Gå till innehåll

Varför gör inte ens proffsen sitt bästa?


Fundamentalisten

Recommended Posts

Duktiga spelare är väll inte intreserade eller i behov av vad andra tycker ...kanske det som skiljer duktiga-medel/sämre spelare åt. Jag har bläddrat igenom lite poker böcker men tycker det är hutlöst ointresant, tror dom flesta "proffsen" inte läst några böcker alls utan har en egen stil och kan mattematiken.

När en duktig spelare har gjort ett dåligt spel är denna kanske medveten om det utan att behöva låta andra annalysera detta åt dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag programmerar mina egna virtuella poker-spelare. De får sedan spela mot varandra. Mycket intressant och roligt tycker jag. Vore roligt att träffa någon likasinnad. Kanske tävla i vem som har den/de bästa virtuella spelarna?

 

Jag plussar förresten fortfarande INTE när jag spelar själv, on-line.

Kanske därför som jag roar mig med virtuella spelare... :-)

Nånsin tänkt på att dina virtuella pokerspelare kanske inte är så bra? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Duktiga spelare är väll inte intreserade eller i behov av vad andra tycker ...kanske det som skiljer duktiga-medel/sämre spelare åt. Jag har bläddrat igenom lite poker böcker men tycker det är hutlöst ointresant, tror dom flesta "proffsen" inte läst några böcker alls utan har en egen stil och kan mattematiken.

När en duktig spelare har gjort ett dåligt spel är denna kanske medveten om det utan att behöva låta andra annalysera detta åt dom.

 

Finns nog ingen som inte kan lära sig av andra , på ett eller annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns nog ingen som inte kan lära sig av andra , på ett eller annat sätt.

 

Det är inte världsfreden som ska lösas.

Spelar man en hand fel kan man oftast hitta felet själv med enkel mattematik eller strategi.

Om man spelat i flera år och nött händer och hittat en strategi och stil med god mattematik så kanske inte några råd behövs?!?!

Givetvis kan man bolla med någon om någon hand, men är man proffs (som det var frågan om) så kan man nog lösa "problemen" liksom bilmekanikern klarar fixa sin bil själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte världsfreden som ska lösas.

Spelar man en hand fel kan man oftast hitta felet själv med enkel mattematik eller strategi.

Om man spelat i flera år och nött händer och hittat en strategi och stil med god mattematik så kanske inte några råd behövs?!?!

Givetvis kan man bolla med någon om någon hand, men är man proffs (som det var frågan om) så kan man nog lösa "problemen" liksom bilmekanikern klarar fixa sin bil själv.

 

Det här är helt fel. Duktiga spelare diskuterar händer en massa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte världsfreden som ska lösas.

Spelar man en hand fel kan man oftast hitta felet själv med enkel mattematik eller strategi.

Om man spelat i flera år och nött händer och hittat en strategi och stil med god mattematik så kanske inte några råd behövs?!?!

Givetvis kan man bolla med någon om någon hand, men är man proffs (som det var frågan om) så kan man nog lösa "problemen" liksom bilmekanikern klarar fixa sin bil själv.

 

Vart har du fått det ifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag programmerar mina egna virtuella poker-spelare. De får sedan spela mot varandra. Mycket intressant och roligt tycker jag. Vore roligt att träffa någon likasinnad. Kanske tävla i vem som har den/de bästa virtuella spelarna?

 

Jag plussar förresten fortfarande INTE när jag spelar själv, on-line.

Kanske därför som jag roar mig med virtuella spelare... :-)

 

Later väldigt intressant, har själv funderat pa att göra ngt liknande. Hur jobbar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte världsfreden som ska lösas.

Spelar man en hand fel kan man oftast hitta felet själv med enkel mattematik eller strategi.

Om man spelat i flera år och nött händer och hittat en strategi och stil med god mattematik så kanske inte några råd behövs?!?!

Givetvis kan man bolla med någon om någon hand, men är man proffs (som det var frågan om) så kan man nog lösa "problemen" liksom bilmekanikern klarar fixa sin bil själv.

 

det här är bara så extremt fel på alla sätt och vis. Bilmekanikern kan säkert fixa sin bil själv men när Toyota söker personal till sitt F1 team så är det nog inte "Hasses verkstad" man går till... Och det är knappast heller en mekarguru som sköter allt utan ett helt team som jobbar ihop.

 

Den enkla matematiken du pratar om behöver inte nödvändigtsvis vara så enkel. Mkt av den matematik som kan appliceras på poker är över min förmåga (vilket iof inte behöver säger så mycket- jag är inget mattegeni direkt)

 

Fö övrigt så spelar även dom absolut bästa spelarna fortfarande en bra bit ifrån "optimalt" spel. poker har en bra bit kvar att utvecklas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det här är bara så extremt fel på alla sätt och vis. Bilmekanikern kan säkert fixa sin bil själv men när Toyota söker personal till sitt F1 team så är det nog inte "Hasses verkstad" man går till... Och det är knappast heller en mekarguru som sköter allt utan ett helt team som jobbar ihop.

