xamarikku Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 Om man ska spela hemma med några vänner och ska "korrekt" NL Cashgame. Ska man då höja satsningar så att det kostar dubbelt vid river och turn? Citera
eurythmech Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 Om dina polare på fullaste allvar tänker minbeta i ett homegame så föreslår jag att du skaffar nytt umgänge. Nu. Citera
JohAAn1 Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 Om ni ska spela NL (= no limit?) så får man väl satsa hur mycket man vill när som helst i princip. Det är väl det som är hela grejen med no limit... Citera
eurythmech Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 Jag misstänker att han spelat en del på Ongame Citera
DrRoland Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 Jag misstänker att han spelat en del på Ongame Vad har dom för udda regler där då? Citera
xamarikku Postad 10 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2007 Om dina polare på fullaste allvar tänker minbeta i ett homegame så föreslår jag att du skaffar nytt umgänge. Nu. Va? Förstår inte vad du pratar om. Jag misstänker att han spelat en del på Ongame Ongame...? Förstod ni inte frågan? Omformulerar mig. I vanliga fall måste man minst satsa en big blind. Ändras det på turn eller river? Citera
ebisumaru Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 I vanliga fall måste man minst satsa en big blind. Ändras det på turn eller river? nixpix Citera
xamarikku Postad 10 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2007 nixpix Hm... undrar varifrån jag fick det då... Ok. Tack iaf! Citera
eurythmech Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 Hm... undrar varifrån jag fick det då... Ok. Tack iaf! Ongame? Citera
Kenan83 Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 Hm... undrar varifrån jag fick det då... Ok. Tack iaf! Du har säkert fått det från limit. Ex 1/2 limit så höjer man med 1kr innan floppen och på floppen men på turn och river så måste man höja med 2kr. Citera
xamarikku Postad 10 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2007 Du har säkert fått det från limit. Ex 1/2 limit så höjer man med 1kr innan floppen och på floppen men på turn och river så måste man höja med 2kr. Ah, så var det ja...! Citera
AbcPokerBot Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Ongame är bland de största poker nätverken. Citera
jackbalsam Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Underhållande att 10 personer förstår exakt vad han menar men 9 av dom skriver skräp istället för att svara på frågan. Citera
Appel Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Nu tar vi och reder ut lite begrepp här. NL (No Limit) = Du får satsa precis hur mkt som helt av det du har framför dig. Allt från Stora mörken (eller senast satsade belopp i den rundan) upp till så mkt du har framför dig. SL (Spread Limit - spelas knappt alls) Du får satsa mellan t ex. 1-5 enheter (eller höja med så mkt, minst så mkt som föregåenade satsade) FlL (flat Limit) Samma summa får satsas rakt igenom (stora mörken) FL (fixed Limit) Här har du två olika satsningsstorlekar. Om mörkarna är 1 -2 så kommer du att kunna satsa 2 innan floppen och på floppen, för att sedan kunna satsa 4 på turn och på river. Och jag antar att det är det du är ute efter i din fråga igentligen. Citera
Kenan83 Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Nu tar vi och reder ut lite begrepp här. NL (No Limit) = Du får satsa precis hur mkt som helt av det du har framför dig. Allt från Stora mörken (eller senast satsade belopp i den rundan) upp till så mkt du har framför dig. SL (Spread Limit - spelas knappt alls) Du får satsa mellan t ex. 1-5 enheter (eller höja med så mkt, minst så mkt som föregåenade satsade) FlL (flat Limit) Samma summa får satsas rakt igenom (stora mörken) FL (fixed Limit) Här har du två olika satsningsstorlekar. Om mörkarna är 1 -2 så kommer du att kunna satsa 2 innan floppen och på floppen, för att sedan kunna satsa 4 på turn och på river. Och jag antar att det är det du är ute efter i din fråga igentligen. Du har säkert fått det från limit. Ex 1/2 limit så höjer man med 1kr innan floppen och på floppen men på turn och river så måste man höja med 2kr. FYP Förresten har jag aldrig hört talas om FlL, det spelas knappt eller? Citera
Appel Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Varken Flat eller Spread limit spelas direkt mkt. Ser även att jag missade: PL (pot limit) - där du får satsa allt från stora mörken upp till så mkt som det ligger i potten hPL (halv pot limit) - Samma som PL fast upp till halva potten. Citera
Ängeln17 Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Spread limit spelas direkt mkt.. Johorå, spelas oavbrutet på vår homegames i K-holm . Citera
Appel Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Johorå, spelas oavbrutet på vår homegames i K-holm . Då har vi ngr som håller det spelet levande. MKT bra Citera
Kenan83 Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 PL (pot limit) - där du får satsa allt från stora mörken upp till så mkt som det ligger i potten Vill inte vara jobbig men riktigt så enkelt är det inte Citera
Appel Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Vill inte vara jobbig men riktigt så enkelt är det inte stämmer. Men i stort sett är det ju det. Visst går det att ha ett längre utlägg om det. Men som svar till trådens startare känns det som ett tillräckligt svar tills han frågar efter mer Citera
AAisking Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Onagame är bland de största nätverken. Jamen vilka sajter är med där????? Citera
xamarikku Postad 28 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 28 Maj , 2007 Ongame är bland de största poker nätverken. Varför snackar ni alltid om nätverk istället för namnen på klienterna? Hur ska man veta vilka pokerrum som sitter på vilka nätverk? Citera
Kenan83 Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Varför snackar ni alltid om nätverk istället för namnen på klienterna? Hur ska man veta vilka pokerrum som sitter på vilka nätverk? Det blir lättare så, vissa nätverk har många pokerrum kopplade till sig, då orkar man inte skriva alla =) Men om man pratar bonusar så blir det oftast att man skriver vilket pokerrum det handlar om. Citera
Recommended Posts