Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena! Jag tänkte dra en dagbok precis som alla andra spelberoende verkar göra nu förtiden!

Jag är bosatt i centrala Stockholm, 20år gammal & har en perfekt flickvän som hatar allt mitt spelande.

Har haft en del jobbiga perioder inom mitt spelande då jag inte är så bra på att ta hand om min bankrulle.

Men men, tänker inte ha en dagbok för att gnälla! Tvärtom, vill att ni ska se hur jag spelar och hur jag lever.

Började spela när jag var 18år gammal och spelade då endast headsup, vilket än idag är min favorit! Började att spela lite NL50 på PokerStars och det gick snabbt uppåt för bankrullen och nu på senare tid efter 2års gambling dagarna in så spelar jag dagligen NL2000 och älskar att spela NL5000! En stor anledning till att min bankrulle är som den är oxå..

Kommer att posta HH's och lite andra sjuka inlägg om vad jag gör på dagarna.

Enyoj!8-)

Postad

Så, nu när dagboken är uppe är det dags att börja raila!

Det första jag ska göra är att slå mig ner 2stycken fiskiga NL1000 på PartyPoker som uppvärmning sen får vi se på vilken nivå kvällen slutar. Tjejen skulle ut med några vänninor ikväll också så det är perfekt, hoppas att dem är ute sent så kanske de blir lite kvällsmys :-D

Postad

Kul med lite snabba inlägg direkt!

Ja min bankrulle kanske jag skulle börja med att ta upp.

Spelar för tillfället på två stycken sajter. Eurobet och Partypoker. Anledningen till just de sajterna är för att de är fiskigt på NL1000-NL5000 enligt min åsikt..

Ger tyvärr inte ut mitt nick någonstans just nu på direkten. Kommer nog senare när ni insett hur jag spelat.. hehe:-D

Partypoker: $34290 (innan mitt spel ikväll)

Eurobet: $57920

Nu kanske ni förstår varför jag inte kan hålla min rulle stabil då jag valt att spela på högre nivåer!

Postad

Dags för min först HH vilket blev ett svårt beslut. Ni kanske har lite förslag på hur ni hade gjort. Har döpt om mig själv till Hero då jag inte vet vart man kan hitta de där programen som gör om en händer så dära snyggt och lätt läst...

***** Hand History for Game 54865519964 *****

1,000 NL Texas Hold'em - Thursday, May 10, 15:38:52 ET 2007

Table Real money 4071009

Seat 7 is the button

Total number of players : 5

Seat 7: GailM222 ( 1,676.78 )

Seat 8: buffyangel1 ( 2,208 )

Seat 9: bkwaz ( 1,005.58 )

Seat 10: GB350 ( 4,176.42 )

Seat 3: Hero ( 2,043.11 )

buffyangel1 posts small blind [5].

bkwaz posts big blind [10].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Ah Ad ]

GB350 calls [10]

Hero calls [10]

GailM222 calls [10]

buffyangel1 raises [45]

bkwaz folds

GB350 folds

Hero raises [155]

GailM222 calls [145]

buffyangel1 calls [110]

** Dealing Flop ** [ 9d, Ks, 9h ]

buffyangel1 bets [200]

Hero calls [200]

GailM222 calls [200]

** Dealing Turn ** [ 7d ]

buffyangel1 checks

Hero checks

GailM222 is allin [650.58]

buffyangel1 calls [650.58]

Hero ??????????

Checken jag gör på turn gör jag för att jag inte vill riskera att någon har settat i nior och hoppas på ett gratis kort.. Vad skulle ni gjort?

Postad

Nu när jag även har postat min första HH så ska jag summera kvällen.

Spelade 2 stycken riktigt fiskiga NL1000 bord som jag kände att jag hade bra grepp på och så spelade jag det bordet där EssEss situationen uppstod.

