min. Det blev plus ungefär 100 spänn så täckte iaf lottoslasket... Orkar inte dra upp spelkortet på lektionen så BR update kommer senare Nu kommer läraren. bye Citera
KungKroon Postad 14 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2007 blir säkert en nice dagbok. Tänkte sätta in lite pengar snart på SS och grinda sommaren ut;-) Isf kanske vi mötts. GL Oj, hade visst missat ditt inlägg. Tack så mycket och lycka till med insättningen Vad nickar du på SS? Citera
KungKroon Postad 14 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2007 Hemma från skolan nu, så här kommer exakta siffror från dagen: Sessionsresultat: +114 SEK Lottoslask: -55 SEK Bankrulle: 2135 SEK (minus 300) Citera
Recommended Posts