 

Den enkla matematiken du pratar om behöver inte nödvändigtsvis vara så enkel. Mkt av den matematik som kan appliceras på poker är över min förmåga (vilket iof inte behöver säger så mycket- jag är inget mattegeni direkt)

 

Fö övrigt så spelar även dom absolut bästa spelarna fortfarande en bra bit ifrån "optimalt" spel. poker har en bra bit kvar att utvecklas.

 

Ok nu ska vi reda ut detta då!

 

Varför sitter inte ett proffs timme in och timme ut på något forum och diksuterar handanalyser?

Finns ett ganska lätt svar för detta !

Den tiden lägger man hellre på att tjäna pengar då man har en strategi som är bättre än snittet.

Är detta ett svar panelen är nöjd med?

 

En pro. bilmekaniker löser fler fel än hobby meckarn...

 

*suck*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok nu ska vi reda ut detta då!

 

Varför sitter inte ett proffs timme in och timme ut på något forum och diksuterar handanalyser?

Finns ett ganska lätt svar för detta !

Den tiden lägger man hellre på att tjäna pengar då man har en strategi som är bättre än snittet.

Är detta ett svar panelen är nöjd med?

 

En pro. bilmekaniker löser fler fel än hobby meckarn...

 

*suck*

Men LOL. Har du kollat in 2plus2 forumet? om inte så kan jag berätta att flera av dom som diskuterar där är vinnande spelare på dom absolut högsta nivåerna. Det är alltså ett öppet forum, Jag tänker inte försöka gissa på hur mkt eliten diskuterar poker med varandra privat.

 

Eller försöker du säga att många är nöjda med midstakesgrind och inte vill klättra i nivå ? Det kanske stämmer men då är det att dom inte vill utvecklas istället för att dom inte kan/vinner på att samarbete med andra proffs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok nu ska vi reda ut detta då!

 

Varför sitter inte ett proffs timme in och timme ut på något forum och diksuterar handanalyser?

Finns ett ganska lätt svar för detta !

Den tiden lägger man hellre på att tjäna pengar då man har en strategi som är bättre än snittet.

Är detta ett svar panelen är nöjd med?

 

En pro. bilmekaniker löser fler fel än hobby meckarn...

 

*suck*

 

Men lol.

 

Varför ska en duktig spelare sitta på ett forum och lära dig hur man ska spela?

 

Och vad har en mekaniker med poker att göra? Ska du jämföra så va lite realistisk i alla fall...

 

*suck*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sedan så sker en stor del av analysen direkt mellan proffs på irc/msn/aim och på diverse stängda forum i rätt stor grad.

 

finns ju diverse thinktanks som försöker lösa poker analytiskt och gör det framgångsrikt. se t ex hoss_tbf som äger stars limit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok nu ska vi reda ut detta då!

 

Varför sitter inte ett proffs timme in och timme ut på något forum och diksuterar handanalyser?

Finns ett ganska lätt svar för detta !

Den tiden lägger man hellre på att tjäna pengar då man har en strategi som är bättre än snittet.

Är detta ett svar panelen är nöjd med?

 

En pro. bilmekaniker löser fler fel än hobby meckarn...

 

*suck*

 

Strategi som är bättre än snittet?... är du vinnande på NL 10/20 är du bättre än snittet.. antagligen tillhör du top procenten... men du är ännu inte vinnande på 100/200.... finns spelare som regelbundet spelar 200/400 och 300/600 NL men som går ner och "grindar" 25/50 och 50/100 vid behov..... Är du konstant vinnande på 300/600 så finns ingen anledning att utvecklas, det har du rätt i. Men de spelarna går nog å räkna på fingrarna på en knuten näve.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde nästan det skulle finnas en mängd elitteam, kanske främst asiater som satt i samma lokler och spelade nu, med coacher och tränare som de dels övade teori med, dels såg till att ingen aldrig någonsin tiltade. Enorma delade databaser över spelare, Kanske även personer i teamet med enda uppgifter att leta fisk eller kartlägga motståndares bettingmönster mm mm..

Jag blev rädd när jag läste det där. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev rädd när jag läste det där. :oops:

 

Hehe såg framför mig hundratals duktiga asiatgrinders som sitter framför flatscreens i Kina, med coacher som går bakom dem som drar bort dem från datorn om de misstänker tilt. Ett team analyserar alla pokerrum efter fisk. De sätter igång scripts som gör att lediga proffs får upp borden direkt pa sina skärmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...