Lantz82 Postad 6 Maj , 2007 Rapport Postad 6 Maj , 2007 ** Old Man [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money - Hero sitting in seat 1 with $167.84 [Dealer] - xxx sitting in seat 3 with $16.71 - xxx sitting in seat 4 with $85.20 - FI1 sitting in seat 5 with $105.60 - FI2 sitting in seat 6 with $85.92 Bakk4 posted the small blind - $0.50 Pietu1 posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to Hero: , FI1 called - $1.00 FI2 called - $1.00 Hero raised - $4.00 xxx folded xxx called - $4.00 FI1 called - $4.00 FI2 called - $4.00 ** Dealing the flop: , , xxx checked FI1 checked FI2 checked Hero checked ** Dealing the turn: xxx checked FI1 bet - $8.25 FI2 called - $8.25 Hero called - $8.25 xxx folded ** Dealing the river: FI1 checked FI2 bet - $41.25 Hero ? Gått och funderat lite på denna handen idag. kommentera gärna hela vägen. känns som att jag kanske skulle ha synat på river efter att ha underrepresenterat på turn? ingen read på FI2 och FI1 är ganska tight. Citera
Metaddict Postad 6 Maj , 2007 Rapport Postad 6 Maj , 2007 Förstår inte riktigt hur du tänker när du bara synar turn på den brädan. Är det ett slowspel du eller tror du verkligen inte att du leder? Citera
Lantz82 Postad 6 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 6 Maj , 2007 Förstår inte riktigt hur du tänker när du bara synar turn på den brädan. Är det ett slowspel du eller tror du verkligen inte att du leder? Bra fråga. har ställt mig själv samma fråga. Va nog meningen som slowspel för att få in degen på river men hans riverbet kändes starkt av någon anledning. vekt o lägga kanske. Citera
Metaddict Postad 6 Maj , 2007 Rapport Postad 6 Maj , 2007 Bra fråga. har ställt mig själv samma fråga. Va nog meningen som slowspel för att få in degen på river men hans riverbet kändes starkt av någon anledning. vekt o lägga kanske. Hatar verkligen när någon vaknar till liv på river helt plötsligt och betar stort. Men där kan jag absolut inte vika, det är trots allt bara runt pott. Turn är verkligen solklar höjning på en sån bräda mot flera fi. Citera
Lantz82 Postad 6 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 6 Maj , 2007 Hatar verkligen när någon vaknar till liv på river helt plötsligt och betar stort. Men där kan jag absolut inte vika, det är trots allt bara runt pott. Turn är verkligen solklar höjning på en sån bräda mot flera fi. Jo. Jag synar nog oftast ner där på river men jag fick en äcklig känsla där bara. hade sluppit det om jag raisat på turn som du säger. Dåliggt spelad hand från min sida. Citera
Ratchet Postad 6 Maj , 2007 Rapport Postad 6 Maj , 2007 Turn är verkligen solklar höjning på en sån bräda mot flera fi. Med tanke på handens utveckling, är inte det ganska sannolikt att ngn FI sitter med J10 här? Det var ju rundcheck på flop.. Är det verkligen bästa spelet att raisa isf och riskera möjligheten att få ett all-in omslag mot sig istället för att försöka dra in en billig kåk på river? Citera
DrRoland Postad 6 Maj , 2007 Rapport Postad 6 Maj , 2007 Ja, enda frågan är väl om man ska syna eller reraisa. Citera
dekutree Postad 6 Maj , 2007 Rapport Postad 6 Maj , 2007 Hur är detta en jobbig bräda?? Jag förstår inte. Citera
ludomir Postad 6 Maj , 2007 Rapport Postad 6 Maj , 2007 1, Vad är jobbigt med den brädan? 2, Höj turn som påpekats. 3, Du kan inte mena allvar att du tvekar på en syn här? Killen flatcallar preflop med 3 spelare i potten preflop. Känns inte som ett standardspel med KK/QQ, eller? JT är väll det enda som oroar. Citera
Lantz82 Postad 6 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 6 Maj , 2007 Vi har redan konstaterat att jag spelade handen uselt. självklart är det bara J10 som jag är rädd för men detta kanske är ett sånt läge där man helt enkelt får betala av den om han har den. Det som ställde mig va att just den killen vaknade till på river med pott size bet, känns ju onekligen som slowspelad stege set? Även fast QQ och KK kanske inte är så troliga. Citera
Lantz82 Postad 6 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 6 Maj , 2007 Tacksam för era synpunkter. Jag jobbar på att bli bättre och det är alltid bra att få andra spelares åsikter. Citera
Recommended Posts