Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hallå såg att någon requesta en SvS film så jag gjorde en :)

Blev dock bara 0.5 fps :/ (1 bilduppdatering per 2 sekunder), men jag babblar rätt mycket om händerna så jag tror man hänger med hyffsat på vad som händer. Och om ni tittar över bet/syn/fold knapparna kan ni se vilken hand jag kastat..

20 min lång och 42 MB stor..

Länk:

http://www.megaupload.com/?d=FNVCRC6O

Peace!

Postad
Hallå såg att någon requesta en SvS film så jag gjorde en :)

Blev dock bara 0.5 fps :/ (1 bilduppdatering per 2 sekunder), men jag babblar rätt mycket om händerna så jag tror man hänger med hyffsat på vad som händer. Och om ni tittar över bet/syn/fold knapparna kan ni se vilken hand jag kastat..

20 min lång och 42 MB stor..

Länk:

http://www.megaupload.com/?d=FNVCRC6O

Peace!

Alltså knacka upp den på en egen FTP istället

Postad
Men vad har ni för problem? Det var ju hur lätt som helst att tanka filmen via länken. Snabbt gick det också.

Fick du videon att funka också? Jag fick bara ljud i VLC och WMP. I quicktime fick jag bild men då hackade ljudet istället. :-(

Postad
8 minuter in när du pushar honom, imponerande! Jag hade vikt direkt.

Trevlig film

Wohoo ett svar som inte berör det tekniska!!!

Jag får be om ursäkt till er andra som inte får det att funka. Försökte göra videon i XVID men programmet hängde sig direkt när jag försökte spela in... Ska göra ett försök att spela in en fullt fungerande film som garanterat funkar på åtminstånde VLC lite senare..

Angående pushen tycker jag man kan variera sig lite här dvs vika ibland pusha ibland.. Det som talar för push är ju att man kan räkna bort händer som TT JJ, inte så jätte ofta man får se en färg (slöspelas ofta av shortisar).. Tror det är ofta man får se färgdrag, par + färgdrag, 2-par, kombodrag (har tyvärr mig slagen ganska ofta)... Men som sagt ibland en svag knekt eller en färg/44... Känns helt ok och pusha, men även att folda..

Postad
8 minuter in när du pushar honom, imponerande! Jag hade vikt direkt.

Trevlig film

Jätteenkel push mot en shortstack donk. AJ leder nästan säkert mot hans HD. Syn finns inte heller där IMO, du har träffat hyfsat bra och du spelar mot en shortstack på SvS, finns bara ett move där - push.
Postad
fick det att funka och måste säga att det var kul att se filmen får hoppas på fler:-D

Kul att du gillade filmen, spelade in en 1 timmes film igår med ett nytt program som blev ganska bra (småtiltad förlust session) men tyvär blev det delay på ljudet :(

Jätteenkel push mot en shortstack donk. AJ leder nästan säkert mot hans HD. Syn finns inte heller där IMO, du har träffat hyfsat bra och du spelar mot en shortstack på SvS, finns bara ett move där - push.

Det är en jäkligt marginell situation, men känns som det blir svårt att spela den annorlunda på SvS. Tror dock inte det är så stor EV skillnad på att vika efter raisen jag lär ju inte ha mer än 25-40% equity där..

Postad

Har väl inte så där väldigt mycket att anmärka på, förutom att du flera ggr (minst två) säger att du brukar höja 5 bb efter en limpare, men att du aldrig höjer mer än 4. Jag tycker det är mycket bättre att ha som standard att alltid höja till xbb +1bb per limpare.

Kul video, hoppas det kommer flera.

Edit. Jag tycker dina c-betar är i största laget och det känns som att du blir av med för mycket pengar då du måste ge upp potten och mer sällan får napp då du väl har träffat.

Postad
Har väl inte så där väldigt mycket att anmärka på, förutom att du flera ggr (minst två) säger att du brukar höja 5 bb efter en limpare, men att du aldrig höjer mer än 4. Jag tycker det är mycket bättre att ha som standard att alltid höja till xbb +1bb per limpare.

Kul video, hoppas det kommer flera.

Edit. Jag tycker dina c-betar är i största laget och det känns som att du blir av med för mycket pengar då du måste ge upp potten och mer sällan får napp då du väl har träffat.

Hehehe sant sant jag brukar faktiskt bara slänga ut 4bb trots en limper om limparen är en fisk eftersom jag ofta vill ha syn när jag inte openraisar. Ibland straffar det sig rejält när man får 3-4 syner och ibland betalar det av när man dominerar någons hand. Är en kass strategi när man tänker igenom det :D

Angående CB:ettarna så gillar jag inte och betta lite då jag ofta vill ta bra betalt med mina starka händer och att betta lite med svaga och mycket med starka känns inte som en sån het strategi :)

Smaken är som baken skulle ju helt klarta funka att skjuta typ halvpott eller 75% som standard CB men gillar som sagt att potta...

En till film ska det helt klart bli inom närmsta framtiden! :)

• 1 month later...
  • 1 month later...
Postad

Hmm , sämsta videon av det många jag sett :shock: dålig kvalite och 2 sek mellan varje bild .... dessutom, vilken upplösning har du på din skärm ? borden överlappar ngt enormt :-P haha , hoppas nästa film blir mkt bättre

Postad
Hmm , sämsta videon av det många jag sett :shock: dålig kvalite och 2 sek mellan varje bild .... dessutom, vilken upplösning har du på din skärm ? borden överlappar ngt enormt :-P haha , hoppas nästa film blir mkt bättre

1024x450 eller nåt tyckte jag han sa att han körde.

Angående filmen: Lite kass kvalité och mycket lagg, men det var väldigt underhållande! Fler filmer uppskattas! :)

• 2 weeks later...
Postad

2:00 J9 i sb. Den brukar iaf jag folda när knappen limpar. Ev att jag kan höja den först in mot tajt bb.

4:00 T9 på knapp. Tveksamt om den är värd att spela trots multilimpad pott.

9:40 QQ på knapp. Jag hade dragit iväg ett CB på flop där. Bättre att beta själv, för info eller ta hem potten, än bli tvungen att syna ett bet på turn som du fick göra nu.

12:50 A4 i bb. Den hade jag släppt. Känns inte så roligt att syna en raise från sb med en sån skräphand. Om han har ett bättre ess så blir det dyrt om ess kommer på flop. Och vad ska du göra om esset inte kommer och får det checkat till dig?

14:04 KJ utg. Varför limpar du där? Antingen foldar jag eller om jag väljer att spela den så höjer jag.

18:40 87 på knapp. Känns (som du själv säger) mycket tveksamt. Den spelar inte jag.

Om du ska spela in mer film så använd gärna Xvid-compression enligt guiden.

Dock är det mycket viktigt att på Xvid->Configure->Other Options: bocka av ”Display encoding status”.