Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Om dina polare på fullaste allvar tänker minbeta i ett homegame så föreslår jag att du skaffar nytt umgänge. Nu.

Va? Förstår inte vad du pratar om.

Jag misstänker att han spelat en del på Ongame

Ongame...?

Förstod ni inte frågan? Omformulerar mig.

I vanliga fall måste man minst satsa en big blind. Ändras det på turn eller river?

Postad
Hm... undrar varifrån jag fick det då...

Ok. Tack iaf!

Du har säkert fått det från limit. Ex 1/2 limit så höjer man med 1kr innan floppen och på floppen men på turn och river så måste man höja med 2kr.

• 3 weeks later...
Postad

Nu tar vi och reder ut lite begrepp här.

NL (No Limit) = Du får satsa precis hur mkt som helt av det du har framför dig. Allt från Stora mörken (eller senast satsade belopp i den rundan) upp till så mkt du har framför dig.

SL (Spread Limit - spelas knappt alls) Du får satsa mellan t ex. 1-5 enheter (eller höja med så mkt, minst så mkt som föregåenade satsade)

FlL (flat Limit) Samma summa får satsas rakt igenom (stora mörken)

FL (fixed Limit) Här har du två olika satsningsstorlekar. Om mörkarna är 1 -2 så kommer du att kunna satsa 2 innan floppen och på floppen, för att sedan kunna satsa 4 på turn och på river.

Och jag antar att det är det du är ute efter i din fråga igentligen.

Postad
Nu tar vi och reder ut lite begrepp här.

NL (No Limit) = Du får satsa precis hur mkt som helt av det du har framför dig. Allt från Stora mörken (eller senast satsade belopp i den rundan) upp till så mkt du har framför dig.

SL (Spread Limit - spelas knappt alls) Du får satsa mellan t ex. 1-5 enheter (eller höja med så mkt, minst så mkt som föregåenade satsade)

FlL (flat Limit) Samma summa får satsas rakt igenom (stora mörken)

FL (fixed Limit) Här har du två olika satsningsstorlekar. Om mörkarna är 1 -2 så kommer du att kunna satsa 2 innan floppen och på floppen, för att sedan kunna satsa 4 på turn och på river.

Och jag antar att det är det du är ute efter i din fråga igentligen.

Du har säkert fått det från limit. Ex 1/2 limit så höjer man med 1kr innan floppen och på floppen men på turn och river så måste man höja med 2kr.

FYP

Förresten har jag aldrig hört talas om FlL, det spelas knappt eller?

Postad

Varken Flat eller Spread limit spelas direkt mkt.

Ser även att jag missade:

PL (pot limit) - där du får satsa allt från stora mörken upp till så mkt som det ligger i potten

hPL (halv pot limit) - Samma som PL fast upp till halva potten.

Postad
Vill inte vara jobbig men riktigt så enkelt är det inte :P

stämmer. Men i stort sett är det ju det. Visst går det att ha ett längre utlägg om det. Men som svar till trådens startare känns det som ett tillräckligt svar tills han frågar efter mer :-)

Postad
Ongame är bland de största poker nätverken.

Varför snackar ni alltid om nätverk istället för namnen på klienterna? :o Hur ska man veta vilka pokerrum som sitter på vilka nätverk?

Postad
Varför snackar ni alltid om nätverk istället för namnen på klienterna? :o Hur ska man veta vilka pokerrum som sitter på vilka nätverk?

Det blir lättare så, vissa nätverk har många pokerrum kopplade till sig, då orkar man inte skriva alla =)

Men om man pratar bonusar så blir det oftast att man skriver vilket pokerrum det handlar om.