ltdrichard Postad 8 Maj , 2007 Rapport Postad 8 Maj , 2007 Hejsan, sitter och ska beställa däck och fälgar och undrar vilken maxbredden för däck till följande dimensioner av fälgar är: 20x8 20x8.5 20x9 Hoppas på skyndsamt svar av någon kunnig Mvh Richard Citera
ltdrichard Postad 8 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 8 Maj , 2007 Jag funderar på fälg och däck i dimensionerna fälg: 20x9 däck: 275 45 20 Orginal sitter det: fälg: 16x? däck: 215 70 16 Hur stor skillnad i omkrets från orginal bör det max vara? Kommer så breda däck på plats på 9" fälgar? Kommer så breda däck passa på min bil? (Rav4) Oerhört tacksam för svar Mvh Richard Citera
Brumpa Postad 8 Maj , 2007 Rapport Postad 8 Maj , 2007 det enklaste är nog att åka till en däck/fälg handlare och kolla vad de säger.. Citera
Agent Cooper Postad 9 Maj , 2007 Rapport Postad 9 Maj , 2007 Itdrichard, Jag skulle inte lita speciellt mycket på näthandlare som bythjul.com och nordendack.se. Har precis reklamerat och returnerat fälgarna jag köpte pga fel inpressning (ET) trots att fälgen fanns med på listan för "min" bil. Så gör som Brumpa skriver. Åk till en riktig däck/fälghandlare som kan hjälpa dig. Värt några extra kronor tycker jag. Citera
Recommended Posts