Torskade iaf tillslut hela mitt inköp på de bordet när jag gjorde en lite halvtiltad syn med nötflushdrag och träff på middle pair på flopp.

Dagen slutade iaf på plus sidan efter att något spån ifrån Grekland dunkade in hela sin månadslön på ett utav de fiskiga borden.

Partypoker: $36671 + $2381

Eurobet: $57920 oförändrad

Tjejen ringde oxå. Hon skulle ta en runda på någon slags krog med sina vänner, PERFEKT(!!) då kan jag spela lite tv-spel hos polarn, han har utmanat mig på en 500kr's NHL 2006 match, han kommer åka på så mkt stryck.. å när tjejen kommit hem, ja då är det bara att spraya på sig sin godaste perfym och hoppas på de bästa!:-D

Postad
500 spänns tv-spels match? Ni highstakesnissar har rätt skev syn på pengar.

lol, finns nog mycket "värre" exempel än det där.. tyckte själv att det var rätt så små stakes för en som lirar "datorspel" med typ $10k ute på borden.

Postad
500 spänns tv-spels match? Ni highstakesnissar har rätt skev syn på pengar.

500kr spelar man ju massvis med turspel om. När det nu t.o.m gäller ett skillspel är det väl självklart?

Postad

Tjejen ringde oxå. Hon skulle ta en runda på någon slags krog med sina vänner, PERFEKT(!!) då kan jag spela lite tv-spel hos polarn, han har utmanat mig på en 500kr's NHL 2006 match, han kommer åka på så mkt stryck..

Hur gick matchen? :-D :-D

Postad

Fyfan vilken dag! Blev upplurad klockan 8 imorse för att spela en runda golf med tre stycken polare. Jag som inte spelat golf på över 2år trodde ändå att jag skulle ha en chans såklart. De andra tre är dock rätt så duktiga och med mitt hcp på 11.9 kommer jag inte långt. Vi bestämde oss iaf för att köra lite roliga games under rundan vilket är ett måste :-D

Closest to pin: 1000kr

Longest drive: 1000kr

Closest cup putt: 1000kr

Bäst på hela rundan: 2000kr

Kalaset skulle alltså kosta totalt 5000kr var tanken. Lyckades vinna Closest to pin grenen då de andra slog ut sig i skogen och i vattnet så de måste klassas som en riktig klonk.

Kom hem vid 16 tiden efter att ha käkat en sjukt schysst kebab nere på stan med polarna. Lite grind blev de men inget speciellt att rapportera tyvärr. Ska spela några timmar ikväll innan jag går ut - see you at cafet maybe?

Matchen igår åkte jag på stryck med hela 11-2. Det måste vara ett tur spel iaf? ;-)

Postad
Kul läsning, kommer att följas! Kom aldrig riktigt fram i din text om pokern var din enda inkomst eller inte, hur är det där?

Hehe kanske skulle vara bra att säga. Ja pokern är min ända inkomst förtillfället och när jag har en tung period får man ringa någon polare som är på roul och låna lite pengar.

Postad

Dags att kartlägga kvällens spel.

Gillar inte att spela på eftermiddagen då jag anser att standarden är högre och det finns inte så mycket urval. Spelade iaf en stund på Eurobet där jag spelade så dåligt att jag tillochmed skulle förlora mot Marie Serneholt som va med i Pokermiljonen.. Jag gjorde onödiga synar där de bästa jag kunde ha hoppats på va splitt pott. Så det blev en dyr eftermiddag och ännu dyrare lär det ju bli ikväll då man ska ut! ;-)

Partypoker: $36671

Eurobet: $56662 -$1258

Hoppas att jag håller mig ifrån fylleliret då man blandar ihop fyrorna med ess och klöver med spader etc.

Förövrigt så ska jag spela Lagpokerligan imorgon klockan 13.00 så jag hoppas på att inte vara för sliten då jag knappt känner någon i mitt lag.. hehe

Over and Out!:-D