Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Brukar i stort sett bara spela NL shorthanded, undrar nu vad ni tycker är mer profitabelt att spela 10 fullring bord eller 10 shorthanded bord? Min spelstil är TAG och har alltid varit det. Har i stort sett aldrig spelat fullring cashgame utan bara sitngo och nån slumpturre så skulle vara skoj om folk med erfarenhet från båda kan skriva ner vad dom tycker och eventuella födelar/nackdelar mellan dessa.

Postad

Lägre rake och lättare att cleara bonusar i full ring.

Lättare att mutitabla.

Lättare att utnyttja dåliga spelare i SH.

Tror inte det är så många som klarar av att multitabla 10 SHbord.

Postad

jag spelar för närvarande 9 bord SH och det är på gränsen ibland till vad jag hinner, har en kompis som spelar 16 bord 2/4 och 5/10 SH och går stadigt plus och han säger att han skulle vilja spela 20 bord samtidigt.

Postad

jag fattar inte hur man hinner spela 9 bord sh. hiner ni hålla koll på alla motspelare då? antar tat det kan vara rätt bra att göra om man ska vinna på en nivå som 1/2 eller högre. själv spelar jag 4-5 fullring åt gången men jag skulle nog klara av betydligt fler men då behöver jag nog en till skärm. 9 sh däremot måste kännas väldigt stressigt :shock:

Postad

Tror inte det är så många som klarar av att multitabla 10 SHbord.

Det är nog en hel del faktiskt.. fast kanske vanligare att man lirar 8 lr 9

jag fattar inte hur man hinner spela 9 bord sh. hiner ni hålla koll på alla motspelare då? antar tat det kan vara rätt bra att göra om man ska vinna på en nivå som 1/2 eller högre. själv spelar jag 4-5 fullring åt gången men jag skulle nog klara av betydligt fler men då behöver jag nog en till skärm. 9 sh däremot måste kännas väldigt stressigt :shock:

Klart det är stressigt i början, men du vänjer dig!

Sen behöver man inte särskilt mycket koll på alla spelare på 1/2 tycker jag, plus att du alltid kan låta nåt program sköta det åt dig

Postad

en fördel med fullring är att man kan spela på autopilot med tex gametime+. Ibland är man ju inte helt fokuserad eller jättesugen på att spela, men man vill ändå få in timmar. Då brukar jag köra 4 bord fullring med gametime o kolla på tv samtidigt. Fungerar klockrent, även om spelet blir mkt ABC. Vinnande upp till NL500 för mig iaf.