Gå till innehåll

FLT SH $2/4, Stark möter donk på river


gapeno

Recommended Posts

Fi har 61/9.7/0.7 efter ca 400 händer. Synar ned lite för mycket. Donkbettar sällan.

 

Texas Hold'em $2-$4 (Real Money), #301,381,618

Table Venice, 9 May 2007 10:24 AM ET

 

Player 1 ($161.75 in chips)

Player 2 ($961.15 in chips)

Hero ($71.60 in chips) [ King of Spades,King of Clubs ]

Player 4 ($86 in chips)

Player 5 ($90.15 in chips)

 

ANTES/BLINDS

Player 1 posts blind ($1), Player 2 posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

Hero bets $4, Player 4 folds, Player 5 folds, Player 1 folds, Player 2 calls $2.

 

FLOP [board cards King of Diamonds,Queen of Diamonds,2 of Spades ]

Player 2 checks, Hero bets $2, Player 2 calls $2.

 

TURN [board cards King of Diamonds,Queen of Diamonds,2 of Spades,3 of Diamonds ]

Player 2 checks, Hero bets $4, Player 2 calls $4.

 

RIVER [board cards King of Diamonds,Queen of Diamonds,2 of Spades,3 of Diamonds,Ace of Spades ]

Player 2 bets $4, Hero ???

 

Ja, vad göra?

 

1. Syn. Han donkbettar sällan, kan alltså ha träffat tillräckligt bra för att slå mig.

2. Raise följt av syn på eventuell re-raise. Han har antagligen bara träffat sitt ess.

3. Raise följt av fold på eventuell re-raise. Re-raisar han mig har han mig slagen alla dagar i veckan.

4. Fold. Han har träffat stegen eller möjligtvis färgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju syn eller raise med nästankrav att syna om han slår om. med risk för att låta weak efter dåliga dagar skulle jag nog syna, med viss reservation för ditt spel och din image.

betar du alltid rivern, för då skulle han ju absolut spela checkraisen om han satt starkt. Om du likt mig continuebetar mycket och även tar tunna turnbets när jag har nåt Showndownvärde för att ta en gratis showdown, finns klart raisen. Utan att ha koll på ditt spel, men om du under tidigare spel spelat likadant på en hand som K9/KT, ett mellan par eller helt tom? Om han sätter dig med K9/KT eller mellanpar är det klart att han kan donka ett rivrat A. om han tror att du är totaltom, vilket inte är troligt medbrädan, är det ju bättre för honom att check-syna en bluff

 

Men om jag räknar på vad som slår dig så har han ju antagligen inte AA.

Då kvar står stege på 45, vilket jag räknar bort, vilket jag iofs på låga nivåer lärt att inte "räkna den bort en hand, den är inte möjlig".

Då kvar står stegen på TJ, och då det skulle förklara hans passivitet, han floppar openended, och har det mest troliga är ju att du träffat på floppen (känner inte din spelstil, så förutsätter och gissar hämningslöst), så att pusha draget HU med 2 överkort är ju inte EV+, ett misstag många gör HU. det skulle förklara hans synande fram till rivern, och med ett farligt bräda så kommer du ofta att checka, speceillt om du betar turn för fri showdown, därav valuebeten, gäller ju att inte förlora ett värdefullt riverbet.

sista alternativet är färgen, där kommer samma diskussion, hur spelar du? har du visat att du släpper på mothugg på turn? Isf så finns ju draget att syna för att suga ut ett riverbet, då ett omslag på turn kan resultera i en fold rakt av.

 

Sista saken att tänka på är väl vad hans reaktion på raise blir.

Han foldar en totalbluff, han foldar antagligen de flesta ensamma par utom ett A.

han synar väl troligen med ett A, kanske med en kung, men varför skulle han beta ut en kung, har han dig slagen synar du knappast och det är lika billigt att check-syna för honom mot en eventuell bluff.

han synar med stor sannolikhet tvåpar Aces up och triss (han kan ju tillochmed få hybris och reraisa, men inte troligt).

Resten av händerna slår han dig med, frågan är bara hur många han slår om?

 

//Freddie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...